Skip to main content
Antwoord

Ik wacht al jaren op glasvezel maar het wordt steeds uitgesteld

• May 26, 2025
  • 10 reacties
  • 188 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

2021 » melding: “hoera 🥳 u krijgt glasvezel!!”

2021 rest » elke keer uitstel met paar maanden!!

2022 » elke keer uitstel met paar maanden!!

maart 2023 » monteur legt oranje kabeltje in m’n voortuin!!

2023 rest » elke keer uitstel met paar maanden!!

2024 » elke keer uitstel met paar maanden!!

januari 2025 » afspraak voor aanleg 🎉 

januari 2025 op dag zelf » in de ochtend afspraak afgezegd door kpnnetwerk (ik was er speciaal voor thuis gebleven) maar wel gelijk nieuwe afspraak gemaakt

februari 2025 » nieuwe afspraak 🎉 

begin februari 2025 » afspraak afgezegd door kpnnetwerk. Nieuwe afspraak maken was niet mogelijk. Ik moest afwachten. 

vanaf februari 2025 » melding “u wordt binnen 4 weken aangesloten op glasvezel!!”  Nu inmiddels eind mei en nog niets gebeurd.

zowel bellen met kpn als kpnnetwerk levert niets op. Niemand kan me iets vertellen.

ik woon op nummer 9 en nummers 1 t/m (in ieder geval) 21 (heb verder niet gekeken) hebben glasvezel behalve ik dus. 
Ik word hier moedeloos (en inmiddels ook beetje pissig) van.

KPN MODERATOR >» HELP MIJ!!!

Beste antwoord door Erik van KPN

Welkom ​@Teitgrot, ik kan me voorstellen dat je hier inmiddels wel een beetje flauw van wordt. Ik begrijp uit je bericht dat het hier gaat om het afronden van de aanleg door netwerk. Dat zij de kabel nog in huis moeten brengen. Dat betekent dat op dit moment wij hier ook niet echt wat mee kunnen. Het is dan toch echt afwachten totdat netwerk dit afgerond heeft, en aan ons heeft teruggekoppeld dat de glasvezel klaar is. Op dat moment gaat de rest lopen en kunnen we ook je abonnement zelf omzetten naar glasvezel zodat er ook daadwerkelijk signaal komt.

Je kunt de status bijhouden via de glasvezelnetwerkpagina. En je krijgt bericht zodra je daadwerkelijk aan de beurt bent.

10 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 27, 2025

Welkom ​@Teitgrot, ik kan me voorstellen dat je hier inmiddels wel een beetje flauw van wordt. Ik begrijp uit je bericht dat het hier gaat om het afronden van de aanleg door netwerk. Dat zij de kabel nog in huis moeten brengen. Dat betekent dat op dit moment wij hier ook niet echt wat mee kunnen. Het is dan toch echt afwachten totdat netwerk dit afgerond heeft, en aan ons heeft teruggekoppeld dat de glasvezel klaar is. Op dat moment gaat de rest lopen en kunnen we ook je abonnement zelf omzetten naar glasvezel zodat er ook daadwerkelijk signaal komt.

Je kunt de status bijhouden via de glasvezelnetwerkpagina. En je krijgt bericht zodra je daadwerkelijk aan de beurt bent.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Dank je wel voor je reactie, Erik.

ik weet dat het zo is zoals jij schrijft en dat KPN zelf hier nu niets aan kan doen.

