Skip to main content
Vraag

Ik heb plotseling een slecht wifi signaal op de PC. iPad en iPhone werken goed

• December 12, 2025
  • 7 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo,

Hèhè, wat een gedoe om hier uit te komen, maar goed het is gelukt.

Al enkele dagen heb ik een slecht wifi signaal op de PC. Dat is nieuw want nooit gehad. De verbinding op de i-Pad en i-Phone zijn prima. Vandaag heb ik het toetsenbord verwisseld, maar de problemen deden zich daarvoor al voor, dus dat heeft er niets mee te maken. De verbinding is eigenlijk altijd prima.

Rarara, heeft iemand een goed advies of uitleg?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Leo.

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Goedemiddag ​@leopvm en bedankt voor jouw bericht :)

Wat bedoel je precies met een slecht wifi signaal? Heeft je pc dan helemaal geen verbinding meer of is de verbinding bijvoorbeeld significant trager geworden? Ik kan je sowieso aanraden om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi manager. Dit is een online tool die je helpt om de wifi te verbeteren en vaak krijg je ook nog advies, ik ben benieuwd wat hier precies uit gaat komen.  Voor directe ondersteuning is het trouwens ook mogelijk om een belafspraak in te plannen. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

• Auteur
  • Topper
  • December 15, 2025

Dank voor je reactie.

Alles gedaan wat is voorgesteld.

Al enkele dagen is de verbinding ronduit slecht: van geen signaal (wifi symbool) tot ‘een punt met een boogje’.

Nu heb ik dezelfde verbinding (symbool) en die is goed. Ga kijken of de verbinding zo blijft, anders meld ik me weer?

Mvg, Leo.

• Auteur
  • Topper
  • December 15, 2025

Nog steeds slechte verbinding, helaas. Op mijn klaptop heb ik wel signaal, zoals op de i-pad en i-phone.

Benieuwd of dit bericht doorgaat.

Mvg, Leo.

• Auteur
  • Topper
  • December 15, 2025

Het is hopeloos. 

Iemand een praktische tip?

Kan ik beter morgen KPN helpdesk bellen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Goedenavond ​@leopvm en bedankt voor je terugkoppeling!

Balen dat je nog steeds problemen ervaart op je pc :( Als de wifi op de andere apparaten wel goed werkt, dan denk ik dat we het probleem in de hoek van je pc moeten zoeken. Als de wifi niet goed is, zou het ook de iPad en iPhone niet werken en ik begrijp dat de wifi op deze apparaten wel werkt. Heb je de wifi verbinding op je pc al een keer opnieuw ingesteld? Daarmee bedoel ik dat je je wifi verbinding even verwijdert uit het lijstje van de beschikbare wifi netwerken. Start je pc voor de zekerheid ook een keer opnieuw op, dat kan zeker geen kwaad. En waar bevind jij je met jouw pc ten opzichte van het modem? Het kan echt aan van alles liggen dus ik denk dat dit een kwestie wordt van zaken uitsluiten om op die manier tot een oplossing komen. Hopelijk wil je de stappen doorlopen die ik adviseer (mits je dat natuurlijk al een keer hebt gedaan). Werkt dat ook niet, neem morgen dan zeker ook even contact op met onze Helpdesk, dat schakelt bij dit soort problemen toch wat makkelijker. De basis van deze Community is dat klanten elkaar helpen en daar nodig reageren wij ook als moderators. Omdat er in dat geval niemand had gereageerd, hoop ik je hiermee alvast op weg te helpen. Houd je me op de hoogte?

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Vandaag KPN gebeld. Geen oplossing helaas. Omdat het probleem zich alleen voordoet op mijn PC herb ik een nieuwe Wifi-adaptrer gekocht; toen was alle signaal weg. Oude dongle er weer in gedaan en vandaag is het weer goed gegaan. Breng waarschijnlijk de PC naar de computerzaak voor controle.

Probleem is nog voor iedereen onduidelijk. Ook dat het vandaag weer goed gaat. Zelfs als ijk meerdere dingen tegelijk deed, zoals: Dropbox updaten én tekstverwerken.

Mvg, Leo.

P.S. Sluit nu af.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 17, 2025

Fijn om te lezen dat het probleem lijkt te zijn verholpen nu je een nieuwe wifi adapter hebt aangeschaft ​@leopvm 💪🏻Hopelijk blijft het nu gewoon ook werken en zo niet, kan het denk ik zeker geen kwaad om de PC eens te controleren. Uiteraard hoop ik dat dit niet nodig is en alles vanaf nu gewoon blijft werken 🙏🏻 En weet dat je ons hier ook altijd kunt vragen om input, we denken graag met je mee!