Skip to main content
Beantwoord

Ik wil een 2.4Ghz netwerk aanmaken voor mijn lampen maar dat lukt niet via MijnKPN

• January 20, 2026
  • 14 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil graag een 2,4 GHZ wifi netwerk aanmaken ivm lampen via een app bedienen. 
nu heb ik al 3 dagen last dat de mijn kpn app zegt dat ik niet verbonden ben met het thuis netwerk, terwijl ik gewoon verbonden ben met de wifi. Na telefonisch contact met kpn moest ik inloggen op mijnmodem.kpn  ook dit heb ik gedaan, modem gereset, later moest ik een nieuw wachtwoord aanmaken voor mijn modem, ook dit wil niet. 10 keer geprobeerd met de medewerker aan de telefoon. De beste man zei dat ik maar even een halfuurtje moest wachten, ondertussen 3 dagen verder, nog doet de kpn app ‘mijn wifinetwerk’ het niet en heb ik dus nog geen 2,4 ghz netwerk waardoor ik dus mijn lampen niet kan bedienen! 

Beste antwoord door Doman

Hoi ​@Lisanne Goverts Welkom op de community! Wat vervelend dat het niet lukt. Geen zorgen hoor, we laten je niet in het donker zitten 😉💡.

Je kan dit op verschillende manieren regelen in jouw modem. Op de onderstaande pagina lees je alles hierover terug. Laat je weten of het hiermee is gelukt. 

Zoals vermeld kan ik niet in mijn modem, ik kan wel inloggen, en daarna doet hij niks op de site, instellingen etc niet. Wachtwoord van het modem kan ik ook niet meer aanpassen. 

Ja blijkbaar.  Maar zal wel kijken of ik er een kan lenen. De vorige keer is het gewoon op de telefoon gelukt, dus vind het vreemd dat het nu niet op die manier wil. 

Je kan het eens proberen om je telefoon in zgn “desktop mode”te zetten?
Dat was wel eens vaker de oplossing bij inlog/instel problemen van modem/routers.
Bij wijzigingen van instellingen waardoor de verbinding tijdelijk verbroken wordt moet je natuurlijk wel weer opnieuw verbinding maken/inloggen.

14 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Lisanne Goverts Welkom op de community! Wat vervelend dat het niet lukt. Geen zorgen hoor, we laten je niet in het donker zitten 😉💡.

Je kan dit op verschillende manieren regelen in jouw modem. Op de onderstaande pagina lees je alles hierover terug. Laat je weten of het hiermee is gelukt. 

Forum|alt.badge.img

Zoals vermeld kan ik niet in mijn modem, ik kan wel inloggen, en daarna doet hij niks op de site, instellingen etc niet. Wachtwoord van het modem kan ik ook niet meer aanpassen. 
En ook in de kpn app op mijn wifinetwerk, blijft hij nog steeds aangeven dat ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk. Terwijl ik gewoon op onze wifi in huis zit. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 23, 2026

Beste ​@Lisanne Goverts als je gewoon via een pc, of laptop inlogt met 192.168.2.254 moet je gewoon alles kunnen regelen.

Persoonlijk vind ik dat gemakkelijker en  overzichtelijker dan via de app.

Forum|alt.badge.img

Moet je wel een pc of laptop hebben 😅

Dat heeft tegenwoordig niet iedereen meer, aangezien we telefoons hebben. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 23, 2026

Beste ​@Lisanne Goverts jammer, dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Wacht s.v.p. de reacties van medeforumleden en/of het moderatieteam van KPN af.

Succes,

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

Moet je wel een pc of laptop hebben 😅

Dat heeft tegenwoordig niet iedereen meer, aangezien we telefoons hebben. 

Je bent afhankelijk van een laptop waarmee je een bedrade verbinding moet maken naar je KPN apparatuur. Dit is de enige manier om wifi en app onafhankelijk te kunnen bekijken wat er aan de hand is. 

Forum|alt.badge.img

Ja blijkbaar.  Maar zal wel kijken of ik er een kan lenen. De vorige keer is het gewoon op de telefoon gelukt, dus vind het vreemd dat het nu niet op die manier wil. 
maar in ieder geval bedankt. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

maar in ieder geval bedankt. 

Geen dank. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • January 24, 2026

Je kan het eens proberen om je telefoon in zgn “desktop mode”te zetten?
Dat was wel eens vaker de oplossing bij inlog/instel problemen van modem/routers.
Bij wijzigingen van instellingen waardoor de verbinding tijdelijk verbroken wordt moet je natuurlijk wel weer opnieuw verbinding maken/inloggen.

Forum|alt.badge.img

Hi Doman, 

hoe zet ik de telefoon in die modus?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 24, 2026

Hi Doman, 

hoe zet ik de telefoon in die modus?

Beste ​@Lisanne Goverts open een website in Chrome op je mobiel, klik dan rechtsboven op de 3 verticale puntjes.

Vink dan ‘desktopsite’ aan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goede tip, ​@Doman!
@Lisanne Goverts, is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Forum|alt.badge.img

Het is inmiddels gelukt, dankjewel !! 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn om te horen dat het inmiddels is gelukt! 😊