Skip to main content

Ik wil glasvezelde kabel ligt in de hele wijk behalve 7 woonwagens daar niet nou kan ik t niet krijgen ondat de buren geen toestemming geven om in gemeentegrond voor hun deur willen laten graven!!!!

Sinds wanneer is hier toestemming voor nodig hebben ze de hele wijken voor toestemming gevraagd om kabels in de grond te leggen?

 

Het zou zomaar kunnen wezen dat KPN geen woonwagens aansluit, maar de normale huizen in de straat wel.


Ja idd wel in n woonwagen 


Het zou zomaar kunnen wezen dat KPN geen woonwagens aansluit, maar de normale huizen in de straat wel.

“Zoiets” dacht ik ook al. Voor de kpn zijn woonwagens geen “normale” huizen en worden daarom niet op glasvezel aangesloten……… Een andere reden kan ik niet bedenken. Natuurlijk erg bezopen maar zo denk nu eenmaal een bedrijf die communicatie hoog in het vaandel heeft staan…… en reclame maakt “glasvezel voor iedereen”. Nee dus niet voor iedereen……. maar alleen voor die mensen die in een “normaal” huis wonen. Hoe zit dit overigens met mensen die op een boot wonen? Die wonen namelijk ook niet in een “normaal” huis.


Boten hebben volgens een vast kastje aan de wal waar de nutsvoorzieningen in zitten. Kan zomaar zijn dat KPN glasvezel tot in dat kastje aanlegt. Vanaf dat kastje moet de bewoner via utp zelf de boel regelen. 


Het gaat er naar mijn weten niet om of het een normaal huis, woonboot of woonwagen is maar of deze een eigen adres heeft. Er zijn ook vele woonboten aangesloten.


Het gaat er naar mijn weten niet om of het een normaal huis, woonboot of woonwagen is maar of deze een eigen adres heeft. Er zijn ook vele woonboten aangesloten.

En waarom zouden Marianhenkie geen eigen adres hebben? Die ontvangen post en hebben blijkbaar ook internet via koperdraad…….

‘t Is gewoon weer zo'n onbegrijpelijke “kronkel” van de kpn en wie dit nog nooit meegemaakt heeft met de kpn weet dus niet waar ik het over heb…….


Het gaat er naar mijn weten niet om of het een normaal huis, woonboot of woonwagen is maar of deze een eigen adres heeft. Er zijn ook vele woonboten aangesloten.

En waarom zouden Marianhenkie geen eigen adres hebben? 

Je hoort mij ook niet zeggen dat zij geen eigen adres zouden hebben.


Goedemiddag allen! Ik zie dat de discussie over hoe elkaars berichten geïnterpreteerd dienen te worden hoog is oplopen en de explosie aan quotes komt de leesbaarheid niet ten goede. Ik heb daarom een aantal berichten verwijderd. Dit topic dient om de topicstarter te helpen en laten we ons daar dan ook vooral op focussen.

@Marianhenkie Mijn collega Alex die je helpt is even op vakantie. Klopt het dat jullie per privéberichten elkaar gesproken hebben? 


Ik heb echt geen idee maar Baal hier echt van


Ik heb echt geen idee maar Baal hier echt van

Alex vroeg gisteren of uw profiel wel klopt. Heeft u uw profiel al nagekeken en aangevuld zodat het helemaal volledig is?


Klopt helemaal


Klopt helemaal

Misschien kan Remco er dan nog eens naar kijken. 

U zou zelf ook nog eens op http://netwerk.kpn.com kunnen kijken. En dan met name ook naar de adressen van uw buren. Wat is daar de status van? Hebben de huizen gewoon glasvezel en de woonwagens niet?


Alle huizen hebben glasvezel alleen de 7 woonwagens niet de huizen staan op nog geen 50 meter bij mij vandaan 

 


Kpn heeft mij ondertussen n jaar geleden toegezegd dat ik glasvezel kon krijgen en en zijn verschillende mensen geweest om te graven maar de kabel ligt er niet daar zijn ze mee gestopt aan t einde van de straat waar ik op kijk alleen de huizen op nog geen 50 meter van mij vandaan hebben ze nog naar toe getrokken

Deze foto is ook van de groenlingweg waar ik ook aan woon die hebben ook glasvezel dus waarom wij niet ?

Als onze wagens ook huizen waren geweest hadden we dan wel glasvezel gehad?

 


de groenlingweg

In Apeldoorn. Kan @Ward_ aan de hand van deze info hier iets over zeggen?


Jouw woonwagen heeft gewoon een huisnummer en er is een VDSL aansluiting aanwezig dus ook KPN ziet jouw woonwagen als een volwaardig adres.

Ik heb als huisnummer het nummer op de brievenbus van de gebruikt vande woonwagen vanaf waar die foto genomen is en dat levert het onderstaande resultaat.

Alleen al in het kader van "koper uit" zou je verwachten dat die VDSL aansluiting vervangen gaat worden door glasvezel. Ik hoop dat een moderator van KPN hier eens wat dieper in wil duiken.


Nee hoir gaat van kpn uit 

Klopt je profiel dan wel? Met de ingevulde gegevens? Vul anders onder postcode en huisnummer precies het adres waar het om gaat, dan weet ik zeker dat ik goed kijk. Sla het daar op en geef me hier een seintje. 

En zelfs met goed ingevulde gegevens is de database niet up-to-date van de kpn. Die werken ze errrggg traag bij met goede gegevens wie waar glasvezel heeft.

