Skip to main content

Ik wil glasvezelde kabel ligt in de hele wijk behalve 7 woonwagens daar niet nou kan ik t niet krijgen ondat de buren geen toestemming geven om in gemeentegrond voor hun deur willen laten graven!!!!

Sinds wanneer is hier toestemming voor nodig hebben ze de hele wijken voor toestemming gevraagd om kabels in de grond te leggen?

 

Jouw buren zijn wettelijk verplicht om daar hun medewerking aan te verlenen.


Ik krijg gister van kpn te horen dat ze daar geen toestemming voor geven en ik dus geen glasvezel krijg .

Wat kan ik nu doen 


Ik krijg gister van kpn te horen dat ze daar geen toestemming voor geven en ik dus geen glasvezel krijg .

Wat kan ik nu doen 

Een brief aan KPN vragen waarin dit bevestigd wordt, daarna kan je naar de rechter stappen om dit af te dwingen conform de telecomwet.


Hi @Marianhenkie, welkom hier. 

Als dit gemeentegrond is zou ik niet weten waarom ze toestemming zouden moeten geven. Weet je zeker dat dit gemeentegrond is en niet grond is van een verhuurder of de buren zelf? 


Tis de stoep buiten ons hek dus van de gemeente 


Misschien kan @Ward_ even naar deze situatie kijken?


Dat kan ik wel maar dan moet ik een adres krijgen via een forum-medewerker


Update van onze kant, wij leveren daar helemaal geen glasvezel, op het hele park niet. Ik verwacht dan ook dat het om een andere provider gaat die daar iets aan het aanleggen is. 


Nee hoir gaat van kpn uit 


Update van onze kant, wij leveren daar helemaal geen glasvezel, op het hele park niet. Ik verwacht dan ook dat het om een andere provider gaat die daar iets aan het aanleggen is. 

't Zou echt niet de eerste keer zijn dat de database van de kpn niet up-to-date is 😞 Wat ik daar de laatste tijd met een niet up-to-date database meegemaakt heb wil je echt niet weten.


Nee hoir gaat van kpn uit 

Klopt je profiel dan wel? Met de ingevulde gegevens? Vul anders onder postcode en huisnummer precies het adres waar het om gaat, dan weet ik zeker dat ik goed kijk. Sla het daar op en geef me hier een seintje. 


Nee hoir gaat van kpn uit 

Klopt je profiel dan wel? Met de ingevulde gegevens? Vul anders onder postcode en huisnummer precies het adres waar het om gaat, dan weet ik zeker dat ik goed kijk. Sla het daar op en geef me hier een seintje. 

En zelfs met goed ingevulde gegevens is de database niet up-to-date van de kpn. Die werken ze errrggg traag bij met goede gegevens wie waar glasvezel heeft.

Ik vertel graag het geval dat de gegevens van de kpn niet up-to-date waren en de klant meer dan anderhalf jaar heeft moeten wachten om glasvezel te krijgen. Glasvezel zat dus al tijden in de meterkast  maar de kpn hield bij hoog en laag vol dat die er dus niet zat en legde de bewijslast bij de klant die maar moest bewijzen dat er glasvezel in de meterkast zat. Natuurlijk bezopen. Dat is het omkeren van een bewijslast. Terwijl bij “tig” mensen in dat complex ook al tijden de glasvezel in de meterkast zat en dus ook al internet hadden. Maar voor dat argument was de kpn steke blind. Uiteindelijk na anderhalf jaar wachten, bellen, monteurs langskomen en de nodige frustraties kon dan pas na anderhalf jaar de glasvezel worden gebruikt.

En waarom moest dat zo lang duren voordat de kpn er uiteindelijk achter kwam dat de glasvezel niet goed in de FTU gemonteerd was? Dàt had ik ze wel kunnen vertellen maar naar mij luisteren ze niet. Ik ben geen “expert” (en zij wel?).


@gensnet Je frustraties zijn al langer bekend en ik vraag me steeds af waarom je toch op dit forum blijft reageren als je zo'n hekel hebt aan KPN.

Dit is onnodige stemmingmakerij die ook nog eens niets te maken heeft met wat jij hebt meegemaakt, want je hebt geen idee wat er hier nu wel of niet is gecheckt en in welke systemen. Dus ik zou het waarderen als je voor nu even wacht tot duidelijk is wat er nu speelt en of wel het goede adres in het profiel van Marianhenkie staat. 


@gensnet Je frustraties zijn al langer bekend en ik vraag me steeds af waarom je toch op dit forum blijft reageren als je zo'n hekel hebt aan KPN.

