Skip to main content

Ik kreeg een brief waarin wordt aangekondigd dat mijn internetsnelheid van 100 naar 200 Mbit zal gaan (XS4ALL Smart) zonder prijsverhoging. Dat zal dan ergens deze maand gebeuren en per email bevestigd worden.

Laat even weten wie de upgrade al heeft gehad. En ik ben benieuwd wat de snelheden worden van de overige XS4ALL abonnementen.

Ik heb de brief ook gekregen en zojuist een e-mail ontvangen met de bevestiging van de wijziging. Modem gereset, maar nog geen hogere snelheid.

Tevens een mail gekregen dat er een bestelling is geplaatst voor een nieuw FRITZ!Box modem. Hier is in de aankondigingsbrief niets over vermeld. Ik heb nu een 7490, misschien is die niet geschikt voor de hogere snelheid?


KPN stuurt eerst een aankondiging, en na een tijdje (binnen 1 week) een bevestigingsmail. Pas na de bevestiging is de snelheidsverhoging ook daadwerkelijk actief.

Op koper zijn er 20 en 50mb abonnementen welke naar 100mb gaan, en op glas zijn er 50/100mb abonnementen welke naar 200mb gaan en 200mb abonnementen welke naar 1000 gaan.


Ik weet nog van niets. Heb onlangs de switch gemaakt van 200 naar 100 (scheelt 11 euro per maand),
en weer gratis naar 200. Ik heb het niet nodig, maar wel leuk.

Heb je dus als xs4all glas klant de keuze uit of 200 of 1000? En geen andere opties?


KPN stuurt eerst een aankondiging, en na een tijdje (binnen 1 week) een bevestigingsmail. Pas na de bevestiging is de snelheidsverhoging ook daadwerkelijk actief.

Op koper zijn er 20 en 50mb abonnementen welke naar 100mb gaan, en op glas zijn er 50/100mb abonnementen welke naar 200mb gaan en 200mb abonnementen welke naar 1000 gaan.

We zien dit soort actie’s voor geselecteerde klanten al jarenlang steeds weer terugkomen. 
 

Die klanten betalen daardoor minder dan klanten die bewust zelf voor een hoger abonnement hebben gekozen. 
 

Het blijft een merkwaardig beleid. Er ontstaat ongelijkheid en als klanten die achtergesteld zijn (lees: meer betalen voor iets wat anderen gratis hebben gekregen) daar achterkomen, zijn die uiteraard niet blij. 


Zou ik dan nu van 100 naar 50 moeten gaan, om dan straks een goedkopere 200 te krijgen?


Zou ik dan nu van 100 naar 50 moeten gaan, om dan straks een goedkopere 200 te krijgen?

Ik denk dat 50 niet meer geleverd wordt. Het staat in ieder geval niet meer als mogelijkheid op de website https://www.kpn.com/internet/alles-in-een.htm


We hebben het hier over oud xs4all klanten. Ik kan voor 5.50 minder mijn abonnement wisselen van 100 naar 50.


We hebben het hier over oud xs4all klanten. Ik kan voor 5.50 minder mijn abonnement wisselen van 100 naar 50.

Je hebt gelijk. Daar had ik nog niet gekeken.
Maar als je dat van plan bent, zou ik het snel doen. Ik krijg op het wijzigingsscherm de melding:

 


Volgens mij gaat het inderdaad om zeer oude contracten, mensen die al erg lang niet hebben verlengd en daardoor een relatief duur abonnement hebben. 


Ik kan die keuze nu nog maken. Nog even moed verzamelen.


KPN stuurt eerst een aankondiging, en na een tijdje (binnen 1 week) een bevestigingsmail. Pas na de bevestiging is de snelheidsverhoging ook daadwerkelijk actief.

Op koper zijn er 20 en 50mb abonnementen welke naar 100mb gaan, en op glas zijn er 50/100mb abonnementen welke naar 200mb gaan en 200mb abonnementen welke naar 1000 gaan.

