Skip to main content
Antwoord

Ik heb het idee dat mijn ip adres niet klopt

• January 10, 2025
  • 5 reacties
  • 165 keer bekeken

Hi,

Ik heb het idee dat mijn ip adres niet klopt, en ik elke keer nadat ik opnieuw opstart weer een andere ip[ adres krijg…

mijn ipadres begint nml met 77.172

Klopt dat wel?

Tevens als ik naar locatie kijk zou ik conform mijn ip in amersfoort zitten, maar dat klopt nie.. 

ik zit nml in de kop van noord-holland

Mijn stroom is er een paar keer vanaf geweest, en sindsdien wat probleempjes met internet.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@MisterThijn het IP-adres dat begint met 77….. is het externe IP-adres dat je van KPN gekregen hebt om te communiceren met de buitenwereld.

Het IP-adres dat begint met 192.168.2.*** is het is de IP-range die KPN gebruikt voor je interne netwerk binnenshuis.

zie https://www.ip-adres.nl/ voor het externe IP-adres dat je van KPN toegewezen hebt gekregen.

Dat is een dynamisch adres dat theoretisch kan wijzigen, maar in de praktijk bijna nooit gebeurt.

In MijnKPN kun je aangeven dat je een melding wilt krijgen als je externe IP-adres wijzigt.

Succes.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

HansGlas
Slimmerik
  • January 10, 2025

Heeft u dat idee of IS het zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Het is zo.

mijn google hub reageerde heel traag,

maar die heb in opnieuw opgestart, en lijkt het weer normaal te werken.

maar moet toch niet zo zijn , dat als alleen mn modem opnieuw opgestart is, ik nu standaard al mij apparaten die via kabel en wifi verbonden zijn, moet herstarten?

daarnaast kan ik mij nog herinneren dat standaard ip begon met 192.168 toch…

ik ervaar nml regelmatig nu ook storing op de rv (geen verbinding)

maar zal die dan ook maar opnieuw moeten verbinden?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Beste ​@MisterThijn het IP-adres dat begint met 77….. is het externe IP-adres dat je van KPN gekregen hebt om te communiceren met de buitenwereld.

Het IP-adres dat begint met 192.168.2.*** is het is de IP-range die KPN gebruikt voor je interne netwerk binnenshuis.

zie https://www.ip-adres.nl/ voor het externe IP-adres dat je van KPN toegewezen hebt gekregen.

Dat is een dynamisch adres dat theoretisch kan wijzigen, maar in de praktijk bijna nooit gebeurt.

In MijnKPN kun je aangeven dat je een melding wilt krijgen als je externe IP-adres wijzigt.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Ah duidelijk. Thx

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 11, 2025

Ah duidelijk. Thx

Graag gedaan ​@MisterThijn