Dit is onnodige stemmingmakerij die ook nog eens niets te maken heeft met wat jij hebt meegemaakt, want je hebt geen idee wat er hier nu wel of niet is gecheckt en in welke systemen. Dus ik zou het waarderen als je voor nu even wacht tot duidelijk is wat er nu speelt en of wel het goede adres in het profiel van Marianhenkie staat. 

En dan maar net doen alsof alles bij de kpn “koek en ei” is 😞 Dat is dus “hypocriet”, maar dat woord is hier onbekend…….


Mijn gegevens staan goe


Mijn gegevens staan goe

Dàt neem ik zo van je aan. Maar er zijn veel “andere” aanbieders die glasvezel aanleggen en dáár kun je de mist mee ingaan. Niet overal legt de kpn glasvezel aan. Alleen in voor hen redererende (lonende) gebieden. De kpn legt nieuwe glasvezel aan in oranje mantelbuis en oranje glasvezel. Alle andere kleuren zijn dus niet van de kpn. De kabelboer heeft hier namelijk ook glasvezel gelegd in groene mantelbuis en wat voor kleur de glasvezel dan heeft, weet ik niet. Vermoedelijk ook groen.


Bij mij zijn de huizen rondom mijn woning allemaal glasvezel gelegd en aangesloten 7 woonwagens op rij niet daar moet zelfs nog de kabel gelegd worden maar de buren stemmen niet in voor graven voor hun wagen buiten de tuin is van gemeente


Bij mij zijn de huizen rondom mijn woning allemaal glasvezel gelegd en aangesloten 7 woonwagens op rij niet daar moet zelfs nog de kabel gelegd worden maar de buren stemmen niet in voor graven voor hun wagen buiten de tuin is van gemeente

Nogmaals, jouw buren zijn wettelijk verplicht om daar hun medewerking aan te verlenen.

Zie artikel 5.2 lid 3 van de telecommunicatiewet.

Welke kleur heeft de glasvezelkabel in de woningen die al wel zijn aangesloten?

 


Oranje maar ik weet ook zeker dat kpn het moet regelen daar ben ik al jaren mee bezig en ze hebben al aantal x gegraven maar er ligt geen kabel en nu is t ineens stopgezet vanwege de buren heel raar


Tja... u heeft geen enkel recht wat dat betreft. Dus als KPN geen glasvezel aan wil leggen om wat voor reden dan ook, dan gebeurt het niet.


Update van onze kant, wij leveren daar helemaal geen glasvezel, op het hele park niet. Ik verwacht dan ook dat het om een andere provider gaat die daar iets aan het aanleggen is. 

Valt het wellicht onder de vlag van Glaspoort? 

Volgens Netwerk KPN is er in mijn woonplaats ook geen glasvezel, maar Glaspoort heeft dat vorig jaar opgeleverd. De provider KPN heeft mij daarna gemigreerd van koper naar glasvezel.


Nou ik heb toch zeker via kpn de opdracht gekregen want dat is mijn provider ze hebben maandenlang de bestelling van glasvezel in mijn account gezet en wordt ook regelmatig door hun gebeld over glasvezel en kpn netwerk dus zet mij niet voor leugenaar neer


Nou ik heb toch zeker via kpn de opdracht gekregen want dat is mijn provider ze hebben maandenlang de bestelling van glasvezel in mijn account gezet en wordt ook regelmatig door hun gebeld over glasvezel en kpn netwerk dus zet mij niet voor leugenaar neer

Nee echt ik geloof je, want de kpn heeft wel véél meer vreemde kronkels.

Zomaar een gedachte……. De gedachtegang van de kpn is vaak ondoorgrondelijk. Je woont in een park in een woonwagen begrijp ik. Zo'n woonwagen kan door de kpn gezien worden als geen permanente woning en daarom gaat de kpn die niet aansluiten op glasvezel. Dan helpt ook niet om zelf een geul te graven want als de kpn eenmaal het “zo” in de kop heeft om u niet aan te sluiten kunt op uw kop gaan staan, maar de kpn verpoft (doet het niet) het dan gewoon……..

Het is dan gewoon afwachten tot de kpn in hun onmetelijke wijsheid de koperdraad afsluit en wanneer er dan geen glasvezel is aangelegd wijken zulke mensen meestal uit naar de kabelboer, want een ander alternatief is er dan niet meer.


Ik woon niet in n park ik woon gewoon in n woonwijk tussen de huizen in mijn straat staan huizen wij staan daar tussen tegen over mij staan huizen dus geen park


Ik woon niet in n park ik woon gewoon in n woonwijk tussen de huizen in mijn straat staan huizen wij staan daar tussen tegen over mij staan huizen dus geen park

Maar wel in een woonwagen…...?


Reageer