Skip to main content

Vandaag 26-3-2024, maar ook vorige week had ik in de ochtend (tussen 7.30 uur en 8.00/9.00 uur) last van haperende Wi-Fi. Wi-Fi, maar ook Internet valt steeds weg. Terwijl de dag ervoor helemaal niets aan de hand was. Alles is gereset, glasaansluiting, modem, Wi-Fi versterker, echter ook dat hielp in eerste instantie niets. Het rare is dat in eens de verbinding het weer doet en dan blijft het doorgaans de gehele dag weer goed. 

Hoe kan dit en wat ik er aan doen om te voorkomen dat de Wi-Fi hapert?

Ik heb IPv6 uitgeschakeld op het modem. Helaas heeft dat niets geholpen.


Hmmm, dan raak ik toch ook wel door m'n opties heen. Zou je jouw forumprofiel eens willen invullen? Ik kan niet beloven dat ik een oplossing ga vinden, maar dan kan ik in ieder geval eens de boel doormeten en bekijken.


Hallo Erik,

Ik heb het forumprofiel ingevuld. 

Zojuist gebeurde het volgende:

1 Samsung telefoon in huis van zolder naar beneden. Blijft verbonden (zoals het hoort).

1 Samsung telefoon komt van buiten naar binnen en lukt niet te verbinden. Wifi uit en aangezet op de telefoon, geen resultaat. Telefoon herstart. Na enige tijd lukt het toen wel te verbinden.

We merken dat het dataverbruik op de telefoons enorm is gestegen sinds we KPN Superwifi hebben. Omdat we niet merken dat we niet meer verbonden zijn met het thuisnetwerk, verbruiken we enorm veel data.

Kan KPN eens langskomen om het door te meten of wat dan ook?

 


Ik heb ondertussen naar je verbinding gekeken, en ik zie van onze kant geen gekke dingen. Wat betekent dat er wel een monteur zou kunnen komen, maar dat dit dan een betaalde servicemonteur zou zijn. Als je dat zou willen, dan is de kortste klap om vanaf kpn.com/monteur de stap voor storing te volgen. Je doorloopt dan eerst de online probleemoplosser. Daar komt dan of een storingsmonteur uit, of een servicemonteur. Storingsmonteur is in beginsel gratis omdat de tool dan toch iets heeft gevonden dat aan ons zou liggen. Servicemonteur is betaald, met wel de kanttekening dat als die alsnog constateert dat de oorzaak bij ons ligt, er geen kosten zijn (uitgezonderd eventueel meerwerk of materiaalkosten).

 

Dat gezegd hebbende, het is goed om toch ook nog eens kijken naar die telefoons. Moderne telefoons hebben vaak een privacy feature dat ze willekeurige MAC adressen gebruiken. Zou je eens willen kijken of dat aanstaat op een of beide van die telefoons. Zo ja, zet het eens uit en kijk wat er gebeurt.


Reageer