Skip to main content

 

Dit waren ooit meerdere analoge lijnen. Waarschijnlijn 2 x spraaklijn en 1 x fax. En 4de zal niet gebruikt zijn, tenzij er 3 spraaklijnen nodig waren. Maar dat kon als er niet gefaxt werd ook met die lijn.

Je kunt per huis adres echter één internet abonnement hebben.

Waarom wil je nóg een modem? Als het al kan dan alleen met een extra internet abonnement.


Hallo Peter,

Het is eigenlijk voor een extra aansluiting. met idd een apart internet abonnement. Moet er dan helemaal vanuit de straat een nieuwe aansluiting gemaakt worden?😬


Waarom wilt u dat überhaupt? Wat is de gedachte er achter?


het zijn twee panden naast elkaar, eentje daarvan gaan we verhuren...


het zijn twee panden naast elkaar, eentje daarvan gaan we verhuren...

En heeft dat pand een apart huisnummer? 


Ja hoor. maar het is een groot pand destijds verdeeld in kantoor en toonzaal en opslag. Vandaar die ene aansluiting. Nu gaan we het splitsen in twee. er zijn wel aparte huisnummers voorzien.


. . .een extra aansluiting. met idd een apart internet abonnement. Moet er dan helemaal vanuit de straat een nieuwe aansluiting gemaakt worden?😬

Neehee, er liggen voldoende draden (aderparen).
Dus technisch zeker mogelijk, nu het administratie systeem van kpn nog zien te overtuigen.

Is er al bekend wat de te verwachten internetsnelheid kan zijn op je adres ?


Nah.. das niet geweldig hier, ook geen glasvezel. maar voldoet. Hoe ga ik door dat woud van administratie heen? Ik  ben blij dat er op dit forum gereageerd word, bij KPN kom ik niet voorbij de telefonistes met standaard antwoorden.


Hallo @Huiself als je op beide adressen/huisnummers een postcode-check doet via www.kpn.com kan er bij beide panden dan een vorm van internet geleverd worden, xDSL of glasvezel?

 


Hier ben je in ieder geval bij KPN de provider en hier kunnen adressen en zo qua aansluitingen niet aangepast. Het fysieke netwerk valt onder KPN netwerk.nl. Ik denk dus dat je daar moet zijn.

http://kpnnetwerk.nl

 


Ja hoor op beide nummers mogelijk. maar kpnnetwerk is alleen voor glasvezel. telefonisch is er een optie ivm adsl, maar als dat nummer intoetst schijnt deze optie niet meer te bestaan..

 


Ja hoor op beide nummers mogelijk. maar kpnnetwerk is alleen voor glasvezel. telefonisch is er een optie ivm adsl, maar als dat nummer intoetst schijnt deze optie niet meer te bestaan..

 

Hallo @Huiself dan kun je dus bij KPN, de provider, via www.kpn.com een bestelling plaatsen.

Een installatiemonteur zal waarschijnlijk nodig zijn, maar die is gratis.

 


Moet ik dan vragen voor een extra aansluiting of voor een nieuwe aansluiting?


Extra aansluiting lijkt mij verstandig. Want dat is het toch ook?


Ja maar, is dat dan met graafwerk enzo? 


Ja maar, is dat dan met graafwerk enzo? 

Ja.

Gewoon via mijnaansluiting.nl een aansluiting aanvragen.


Is daar een kostenoverzicht van voordat ik een nieuwe aansluiting aanvraag?

bedankt hoor voor alle reacties!


Is daar een kostenoverzicht van voordat ik een nieuwe aansluiting aanvraag?

bedankt hoor voor alle reacties!

U krijgt een offerte als u bij mijnaansluiting.nl een aansluiting aanvraagt.


Op de foto zijn 2 aansluitkastjes zichtbaar, daar kun je zo alles inprikken.
En dan intern door verlengen met ethernetkabel. KLAAR !


Ik heb inmiddels contact gehad met de juiste persoon van KPN, er hoeft idd niet gegraven te worden. En heb telefonisch een reservering  kunnen maken voor een monteur.

 Bedankt voor alle reacties, ik ben geholpen!


Dan ben ik benieuwd wat die monteur gaat doen.
Het aansluitpunt verplaatsen misschien, maar dan komt er meer lengte in de DSL kabel, en ook een extra overgang van de ene naar de andere kabel soort, allemaal niet bevorderlijk voor het DSL signaal.

Laat maar weten hoe het verder ging ajb.

. . .er hoeft idd niet gegraven te worden.

Inderdaad, dat kan iedereen zien op de foto !

 

 


🤞🏽