Skip to main content

Ik heb een modem en tv box van Telfort die ongeveer 10 jaar oud zijn. Ongeveer 2 jaar geleden is Telfort overgenomen door KPN, maar ik heb nooit KPN apparatuur ontvangen dus een KPN box 12 en een tv box. Waarom een KPN box 12 ? Deze modem beschikt over wifi 6. Ik heb in huis 4 volwassenen ieder heeft een laptop met wifi 6 netwerkadapter erop. In totaal zijn er 12 apparaten verbonden met wifi 5 van de oude modem van Telfort. Dit voldoet niet in onze behoefte van het gebruik van dit netwerk.

Ik krijg een dezer dagen glasezel en ik wil gebruik maken van 1gb internet. Ik hoop dan ook dat ik van KPN nieuwe Modem Box 12 en een nieuwe Tv box mag ontvangen wanneer ik overstap op Glasvezel.

Zolang je je oude Telfort abonnement houdt hou je ook die apparaten. Die zijn trouwens volkomen identiek aan kpn. Want Telfort is al sinds 2005 van kpn en leverde gewoon kpn abonnementen. Alleen waren die goedkoper door een lagere bundel en een kleiner basispakket voor tv. Telfort was de 'budget' tak. Daar is kpn nu mee gestopt. 

Je huidige apparaten worden nog ondersteunt. Zelf heb ik nog een Arris VIP2952 en mijn moeder een Arcadyan hmb2260. 

Qua modem wordt de v8 en v9 ook nog ondersteund.

De Box12 en allernieuwste tv ontvanger TV+ krijg je gewoon als je overstapt naar het huidige abonnement. Net als langdurige kpn klanten. 

Daarvan is dit de prijsstelling. 

 


Qua modem wordt de v8 en v9 ook nog ondersteund.

Dat klopt niet meer @PeterG , daar bestaat een omruilprogramma voor.

De oudste nog werkende en ondersteunde modem is de Experia Box v10, volgens velen en mijzelf een van de beste modem/routers ooit @RajHiras 

 


Qua modem wordt de v8 en v9 ook nog ondersteund.

Dat klopt niet meer @PeterG ​​​​​​ , daar bestaat een omruilprogramma voor.

 

Via de volgende link kan @RajHiras dat navragen met de Servicetool modemcheck. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Weten of je een nieuw modem kan krijgen? Check het zelf en ruil ‘m meteen gratis om.  


Hi @RajHiras, welkom bij onze community. 

10 jaar is inderdaad wel erg lang. Ik denk graag mee. Ik verwacht ook dat je bij de overstap naar glasvezel nieuwe apparatuur krijgt. Voor de zekerheid, mag ik weten welke modem en televisieontvanger je nu hebt?Â