We zien dit soort actie’s voor geselecteerde klanten al jarenlang steeds weer terugkomen. 
 

Die klanten betalen daardoor minder dan klanten die bewust zelf voor een hoger abonnement hebben gekozen. 
 

Het blijft een merkwaardig beleid. Er ontstaat ongelijkheid en als klanten die achtergesteld zijn (lees: meer betalen voor iets wat anderen gratis hebben gekregen) daar achterkomen, zijn die uiteraard niet blij. 

Zou dat kunnen betekenen dat ik niet gratis van 100 naar 200 ga?

@Noordzee @Ik_Combineer : weten jullie dit?


@Wim27

Ik verwacht juist wel dat je gratis wordt overgezet als je daar een bericht over hebt ontvangen. 

 

Mogelijk ben je daarvoor uitgekozen omdat je met zo'n omgezet xs4all abonnement waarschijnlijk meer betaalt dan de gemiddelde KPN-klant die 100 Mbit/s afneemt. (ik betaal daar 42,50 per maand voor) Zo kom je wat meer in lijn te liggen met de huidige KPN-prijzen voor 200 Mbit/s.  


Volgens mij gaat het inderdaad om zeer oude contracten, mensen die al erg lang niet hebben verlengd en daardoor een relatief duur abonnement hebben. 

Ik begrijp nu inderdaad dat het niet alle klanten betreft. Op zich best een aardig idee om de zittenblijvers eens te plezieren om te voorkomen dat het ook overstappers worden.


KPN stuurt eerst een aankondiging, en na een tijdje (binnen 1 week) een bevestigingsmail. Pas na de bevestiging is de snelheidsverhoging ook daadwerkelijk actief.

Op koper zijn er 20 en 50mb abonnementen welke naar 100mb gaan, en op glas zijn er 50/100mb abonnementen welke naar 200mb gaan en 200mb abonnementen welke naar 1000 gaan.

We zien dit soort actie’s voor geselecteerde klanten al jarenlang steeds weer terugkomen. 
 

Die klanten betalen daardoor minder dan klanten die bewust zelf voor een hoger abonnement hebben gekozen. 
 

Het blijft een merkwaardig beleid. Er ontstaat ongelijkheid en als klanten die achtergesteld zijn (lees: meer betalen voor iets wat anderen gratis hebben gekregen) daar achterkomen, zijn die uiteraard niet blij. 

Zou dat kunnen betekenen dat ik niet gratis van 100 naar 200 ga?

@Noordzee @Ik_Combineer : weten jullie dit?

Als je nog geen brief of mail hebt ontvangen kan het zijn dat die er nog aan komt of helemaal niet. Dat is met de meeste acties zo dat het per gebied of per soort abonnement gaat. 


Ik heb het compact abbo van 50gb en kreeg ook de brief voor 200gb. Ik wacht dus af.


Zijn dit soort acties er alleen voor glasvezel? Ik heb een 100 Mb/s Hussel abo over koper, maar mijn V10 traint in op 222 Mb/s (bonded VVDSL) . Een gratis upgrade heb ik niet gekregen. 


Ik heb ook de brief gekregen en een serie emails. Toen kwam er een doos met daarin een Fritzbox7590ax, mooi hoor! Intussen ook een email die aangaf dat het allemaal klaar was en werkte. En inderdaad wees de speedtest uit dat het allemaal prima werkt, ik haalde 198Mbit. Blijft de vraag wat ik met die doos met die mooie Fritzbox moet doen? Er zitten geen instructies bij, geen idee of bijvoorbeeld mijn vaste telefoon makkelijke is over te zetten. En moet ik dan al mijn apparaten in mijn LAN opnieuw gaan aanmelden? Dus voorlopig staat die doos hier nog wel even.