Ik vertel graag het geval dat de gegevens van de kpn niet up-to-date waren en de klant meer dan anderhalf jaar heeft moeten wachten om glasvezel te krijgen. Glasvezel zat dus al tijden in de meterkast  maar de kpn hield bij hoog en laag vol dat die er dus niet zat en legde de bewijslast bij de klant die maar moest bewijzen dat er glasvezel in de meterkast zat. Natuurlijk bezopen. Dat is het omkeren van een bewijslast. Terwijl bij “tig” mensen in dat complex ook al tijden de glasvezel in de meterkast zat en dus ook al internet hadden. Maar voor dat argument was de kpn steke blind. Uiteindelijk na anderhalf jaar wachten, bellen, monteurs langskomen en de nodige frustraties kon dan pas na anderhalf jaar de glasvezel worden gebruikt.

En waarom moest dat zo lang duren voordat de kpn er uiteindelijk achter kwam dat de glasvezel niet goed in de FTU gemonteerd was? Dàt had ik ze wel kunnen vertellen maar naar mij luisteren ze niet. Ik ben geen “expert” (en zij wel?).

Ga weg.


Nee hoir gaat van kpn uit 

Klopt je profiel dan wel? Met de ingevulde gegevens? Vul anders onder postcode en huisnummer precies het adres waar het om gaat, dan weet ik zeker dat ik goed kijk. Sla het daar op en geef me hier een seintje. 

En zelfs met goed ingevulde gegevens is de database niet up-to-date van de kpn. Die werken ze errrggg traag bij met goede gegevens wie waar glasvezel heeft.

Ik vertel graag het geval dat de gegevens van de kpn niet up-to-date waren en de klant meer dan anderhalf jaar heeft moeten wachten om glasvezel te krijgen. Glasvezel zat dus al tijden in de meterkast  maar de kpn hield bij hoog en laag vol dat die er dus niet zat en legde de bewijslast bij de klant die maar moest bewijzen dat er glasvezel in de meterkast zat. Natuurlijk bezopen. Dat is het omkeren van een bewijslast. Terwijl bij “tig” mensen in dat complex ook al tijden de glasvezel in de meterkast zat en dus ook al internet hadden. Maar voor dat argument was de kpn steke blind. Uiteindelijk na anderhalf jaar wachten, bellen, monteurs langskomen en de nodige frustraties kon dan pas na anderhalf jaar de glasvezel worden gebruikt.

En waarom moest dat zo lang duren voordat de kpn er uiteindelijk achter kwam dat de glasvezel niet goed in de FTU gemonteerd was? Dàt had ik ze wel kunnen vertellen maar naar mij luisteren ze niet. Ik ben geen “expert” (en zij wel?).

Ga weg.

Waar moet ik dan naar toe?


Hier is een vergelijkbare situatie met mensen die in een woonwagen (zijn meer stacaravans) in een wijk wonen waar ook nog “normale” huizen staan. Net zoals bij Marianhenkie. Ik zal daar eens vragen of ze daar ook glasvezel hebben……..


Ik ben er even langs gefietst maar de oude- zoals ik die in herinnering had- stacaravans zien er nu als “normale” huizen uit. Met witte stenen muren. Met nog wel duidelijke kenmerken van een stacaravan. Ik heb zo laat maar niet meer aangebeld want zo erg belangrijk is dit nu ook weer niet.

Maar er is wel wat vreemds aan de hand met die adressen. Het gaat hier om vier adressen met de nummers 6 tot en met 12. Als je naar de postcode zoekt, geeft postnl geen postcode voor die nummers. Alleen voor de nummers 42 tot en met 64 en voor de nummers 1 tot en met 11. Die huizen hebben echter gewoon een brievenbus (en kunnen post ontvangen) maar volgens de postcode bestaan die niet 😢 Postcodes is een postnl aangelegenheid en daarom zal ik postnl eens een bericht sturen hoe dat zit.

Na héél goed speuren krijg ik wel een postcode van de nummers 6 tot en met 12. Als ik de postcodecheck doe bij de kpn kan er bij alle vier nummers een 4 Gbit/s glasvezel abonnement worden afgesloten…...

 


@Marianhenkie , Op jullie adres wordt door KPN Netwerk aangegeven dat er een haalbaarheidsonderzoek gedaan moet worden naar het aansluiten van jouw adres.

Zo'n onderzoek is gratis en vrijblijvend. Het lijkt mij zinvol om dat in ieder geval in gang te zetten.


Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in m8jn straat t heeft gekregen


@Marianhenkie , Op jullie adres wordt door KPN Netwerk aangegeven dat er haalbaarheidsonderzoek gedaan moet worden naar het aansluiten van jouw adres.

Zo'n onderzoek is gratis en vrijblijvend. Het lijkt mij zinvol om dat in ieder geval in gang te zetten.

Zijn allemaal uitvluchten met andere woorden gewoon ordinaire smoesen. Ik heb dat namelijk al eens in eenzelfde aangelegenheid meegemaakt dat er een “haalbaarheidsonderzoek” (iemand blij maken met een dooie mus) moest komen. Ik kan je nu al voorspellen dat dit alleen maar vertragend werkt en niets oplost!

Wie de schoen nu aantrekt laat ik in het midden maar zo'n probleem wordt in lengte van- vaak- jaren voor zich uitgeschoven. Een klant wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Net zolang tot een klant dit meer dan “zat” is en dan erg begrijpelijk afhaakt en naar een ander gaat. Op een enkeling na dan die maar blijft geloven dat het vast goed komt met de kpn…….

Nou veel succes dan maar!


Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in m8jn straat t heeft gekregen

Dus je hebt al een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren?


Ja maar daarna moet ik betalen terwijl iedereen in m8jn straat t heeft gekregen

Dus je hebt al een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren?

Dàt kun je in hun bericht toch duidelijk opmaken (lezen) dat ze dat al gedaan hebben en ook wat voor resultaat dat heeft: betalen. Hoezo gratis en vrijblijvend?


Reageer