Skip to main content
Beantwoord

Ik overweeg een overstap naar KPN, maar er brandt een rood alarmlampje op mijn glasvezelkastje

• October 31, 2025
  • 5 reacties
  • 120 keer bekeken

Overweeg om over te stappen naar KPN glasvezel maar zie op het KPN glasvezelkastje het rode alarm led branden. Volgens mij betekend dit dat er geen signaal binnen komt en denk dus dat het niet verstandig is om op dit moment over te stappen. Zou hier graag contact over willen hebben met KPN maar vind op de KPN site niet echt een email adres of telefoonnummer van KPN.

Beste antwoord door bnh

Wanneer je overstapt, zal de monteur dit op de overstapdag oplossen. De suggestie van ​@Leen59  gaat niet op, want je kunt geen storing hebben als je nog geen dienst afneemt. Om deze reden zullen ze nu nog geen monteur sturen.

Je kunt dus gerust een abonnement afsluiten. Daarna kun je kosteloos een monteur laten komen op de overstapdag, en deze zal alles netjes voor je in orde maken.

Als je nog meer vragen hebt of een abonnement wilt afsluiten met het direct inplannen van een monteur, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

5 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 31, 2025

Klantenservice 0800-0402 , melden dat je storing hebt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Wanneer je overstapt, zal de monteur dit op de overstapdag oplossen. De suggestie van ​@Leen59  gaat niet op, want je kunt geen storing hebben als je nog geen dienst afneemt. Om deze reden zullen ze nu nog geen monteur sturen.

Je kunt dus gerust een abonnement afsluiten. Daarna kun je kosteloos een monteur laten komen op de overstapdag, en deze zal alles netjes voor je in orde maken.

Als je nog meer vragen hebt of een abonnement wilt afsluiten met het direct inplannen van een monteur, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Leen59
Wijsgeer
  • October 31, 2025

Excuses, ik had er overheen gelezen dat er nog geen contract was 😬

• November 1, 2025

Overweeg om over te stappen naar KPN glasvezel maar zie op het KPN glasvezelkastje het rode alarm led branden. Volgens mij betekend dit dat er geen signaal binnen komt 

Nogal logisch: als er geen contract op de glasvezel (meer) is afgesloten staat er ook geen signaal op de lijn. Je kunt dat kastje (NTu) dan ook beter uitzetten (van het stroom afhalen) totdat er weer een werkend contract is. Veel energie verbruikt die niet, maar toch: alle beetjes helpen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Lodewijk1969! Welkom op de KPN Community! Je bent natuurlijk altijd welkom bij KPN en het zou zonde zijn als een rood lampje je daar van zou weer houden. Ik deel de vermoedens die al zijn uitgesproken, ik denk dat het lampje rood brandt omdat er nog geen actief abonnement aanwezig is. Ik zou ook even contact zoeken met de klantenservice om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn qua abonnementen. Dan kan er indien nodig ook een monteur voor je ingepland worden.

Ik hoor graag wat de stand van zaken is en als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!