Ik heb ook de brief gekregen en een serie emails. Toen kwam er een doos met daarin een Fritzbox7590ax, mooi hoor! Intussen ook een email die aangaf dat het allemaal klaar was en werkte. En inderdaad wees de speedtest uit dat het allemaal prima werkt, ik haalde 198Mbit. Blijft de vraag wat ik met die doos met die mooie Fritzbox moet doen? Er zitten geen instructies bij, geen idee of bijvoorbeeld mijn vaste telefoon makkelijke is over te zetten. En moet ik dan al mijn apparaten in mijn LAN opnieuw gaan aanmelden? Dus voorlopig staat die doos hier nog wel even.

Ik heb hetzelfde. Ook ongevraagd een mooie FriztzBox 7590AX gekregen (ondanks dat ik anderhalf uur na het mailtje dat de modem verzonden is een nieuwe mail kreeg dat de startdatum gewijzigd is naar 12 december en dat de apparatuur helaas niet op tijd zou komen - afgelopen zaterdag kwam de doos!).

(Nog) geen instructies van XS4ALL gekregen.

Wel heb ik instructies gevonden op de AVM website. Daarin staat dat je huidige modem een wizard heeft om de instellingen over te zetten naar je nieuwe modem. (https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590-AX/3743_Instellingen-naar-een-nieuwe-FRITZ-Box-overzetten/)

Morgen ga ik mijn modem omzetten en rapporteer ik hier wel of het soepel verloopt of dat er nog wat hobbels zijn. 


Zijn dit soort acties er alleen voor glasvezel? Ik heb een 100 Mb/s Hussel abo over koper, maar mijn V10 traint in op 222 Mb/s (bonded VVDSL) . Een gratis upgrade heb ik niet gekregen. 

Of het alleen voor glasvezel is, weet ik niet. Wel lijkt het erop dat het alleen geldt voor XS4ALL abonnees. De berichten komen niet van KPN maar van XS4ALL.


Ik heb het compact abbo van 50gb en kreeg ook de brief voor 200gb. Ik wacht dus af.

Het schijnt ook voor 50Mb (geen 50gb) te zijn. Zelf ben ik van 100Mb naar 200Mb gegaan, maar ook een collega is naar 200Gb gegaan, hij had 50Mb.

Twee kennissen hebben momenteel 50Mb, maar die hebben nog geen bericht gehad. 


Ik heb ook de brief gekregen en een serie emails. Toen kwam er een doos met daarin een Fritzbox7590ax, mooi hoor! Intussen ook een email die aangaf dat het allemaal klaar was en werkte. En inderdaad wees de speedtest uit dat het allemaal prima werkt, ik haalde 198Mbit. Blijft de vraag wat ik met die doos met die mooie Fritzbox moet doen? Er zitten geen instructies bij, geen idee of bijvoorbeeld mijn vaste telefoon makkelijke is over te zetten. En moet ik dan al mijn apparaten in mijn LAN opnieuw gaan aanmelden? Dus voorlopig staat die doos hier nog wel even.

Ik heb hetzelfde. Ook ongevraagd een mooie FriztzBox 7590AX gekregen (ondanks dat ik anderhalf uur na het mailtje dat de modem verzonden is een nieuwe mail kreeg dat de startdatum gewijzigd is naar 12 december en dat de apparatuur helaas niet op tijd zou komen - afgelopen zaterdag kwam de doos!).

(Nog) geen instructies van XS4ALL gekregen.

Wel heb ik instructies gevonden op de AVM website. Daarin staat dat je huidige modem een wizard heeft om de instellingen over te zetten naar je nieuwe modem. (https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590-AX/3743_Instellingen-naar-een-nieuwe-FRITZ-Box-overzetten/)

Morgen ga ik mijn modem omzetten en rapporteer ik hier wel of het soepel verloopt of dat er nog wat hobbels zijn. 

Dank voor die link, maar mijn huidige modem is een 7360 en het besturingssysteem voldoet niet aan de eisen, is nog 06.34, dus de doos blijf nog even dicht. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, met name bij de vaste telefoonlijn.


Zijn dit soort acties er alleen voor glasvezel? Ik heb een 100 Mb/s Hussel abo over koper, maar mijn V10 traint in op 222 Mb/s (bonded VVDSL) . Een gratis upgrade heb ik niet gekregen. 

