Skip to main content
Vraag

Ik krijg de wifi van de Box 12 niet te zien

• September 22, 2025
  • 14 reacties
  • 96 keer bekeken

Sinds 2 maanden in mn nieuwe woning KPN modem box 12 laten installeren. Nu ik wifi wil koppelen met mijn telefoon, lukt dit niet. Zowel de wifi van mijn telefoon als de wifi van de modem zijn ingeschakeld. Ik kan alleen de modem niet vinden bij beschikbare netwerken. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

14 reacties

• September 22, 2025

Het ding hangt er er 2 maanden. Dan is dit toch niet het eerste apparaat war je met WiFi wilt verbinden? Met welk WiFi netwerk zijn de andere apparaten verbonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Jawel, mijn wifi heb ik na 2 maanden proberen te verbinden op mn telefoon. Omdat ik er nu ook ga wonen, is dat zo laat geweest. Via kabel heb ik wel internet

• September 22, 2025

Ok. Via kabel wel internet. Op een laptop of pc? Kan je daar vanaf inloggen op http://192.168.2.254? Dan kun je vervolgens daar ook je WiFi inloggegevens achterhalen.

Leen59
Wijsgeer
  • September 22, 2025

De netwerknaam (SSID) en het wachtwoord staan op de sticker achterop het modem.

• September 22, 2025

De netwerknaam (SSID) en het wachtwoord staan op de sticker achterop het modem.

Ik neem aan dat Edwin dat wel snapt...

Leen59
Wijsgeer
  • September 22, 2025

Daar ga ik ook vanuit, maar voor de zekerheid even gemeld.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Edwin_P, welkom op de community. Je bent al op weg geholpen door Leen en Marlon zo te zien, fijn. Is het daarmee gelukt om te verbinden met het Wifi netwerk op je nieuwe adres?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Hoi jasper. Nee het is nog niet gelukt. Heb de modem gereset met de reset knop, maar ook dat helpt niet. Mijn werktelefoon kan de modem ook niet vinden. Vreemde situatie.  Op de modem brandt wel het wifi lampje groen. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 23, 2025

Heb je de tip van Marlon al geprobeerd?

Jasper van KPN
Moderator

De tip van Marlon ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Het kan zijn dat het netwerk een andere naam heeft dan op het stickertje staat. Dan kan je in het modem zelf zien wat er ingesteld staat en dat gebruiken om te verbinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2025

Ik zal eens kijken. Ik woon wel in een appartement. Dus krijg veel netwerknamen binnen. Veel Ziggo en Odido zie ik. Een paar eigen namen. Zal eens kijken of dat lukt. 

Jasper van KPN
Moderator

In een appartement zie je heel veel netwerken inderdaad, ik zie er thuis ook zo'n 20-30 😅 Er is er maar 1 jouw netwerk, door (bekabeld) in te loggen op het modem en de netwerkinstellingen te bekijken is niet te missen welke dag is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Inmiddels is het probleem verholpen. De modem had een andere naam. Waarschijnlijk is deze naam niet gereset voordat de modem opgestuurd werd. Telefonisch met de KPN helpdesk de modem volledig kunnen resetten. 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het met de reset is opgelost ​@Edwin_P. Ik weet niet hoe dat precies kwam, maar je kunt het nu gebruiken in ieder geval. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.