KPN netwerk zelf zegt ook niets te kunnen doen want die wijst naar de aannemer. 
en de aannnemer zegt me ook niet te kunnen helpen want zij wachten op de planning (en die is niet te contacteren)  

kortom, niemand kan er iets aan doen maar niemand kan mij ook helpen. Heel vreemd allemaal.  Ondertussen staat er bij mij al 5 maanden dat ik binnen 4 weken glasvezel krijg en heeft mijn hele straat glasvezel aangelegd gekregen behalve ik. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het onderliggende probleem zit hem erin dat zonder dat er een actieve glasvezelorder is bij ons, wij geen individuele acties kunnen ondernemen. Pas als jouw glasorder bij ons in het systeem staat kunnen wij, als er gekke dingen gebeuren, navraag uitzetten en dingen najagen. Maar daarvoor moet de initiële aanleg wel eerst door de aannemer bij ons zijn afgemeld. Want tot die tijd kan er geen glasorder ingelegd worden. En in dat stadium zitten we nu, helaas. 

• June 14, 2025

Reageren en contact opnemen met kpn provider, kpn netwerk, Volker Wessel en/of onderaannemer heeft totaal geen zin. Zit zelf ook in zo’n vergelijkbare situatie. Ze praten je allemaal naar de mond, lossen niets en blijven constant naar elkaar verwijzen. De oplossing komt pas wanneer zij hiervoor klaar zijn. Als klant ben je voor KPN niets anders dan een vast inkomen.

• June 14, 2025

De oplossing komt pas wanneer zij hiervoor klaar zijn. 

Dit dus. Je moet gewoon wachten op je beurt.

Ze praten je "naar de mond". Zo zijn ze opgeleid. Dat is ze zo geleerd. Ze gaan jouw niet vertellen dat glasvezel pas over 3 jaar komt. Want dan denk je bij jezelf "dan neem ik eerst nog een jaartje Ziggo". En dan zijn ze je kwijt. 

• June 14, 2025

En hier is geen woord aan gelogen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 21, 2025

De oplossing komt pas wanneer zij hiervoor klaar zijn. 

Dit dus. Je moet gewoon wachten op je beurt.

Ze praten je "naar de mond". Zo zijn ze opgeleid. Dat is ze zo geleerd. Ze gaan jouw niet vertellen dat glasvezel pas over 3 jaar komt. Want dan denk je bij jezelf "dan neem ik eerst nog een jaartje Ziggo". En dan zijn ze je kwijt. 

Dat is niet waar. Als wij duidelijkheid kunnen geven over data, dan doen we dat. In het geval van Teitgrot was het zo dat ook voor ons geen duidelijke planning inzichtelijk was. Echter, ik zie dat ​@Teitgrot inmiddels de glasvezelaansluiting in huis heeft gekregen. En dat omzetting van het abonnement van koper naar glasvezel ook is afgerond.

Als jij vragen hebt over of problemen ervaart met  jouwglasvezelaanleg, ​@Maan Murof, dan wil ik je vragen om daar een eigen topic voor aan te maken. Jouw situatie hoeft niet hetzelfde te zijn als die van andere klanten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Hoi Erik,

dat klopt. Nadat (na lang aandringen bij de (onder)aannemer (zonder dat ik overigens zelf vind dat ik een zeurpiet was die niet op zijn beurt kon wachten (zie daarvoor mijn verhaal hierboven))) de aannemer mijn glasvezel aansluitpunt had geïnstalleerd in mijn meterkast, was het bij KPN zelf na een dag geregeld en gepiept en kan ik nu eindelijk van glasvezel gebruik maken (genieten😉). 

• June 21, 2025

@Teitgrot; fantastisch dat jouw aansluiting nu rond is.

@Erik van KPN; ik reageer niet meer en neem ook geen contact meer op met wie dan ook van KPN of (onder-)aannemers. Heb er geen energie meer voor en ben er klaar mee om elke keer afgeserveerd te worden met loze (bel-)afspraken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 21, 2025

Ik zag ook je verzoek in het accountverwijderingstopic, ​@Maan Murof. En als dat echt is wat je wilt, dan doe ik dat, Maar, als jij toch een eigen topic zou willen aanmaken over je glassituatie, kijk ik met alle liefde of en wat ik kan achterhalen. Garanties kan ik niet geven, maar ik kan wel m'n best doen.