Skip to main content

Via Wi-fi kan ik de site Milweb.net niet openen. 

Mijn man kan met T-online de site wel bezoeken.

Waarom is dat met Kpn niet mogelijk?

Mvg MJ Mulder-Graf

 

Hi @web side, welkom hier. 

Hier ook net getest, via KPN lukt het niet en via T-Mobile wel. 

@Dennis ABD zegt jou dit iets? 


Ja, maar voor ong 2 weken was het nog wel mogelijk. Is hier een oplossing voor?


Ik heb het ook eens geprobeerd, maar bij mij is die gewoon te openen.

Maar ik heb momenteel problemen met de verbinding en heb om te proberen de dns instellingen verandert.

 

Zal eens kijken als ik die terug naar standaard zet of het dan nog werkt.


Niet heel erg. DNS resolutie gaat goed, een trace niet (hoewel dat niet alles zegt), Lijkt mij er een voor de netwerk afdeling.


@web side De DNS is het verschil niet. Maar zodra de vpn met mijn werk open staat werkt het wel…

@Alex_P lijkt toch echt meer bij kpn te liggen?


Hallo @web side ben jij dezelfde als:

 


Hallo @web side ben jij dezelfde als:

 

Nee.


Hier hetzelfde probleem, wanneer word dit door KPN opgelost ? 


www.milweb heeft als IP 151.106.40.67

Dat is een ip in een ipblock van GoDaddy Frankrijk  (waar dan wel weer Nederlandse contact gegevens voor zijn.)

Als ik dan een een trace doe naar www.milweb.net (151.106.40.67) dan kom ik tot een machine in het netwerk van het Franse https://www.ovhcloud.com dus dat is al niet meer in het netwerk van KPN zelf. Ik vermoed dat er bij het OVHCloud iets niet goed geconfigureerd staat  waardoor verkeer wat uit het KPN netwerk afkomstig is niet doorgegeven word/goed gerouteerd word.

Dus het lijkt me primair niet een issue wat door KPN veroorzaakt word maar iets wat GoDaddy of OVH moet oplossen. 

@Alex_P / @Dennis ABD ik weet niet of we rechtstreekse contacten hebben voor dit soort issues maar ik zie op het forunm wel vaker meldingen dat GoDaddy servers (in dit subnet) slecht/niet te benaderen zijn waarbij de OVHCloud de laatste stap lijkt te zijn,

 

 


Dank Vulpen voor je bericht. 

Ik heb ook nog even een tracert via Ziggo gedaan. Deze gaat volgens mij deels dezelfde route maar daar waar de route via KPN stopt gaat deze via Ziggo verder en landt gewoon op milweb.net.

Blijkbaar is er toch iets waardoor verzoeken via KPN niet en via bv. Ziggo wel doorgegeven worden. Tot voor een paar weken geleden heeft het ook via het KPN netwerk gewerkt. Ik verwacht van KPN dat zij hier toch voor een oplossing gaan. Dit gaat het verstand te boven van een eenvoudige klant zonder kennis van netwerken.

mvg Hans


@www.milweb.net niet bereikbaar en @Vulpen

www.milweb heeft als IP 151.106.40.67

Dat is een ip in een ipblock van GoDaddy Frankrijk  (waar dan wel weer Nederlandse contact gegevens voor zijn.)

Als ik dan een een trace doe naar www.milweb.net (151.106.40.67) dan kom ik tot een machine in het netwerk van het Franse https://www.ovhcloud.com dus dat is al niet meer in het netwerk van KPN zelf. Ik vermoed dat er bij het OVHCloud iets niet goed geconfigureerd staat  waardoor verkeer wat uit het KPN netwerk afkomstig is niet doorgegeven word/goed gerouteerd word.

Dus het lijkt me primair niet een issue wat door KPN veroorzaakt word maar iets wat GoDaddy of OVH moet oplossen. 

@Alex_P / @Dennis ABD ik weet niet of we rechtstreekse contacten hebben voor dit soort issues maar ik zie op het forunm wel vaker meldingen dat GoDaddy servers (in dit subnet) slecht/niet te benaderen zijn waarbij de OVHCloud de laatste stap lijkt te zijn.

Ik weet het niet zeker of we dat rechtstreeks hebben, maar ik heb het nu hier wel nagevraagd, vooral omdat er werd aangegeven dat het via T-Mobile wel bereikbar is. 

Ik wacht dit af en hou jullie op de hoogte. 


@all, lukt het nu wel? 


Helaas, het lukt nog steeds niet 😪


Ik heb een update maar helaas geen bevredigende vooralsnog. 

Zoals blijkt wordt de site gehost op Godaddy Frankrijk. Die hebben inderdaad sinds een paar dagen problemen waardoor het verkeer naar KPN niet goed gaat. Wij hebben de hoster al benaderd maar krijgen tot nu toe geen response. Ook via Godaddy US komen we nog niet veel verder.

We zijn er dus mee bezig, maar het ligt dus bij de hoster van die site en dan is het maar vrij beperkt wat wij kunnen doen.


Nog enige voortgang sindsdien? 


Waarom werkt het bij KPN niet, terwijl via andere providers wel direct toegang is? Waarom moet dit meer dan een maand duren?


Waarom werkt het bij KPN niet, terwijl via andere providers wel direct toegang is? Waarom moet dit meer dan een maand duren?

Omdat het internet meerdere routes kent. Je kan het vergelijken met als je op vakantie gaat naar Frankrijk. Halverwege merk je dat er werkzaamheden zijn en dat de weg afgesloten is, maar de omleidingsborden missen. Dan weet je dus niet welke kant je op moet.


Dank u wel voor de reactie. Heeft dit dan zo lang nodig om de omleiding te vinden?


Normaal gaat zoiets vaak vanzelf, maar bij sommige storingen gaat het minder snel.
De oplossing is dan vaak om een VPN te gebruiken, zodat je bij wijze van spreke een tunnel graaft naar een andere plek waarvandaan je internet, en dus een andere route pakt.

Of je kan GoDaddy zelf mailen via de Abuse dienst. Die zullen wel dichtbij de juiste afdeling zitten.
Valt te proberen.


Bij mij werkt het weer. GoDaddy go. Ik ga ervan uit dat het probleem nu bij iedereen verholpen is.

 


@allemaal Het probleem met Milweb is vorige week door Godaddy opgelost. Bleek veroorzaakt te worden door een foute configuratie bij de netwerk partij die zij gebruikte. Het hoort nu dus bij iedereen weer te werken. 


Fijn! Dank voor het bericht.