Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. 5 januari nieuw abonnement voor 1000 mb maar kreeg maar 94mb binnen via wifi. Daarna via app geprobeerd het probleem op te lossen. Toen werdt het 10 mb.!

Ben er als nieuwe klant uiteraard niet blij mee.!

Kan nu geen tv kijken en de kinderen geen huiswerk doen.

 

 

 

Bekabeld met een pc rechtstreeks op de modem moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

Wifi is een ander verhaal.

Draai de onderstaande wifimanager eens voor hulp @van der Bent 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

en zie onderstaande hulplinks:

en

 


Bedankt voor een oplossing maar deze had ik inmiddels al gedaan.

En het is niet alleen de wifi maar ook bekabeld is het maar 94 mb. 

Dit had ik vergeten te vermelden.

 

Ik heb nu inmiddels alles in overleg met KPN gedaan om dit te controleren en zit nu te wachten dat iemand van KPN mij terug belt voor een afspraak met een monteur/installateur :(

 

Als ik weet wat het is zal ik dit hier ook posten.

 

 


Hi @van der Bent, welkom op het forum.

Ik ben benieuwd of je inmiddels terug bent gebeld en of het op is gelost of dat er in ieder geval een oplossing in zicht is.

Ik hoor graag van je. 

 


Ik heb inmiddels een monteur bij mij thuis gehad van KPN. Dat was wel Oke geregeld, en snel. Goed geholpen. Internet doet het wel weer incl wifi alleen heb ik niks aan mijn 7cat kabels die ik door mij huis gelegd hebt. Mijn modem, volgens de monteur, kan alleen cat6 kabels aan. Het nieuwe modem v14 kan dit wel. Beetje jammer aangezien ik aangegeven had telefonisch dat ik deze labels gebruik. De monteur was ook niet bekend met de cat7 kabel. Bij het vervangen van connectoren heb ik deze uitgelegd hoe dit te doen. Maar goed nu ben ik weer de stad in gegaan voor cat6 kabels bij het bedrijf waar ik de cat7 gehaald heb. Deze was overigens verbaasd dat dit zo het geval was, dit zou niet uit moeten maken. Kan KPN hier iets mee.? Dit zou misschien vermeld kunnen worden online welke kabel je wel en of zeker niet moet gebruiken bij een bepaald soort modem. Zou waarschijnlijk een boel telefoontjes en dus ook tijd schelen voor de KPN die ze beter kunnen besteden.


Dit is in korte tijd het 2e bericht over cat.7 kabels, die toch echt achterwaarts compatibel zouden moeten zijn, dwz de nieuwe zouden wel moeten werken op de oude norm, zonder de voordelen van de nieuwe norm.

Zie ook deze recente vraag :

En het is niet alleen de wifi maar ook bekabeld is het maar 94 mb.

Via wifi is dat een uitstekende snelheid, via kabel is dat vreemd maar dan nog zou alles moeten werken op die snelheid.
Het zou heel goed een kabel of verbinding kunnen zijn die niet volledig werkt, 1 vd 4 aderparen die niet mee doet, maar dan nog moet alles gewoon werken, het enige merkbare verschil is dan een groot bestand wat er wat langer over doet.

 


Dit is in korte tijd het 2e bericht over cat.7 kabels, die toch echt achterwaarts compatibel zouden moeten zijn, dwz de nieuwe zouden wel moeten werken op de oude norm, zonder de voordelen van de nieuwe norm.

 

dat is dus de vraag of dit wel het geval is. er zijn partijen die zeggen dat het wel backward compatible is, maar er zijn er ook die zeggen dat dit niet het geval is. bron.

het feit is wel dat cat.7 kabels niet officieel goed gekeurd zijn door de standaard IEEE certificering.


Vreemd, hoe krijgen ze dat nu weer voor elkaar ?
Nieuw is niet altijd beter, in dit geval ook nergens voor nodig.


Als je snelheden van 94Mbps haalt dan kunje er donder op zeggen dat er ergens een fysieke verbinding is die maar 100Mbps is.

Dit kan doordat één van de data-aders geen contact maakt of gebroken is.

Het kan ook zijn dat een LAN adapter op 100Mbps ingesteld staat.


Ik heb nu alleen 6cat kabels liggen en voor een moment was alles prima. Vast en Wifi waren prima. Op alle computers en mobieltjes top internet maar nu is het weer slecht. Dit verwacht je niet als je pas overgestapt bent. Ben dagelijks bezig om alles werkzaam te krijgen. Dit leverde erg veel frustratie op bij mij en de familie. Ook durf je niet meer te vragen voor een monteur omdat dit weer minimaal €75 euro kost als je iets over het hoofd heb gezien! Maar goed de monteur was geweest en alles deed het.? Daarna liep tv slecht en Wifi viel weg. Heb nu de tv weer werkzaam gekregen maar de pc van mijn dochter niet. En die moet studeren.!! Het vreemde met wifi is dat ik deze wel heb van een router die ik op de eerste etage heb staan maar de wifi van mijn kpn modem niet werkt. De bekabeling naar het modem op de 1e etage is prima dus.? Reset gedaan beneden wat kan er dan nog fout zijn.? Ik wordt er echt moedeloos van.


 


Dit bericht blijf ik maar krijgen. 

Er komt geen constant signaal vanuit mijn modem. Raar als ik op dit moment tv zit te kijken maar niet gebruik kan maken van WiFi.! Houdt dus in dat alle gezinsleden hun abonnement aan moeten spreken als ze thuis zijn en eigenlijk gebruik zouden moeten maken van het kpn wifi thuis netwerk.


Wat voor een router heb je op de eerste verdieping staan en hoe is deze aangesloten op de Experia/KPN Box?


Wat heeft dit met de wifi van het modem van de kpn te maken.? Daar zit het probleem. Dit "eigen"  modem staat na de modem van kpn aangesloten.


Wat heeft dit met de wifi van het modem van de kpn te maken.? Daar zit het probleem. Dit "eigen"  modem staat na de modem van kpn aangesloten.

Nogmaals de vraag hoe die eigen router op de Experia/KPN Box aangesloten is, een foutieve aansluiting kan echt killing zijn.


Zolang ik niet weet wat de reden is kan ik en ga ik hier niet op reageren. Ik vindt je vraagstelling niet motiverend om hier antwoord op te geven. Als je het kan onderbouwen heb ik hier geen probleem mee.


Heb jij jouw eigen router met een LAN poort op een LAN poort van je Experia/KPN Box aangesloten?


Ja dat heb ik. Heb ook vandaag alles stroomloos gemaakt voor geruime tijd. Nu werkt alles wonder boven wonder prima. We gaan het monitoren hoe dit zich gaan houden de komende paar dagen. Fingers crossed.!


Ja dat heb ik.

Dan ligt daar het probleem, een LAN - LAN verbinding tussen twee routers mag je nooit maken.

Er zijn dan dus twee DHCP servers actief op hetzelfde netwerk en het is maar de vraag van welke van de twee je een IP adres krijgt. Is dat van jouw tweede router dan heb je direct geen Internet meer, simpelweg omdat er dan geen route naar Internet is.

Je moet een router altijd met zijn WAN poort op een LAN poort van de bovenliggende router aansluiten.


Ook hier denk ik aan een IP conflict, verder denk ik dat @wjb prima vragen stelt om achter het probleem te komen en je te helpen.