Skip to main content


Hi!

Ik ben onlangs verhuisd (naar een oud appartement) en kan mijn aansluitpunt voor internet niet vinden. Op de foto’s de enige punten die geen normaal stopcontact zijn. Mis ik iets? 
 

Dank alvast!

 

 

 

 

Het is duidelijk geen nieuwbouw, dan zal er ooit wel een telefoonsluiting zijn geweest.
Die kan dan overal in huis hebben gezeten, weggewerkt door vorige bewoners ?
Staan er dezelfde huizen in je straat ? Daar eens vragen waar het daar zit ?
En / of kijk onder de vloer, in de kruipruimte als dat mogelijk is.

Op de foto’s staan coax kastjes, die zijn het zeker niet.


Het is volledig gokken welk type of modem uw Isra is. Ook kan hij in hele oude woningen daadwerkelijk overal binnen komen. Wanneer je een kruipruimte hebt is het vaak even kijken waar er een blauwe kabel met rood/witte strepen omhoog loopt. Ook kan je altijd een installatiemonteur laten komen welke het voor u kan opzoeken in of eventueel restaureren. 


Er schiet mij nog iets te binnen nav :

Ik ben onlangs verhuisd (naar een oud appartement) en kan mijn aansluitpunt voor internet niet vinden.

Was dat vroeger een huis en is naderhand verdeeld in appartementen ? Dan zou het kunnen zijn dat de enige telefoonkabel die het huis ooit had niet in jouw deel binnenkomt.

 


Nog geen reactie van de vraagsteller . . .

Op de foto is rechts de doorgaande inkomende voeding van de netbeheerder te zien, dus zeer vermoedelijk een appartement, naderhand,  vrij recent gemaakt in een ouder gebouw.


Welkom op de community @fb19, de COAX aansluitingen kan je links laten liggen zoals al genoemd, Wij gebruiken die aansluiting niet. Op onze website hebben we een pagina die de verschillende mogelijke aansluitpunten laat zien, die kan ook helpen om het punt te vinden: Je KPN aansluiting.

Naast de tip ban KeesYagi kan het bouwjaar van het pand ook meespelen. Rond 1990 begon men met het aansluiten in de meterkast. Bij oudere woningen kan het aansluitpunt op andere plekken zitten, zoals in de woonkamer of in een slaapkamer. 

Hopelijk lukt het om het aansluitpunt te vinden!


En alweer een vraag succesvol beantwoord, althans dat hoop ik dan maar.

Kun je ajb nog iets laten weten @fb19 

O pardon, ik zie nu dat je de laatste bijdrage wel een “like” gaf dus je leest nog wel mee iig.
En misschien koos je zelf het beste antwoord wel ?

Hoe dan ook, we zijn benieuwd.


Dank allemaal voor jullie antwoorden! Nog altijd geen aansluiting gevonden helaas (onder de vloer of in kruipruimte kijken ging niet). Vrijdag komt een glasvezelmonteur dus hopelijk is het dan sowieso opgelost. 


Ik kwam dit onderwerp nog tegen.

Is het nog gelukt allemaal, met glasvezel ?


Ik kwam dit onderwerp nog tegen.

Is het nog gelukt allemaal, met glasvezel ?

Ja, het heeft even geduurd maar inmiddels is het glasvezel aangesloten! Alsnog internet in huis dus 🙂