Xs4all kent geen v10's dus u bent een kpn klant. Deze actie is specifiek voor XS4ALL klanten.


Is dat zo? Mijn zoon (kpn, V10, glasvezel) heeft een gratis upgrade gekregen van 200 naar 1.000 Mb/s. Dus niets XS4ALL. En ik lees wel van meer kpn klanten die een gratis upgrade hebben gekregen. Maar of dat allemaal glasvezel klanten zijn, weet ik niet.

En XS4ALL en kpn zijn/worden toch geïntegreerd?! En verder, als dit alleen XS4ALL is, dan is de vraag wellicht op het verkeerde (want kpn) forum gesteld🤔


De topicstarter vroeg om een actie en die is er op dit moment voor verouderde xs4all abonnementen. Ik heb vier dagen geleden ook gecommuniceerd over de snelheidsverhogingen op glas en koper. Dit staat los van eventuele actie’s welke kpn heeft. 
Verder is topicstarter op de juiste plek, xs4all zelf bestaat niet meer dus hun forum ook niet. De abonnementen van toen bestaan daarentegen nog wel. Zie ook 

 


Ik heb ook de brief gekregen en een serie emails. Toen kwam er een doos met daarin een Fritzbox7590ax, mooi hoor! Intussen ook een email die aangaf dat het allemaal klaar was en werkte. En inderdaad wees de speedtest uit dat het allemaal prima werkt, ik haalde 198Mbit. Blijft de vraag wat ik met die doos met die mooie Fritzbox moet doen? Er zitten geen instructies bij, geen idee of bijvoorbeeld mijn vaste telefoon makkelijke is over te zetten. En moet ik dan al mijn apparaten in mijn LAN opnieuw gaan aanmelden? Dus voorlopig staat die doos hier nog wel even.

Ik heb hetzelfde. Ook ongevraagd een mooie FriztzBox 7590AX gekregen (ondanks dat ik anderhalf uur na het mailtje dat de modem verzonden is een nieuwe mail kreeg dat de startdatum gewijzigd is naar 12 december en dat de apparatuur helaas niet op tijd zou komen - afgelopen zaterdag kwam de doos!).

(Nog) geen instructies van XS4ALL gekregen.

Wel heb ik instructies gevonden op de AVM website. Daarin staat dat je huidige modem een wizard heeft om de instellingen over te zetten naar je nieuwe modem. (https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590-AX/3743_Instellingen-naar-een-nieuwe-FRITZ-Box-overzetten/)

Morgen ga ik mijn modem omzetten en rapporteer ik hier wel of het soepel verloopt of dat er nog wat hobbels zijn. 

Dank voor die link, maar mijn huidige modem is een 7360 en het besturingssysteem voldoet niet aan de eisen, is nog 06.34, dus de doos blijf nog even dicht. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, met name bij de vaste telefoonlijn.

Vandaag heb ik toch maar een poging gedaan nadat ik alle info van de helpdesk had bestudeerd, https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/vrijekeuze/fritz-box-7590/topic/aansluiten/internet-instellen-op-de-fritzbox
Maar eigenlijk had ik die niet nodig, bestaande bekabeling overzetten op de nieuwe Fritzbox, stroom erop en er begint vanzelf een installatiedialoog waarbij alle verbindingen worden gelegd. Alleen, vast geen verrassing, niet meer met XS4all, maar met KPN. En voordat ik begon aan het instellen van Wifi de naam van de nieuwe box veranderd in die van mijn oude Wifi netwerk en de toegangssleutel idem. Bijna alle apparaten konden zichzelf weer aanmelden. Een enkele via WPS opnieuw aanmelden. Alleen het aanmelden van de DECT telefoons ging nog erg ouderwets en langzaam, die moet je afmelden bij de oude box en via de knop op het nieuwe modem weer aanmelden. Kortom wel een werkje, maar geen grote problemen.