Skip to main content

Ik heb wel WiFi signaal volgens mijn telefoon (volledige sterkte) maar als ik wil verbinden lukt dit niet. Zowel op de laptop als de ps5 ook niet. 
 

Modem ook al opnieuw opgestart, maar dit loste het probleem ook niet op. 

wel zie ik dat de lampjes van “glas” en “ethernet” knipperen bij het glasvezel kastje

Hoe los ik dit op? 

??? @kpn


Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u WiFi versterkers? 


De kpn box 12 en ja we hebben voor boven een WiFi versterker van kpn. Deze knippert af en toe groen en springt dan direct weer op rood

is allemaal sinds vanochtend zonder dat er iets gewijzigd is 


Ok. Heeft u ook tv van KPN? Met een tv ontvanger die bekabeld aangesloten is? Werkt dat wel goed?


Ok. Heeft u ook tv van KPN? Met een tv ontvanger die bekabeld aangesloten is? Werkt dat wel goed?

Ja die werkt prima 


Hoi @RobinHuis . Welkom op het forum.

Heb jij die box12 al eens gereset? 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Zonder iets veranderd te hebben was het de volgende ochtend opgelost. Enig idee wat er is veranderd? Een update ofzo? 


Ik heb geen idee, @RobinHuis .  Ben wel blij dat het nu weer werkt. 


Ik heb 3 weken geleden via de KPN app mn wifi getest en bleek toe te zijn aan een nieuw modem. Gelijk 2 wifi versterkers er bij want op de verdiepingen hield het niet over. Sindsdien is de wifi waardeloos. Sterk signaal maar geen internet, zoals hierboven omschreven. Eindeloos getest en gereset. Geen resultaat. Al 2 keer gebeld met KPN waarbij beloofd werd dat eea uitgezocht zou worden en ik terug gebeld zou worden. Maar niet dus. Loze beloften. Morgen nog maar eens een boos belletje en anders maar naar de concurrent. Dit is niet te doen…


Die ervaring kan ik delen. Regelmatig heb ik dus wel Wifi maar geen internet op de laptop. Onze mobieltjes hebben dan wel Internet. Als ik het modem reset doet de laptop het soms wel maar meestal niet. En als ik na een paar dagen de laptop opstart weer geen internet. Waarschijnlijk ligt het toch aan de laptop, maar ik kan nergens een instelling vinden waarmee de laptop automatisch een kanaal kiest. Ik ben benieuwd waarmee KPN komt. 


... maar ik kan nergens een instelling vinden waarmee de laptop automatisch een kanaal kiest.

Een laptop kiest geen kanaal. Dat doet het WiFi punt.


Ja dat weet ik. Daarom moet ik elke keer de router herstarten totdat die het juiste kanaal geeft dat bij de laptop past. 


Hallo @MoggeLoek je kunt in de meeste laptops wel instellen of deze alleen van de 2.4- of van de 5.0-band gebruik maken en/of instellen welke band de voorkeur heeft, de 2.4- of de 5.0-band.

Met een voorkeuze zal de laptop eerst proberen te verbinden met de gekozen band, lukt dat niet schakelt deze over naar de alternatieve band.

Verder kun je de roaminggevoeligheid instellen en daarmee experimenteren.

 


Zelfde probleem al enige tijd op mijn PC. Steeds wegvallend internet. Wifi signaal is sterk, op mijn mobiel werkt het goed.  Ik snap niet wat het zit in mijn pc. Windows 10. Mijn wifi is wel zichtbaar in de lijst maar hij verbindt niet. :( 


Hallo Ruth.

Ik heb gemerkt dat als mijn laptop een update krijgt dat die dan het wifi kanaal kwijt raakt.

Ik start dan de router opnieuw en daarna de laptop.

Om dit probleem te omzeilen zet ik de laptop in de slaap stand. Dat kost verder geen energie en ik heb wel gelijk Internet. 

Succes.


Hallo Moggel, ja ik heb alles opnieuw opgestart, router gereset (paperclip) en geprobeerd opnieuw in te loggen. Ik weet ook niet wat een beveiligingssleutel is... dank je wel voor je antwoord. 


De beveiligingssleutel is het wachtwoord van je wifi.


Ok, ga ik proberen. 👍


Hier idem dito hetzelfde. uur aan de telefoon gezeten met de knuppel van kpn ja ik kan niks voor je betekenen. Ik kan een monteur langs sturen gaat wel de kosten voor u zijn. Ga ik niet akkoord mee. Oke fijne avond pleurt zo de lijn erop....


Ik heb hetzelfde hoe kan ik dit verhelpen ?

 


Dat is lastig 

Meestal helpt het om je modem even spanningsloos te maken en daarna opnieuw op te starten en daarna je laptop weer opstarten. Maar ik moet zeggen, ik had het afgelopen week ook weer en toen hielp dat niet. Soms werkt het ook door even m.b.v. een kabel inteloogg


In te loggen op je modem. Zie kpn site. En dan een ander kanaal te kiezen. 

Maar dat werkt soms ook niet. En als je dan de volgende dag inschakelt, heb je ineens wel internet.

Dus het blijft een raar gebeuren.

Succes

Loek


Een probleem die jaren bestaat zie ik en ben nu bij m’n vriendin want die word  er telkens helemaal gek van maar ik kan haar niet helpen alles geprobeerd en kpn zegt het internet is goed😂 Ook al doet ie het morgen op miraculeuze wijze weer dit mag niet gebeuren heel frustrerend 

ze zei trouwens nooit last van gehad bij ziggo


Ik heb het probleem nog steeds. Vandaag de wifi instellingen op de laptop gereset. En daarna de router met de kabel opnieuw ingesteld. De kanalen staan ook goed. Maar niets helpt. En op onze mobieltjes hebben we gewoon internet. Het lijkt wel of de laptop iets blokkeert. Maar de firewalls staan allemaal goed. Ook een keer de firewall uitgezet maar dat helpt ook niet. Ik weet het ook niet meer. Ik denk dat ik maar een keer een student-aan-huis ga inschakelen.

 

 

 


Het probleem bestaat nog steeds. Wel Wi-Fi maar geen internet. Alles geprobeerd. Opnieuw opstarten van het modem helpt niet meer. Naar verschillende hulpsites gekeken onder meer van Microsoft. Daar wordt gesuggereerd dat het komt door de upgrade van Windows 10 naar 11. Je zou dan ook een upgrade moeten doen van de netwerkadapter. Ook gedaan, ik had trouwens de laatste versie.

Het ziet er naar uit dat ik voortaan bekabeld door het leven moet gaan. Ik ga nog één keer proberen het kanaal van het modem aan te passen en als dat niet helpt weet ik het ook niet meer. Tenzij een medewerker van KPN precies weet hoe de netwerkadapter moet worden ingesteld.