Skip to main content
Vraag

Ik heb op dit moment geen Wifi en alleen maar zender NPO 1,2 en 3

• November 27, 2025
  • 19 reacties
  • 111 keer bekeken

19 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

KPN box 12 en DVS650 na jarenlang plezier geen WiFi en alleen beperkte Tv-ontvangst, dwz NL 1 2 en 3... Al 3 dagen contact met klantenservice ... Laatste advies : wachten tot modem alles opnieuw ingelezen heeft ... Kan dit zolang duren?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 27, 2025

Wat is uw vraag over WiFi ​@senna65 ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Sorry, had deze per ongeluk zonder inhoud verstuurd. Mijn probleem :

KPN box 12 en DVS650 na jarenlang plezier geen WiFi en alleen beperkte Tv-ontvangst, dwz NL 1 2 en 3... Al 3 dagen contact met klantenservice ... Laatste advies : wachten tot modem alles opnieuw ingelezen heeft ... Kan dit zolang duren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 27, 2025

De DVS650 heeft niks met wifi te maken. 

Welke ontvanger heb je? 

Bij beperkte modus (20 zenders) kunnen je gegevens niet ingeladen. Dit kan een probleem zijn tussen de ontvanger en het modem. De verbinding tussen de twee DVS650 adapters is goed?

Start de hele keten (morgen 😉) eens opnieuw op.

Eerst glasvezel kastje. Als die is opgestart de Box12. Als die is opgestart de DVS650 kastjes. Daarna de tv ontvanger. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Dank, nee snap ik. Maar ondertussen wel al een beetje moe. DVS= oké, tv-kastje = oké.

De hele keten is vanaf maandag al 3x opnieuw opgestart in de volgorde die jij aangeeft, maar wie weet lukt het morgen wel. 

Bedankt. 

Vooral lullig is dat ik normaal de hele dag op mijn laptop bezig ben.. En dat nu niet kan, want geen WiFi. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 27, 2025

Dan nog dit. Welke ontvanger heb je? Niet nog een Arcadyan HMB2260 hoop ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Nee een Arris VIP2952

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Geen wifi wijst op defect modem. 

Maar de poorten doen het wel. Dan is de status van de ontvanger ook niet verklaarbaar. 

Ik zou eerst maar eens het modem laten vervangen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Morgen meteen maar contact opnemen dan. Dank!  

• November 28, 2025

Inloggen op het modem via http://192.168.2.254 en de WiFi naam/wachtwoord correct instellen. Waarschijnlijk is die door een update veranderd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Dank je wel; die heb ik inderdaad opnieuw ingesteld. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Dank je wel; die heb ik inderdaad opnieuw ingesteld. 

En heb je nu wel weer wifi?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Ik heb de hele keten opnieuw opgestart zoals jij gisteren aangaf. 

Op dit moment heb ik sporadisch even WiFi. Dan kan 1 of 2 URL's ophalen. Daarna valt WiFi weg. 

TV blijft zoals het eerder was NL 1 2 & 3. 

Ik geef het voor nu even op, ben det We ook niet veel thuis, maar denk dat ik maandag toch ga aandringen op monteur en of nieuw modem. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Plan een terugbelafspraak, dat schijnt het handigst te zijn. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 30, 2025

Hi ​@senna65, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat je op gang bent geholpen door de medegebruikers. 

Wifi en de televisieproblemen zijn 2 losse zaken, de draadloze adapters werken niet via wifi namelijk. Het kan dus zijn dat er iets met de modem aan de hand is. 

Ik sluit me ook aan bij het advies van Peter om telefonisch contact met ons op te nemen. Ik verwacht dat de modem dan omgeruild zal worden. Maak dus een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Wat je nog kunt proberen:

• maak je glasvezelkastje 2 minuten stroomloos
  •  reset je modem als je dit niet als volgt hebt gedaan: door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Laat ons even weten hoe dit afloopt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Dank je wel ​@PeterG 

en ​@Alex van KPN.

“Wat je nog kunt proberen:

• maak je glasvezelkastje 2 minuten stroomloos
  •  reset je modem als je dit niet als volgt hebt gedaan: door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Laat ons even weten hoe dit afloopt.”

Bovenstaande procedure heb ik inmiddels al 4x uitgevoerd … helaas zonder resultaat. 

Ik ga nu inderdaad een terugbelafspraak maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

@PeterG ​@Alex van KPN 

Vandaag kreeg ik Sara aan de lijn.

Sara is helemaal wakker, las even de historie van vorige week door en wist meteen te vertellen: dit is niet op te lossen met een modem; daar is niets mis mee. 

Er komt gewoon geen enkele informatie binnen vanuit het glasvezelkastje.

Woensdag komt er een monteur.

Alvast bedankt voor het meedenken #allen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 2, 2025

Ik ben ook erg blij met Sara! Hou je me op de hoogte na de afspraak van de 3e? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 4, 2025

Vanmiddag is de monteur hier geweest.

Die heeft eerst binnenshuis glasvezel en modem opnieuw opgestart. Dat had niet veel zin. 

Toen heeft hij een tijdje met KPN gebeld en is daarna naar het kabelkastje van KPN hier in het dorp gegaan …. Bleek dat KPN daar nogal drastisch bezig was met van alles en nog wat. Hij heeft er alleszins naar mijn aansluiting gekeken en die in orde gebracht ….

(Het vreemde aan dit alles vind ik dat ik vanaf ik problemen heb, ik al een paar x gekeken heb of er problemen zouden zijn in mijn omgeving met KPN … die zouden er niet zijn).

Maar goed: eind goed, al goed. Alles werkt nu bij mij … en na een tip van de monteur ben ik binnenkort ook nog eens zo'n €20 minder kwijt aan mijn abo.