Skip to main content

Ik merk niets van de snelheidsverhoging tot 200Mb (juni 2024). Mijn KPN modem / router staat al jaaaaren in de meterkast, zonder problemen (Lijbrandt,Telfort en nu KPN).  Nu ervaar ik eerder een langzamer internetverbinding (bij het laden van mijn reguliere pagina's) Radiosignaal via box (bekabeld) is niet stabiel (hakkelend geluid).

Via de wifi kom ik niet hoger dan 24Mb.

Reseteten, fabrieksinstellingen van modem, geen soelaas.

Meterkast deur open, 8 meter met de laptop vanaf het modem, ca 24 Mb.

Jammer, misschien toch de overstap wagen naar ODIDO, Vodafone, delta

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi ​@GeJeeVHa , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Heb je ook de mogelijkheid om de snelheid eens te meten via een apparaat dat bekabeld is aangesloten op de Experia Box? Via de wifi ga je altijd snelheid inleveren omdat een wifi signaal zich nu eenmaal door de lucht moet verplaatsen. Daarnaast heb je ook te maken met je omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van je woning, isolatie, deuren, muren, plafonds, vloerverwarming, magnetrons, andere wifi netwerken in je omgeving etc, etc. Allemaal zaken die invloed hebben op de kwaliteit van je wifi signaal. Wanneer je een abonnement hebt met daarbij een snelheid van 200 Mbit/s, dan betekent dit dat er 200 Mbit/s binnenkomt op het modem. Sluit je daar een pc of laptop op aan met kabel, dan kun je dus zien hoeveel snelheid er daadwerkelijk binnenkomt. Neemt niet weg dat 24 Mbit/s voor wifi heel erg matig is, daar moet wel wat meer uit te halen zijn. Mijn advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN wifi manager Deze online tool helpt jou bij het verbeteren van de wifi thuis. Laat je ons weten of je hier wat aan hebt gehad?

hallo,

ik heb de wifi manager al 2x doorlopen. gereset etc etc. Uitkomst probeer Superwifi huur of koop.

Jaren geleden en jarenlang, met 3 thuiswonende kinderen, onder dezelfde omstandigheden als nu, hebben we  prima wifi genoten, door het gehele huis. 

Na de verhoging naar 200Mb in juni, en een “update” afgelopen week vind ik het maar matig.

Misschien is mijn wifi router verouderd en aan vervanging toe

Ah, de update..…

Welk modem heeft u, de V10?

IDD, Experia V10 modem. Is deze mss te oud ?

v10 is altijd het beste modem geweest wat kpn te bieden had, op wifi 6 na. dat bied deze niet.
na de update is het inderdaad huilen. 

Deze is zeker niet te oud. het is gewoon de update die e.a. verziekt

Mijn zoon heeft (op zijn eigen adres) de v10A en haalt met gemak 200 Mb, vanuit de meterkast door de muur. Dus tja. Ik zal eens bellen met de klantenservice. Bedankt alvast, voor jullie input.  Maar ik sta open voor nog meer tips.

alle kabels, spanning, WAN, kabels van panelen, TV etc van het modem losgekoppeld. glasvezel box spanningsloss gemaakt.  paar minuten gewacht. WAN kabel terug geplaatst, dan de rest van de kabels en weer spanning op het geheel.  Vanmorgen liet de speedtest al 100+ Mbps zien, maar ook een keer 20 Mbps.  Hopelijk is het nu OK

Kan aan de wifi kaart in je laptop liggen. Probeer eens bij je zoon een speedtest te doen op zijn modem, of hij met zijn laptop op jouw modem.

Een speedtest via Wi-Fi zegt niet veel! Bij mij is het soms bijna 200 Mb/s up/down, soms nog geen 100. De enige betrouwbare speedtest verloopt altijd via een kabelaansluiting. Wi-Fi is zooooo afhankelijk van omgevingsfactoren zoals muren, (gewapend) betonvloeren, Wi-Fi van de buren, magnetrons, afstand en ga zo maar door, zodat je op verschillende momenten van de dag verschillende uitkomsten krijgt. In mijn kpn Thuis app zie ik bv soms dat m'n linkspeed nog geen 100 Mb/s terwijl die van m'n vrouw vlak daarnaast op ruim 300 Mb/s zit. 5 Min later kan het zomaar andersom zijn. Met een lage linkspeed haal je dus nooit de maximum snelheid van je abo. Gebruik je wel de Ookla speedtest app, zowel beschikbaar in de Play Store als de Windows Store? 

Op mij bekabelde desktop pc haal ik steeds 200/230 Mb/s (down/up). 

Reageer