Skip to main content

Eenzijdig vanuit kpn afspraak gemaakt om glasvezel kastje aan te sluiten. 7 juni 2024. Ik ben er niet… en daarnaast weet ik niet of ik wel glasvezel wil omdat er een stopcontact moet zijn in de meterkast waar de glasvezel binnenkomt. Eindelijk na alle chatrobots iemand aan de lijn. Een jongeman, niet bepaald klantvriendelijk, en dan druk ik mij nog bescheiden uit. Ik MOET zo ongeveer verplicht kpn nemen… ik moet niets overigens. Afspraak kan niet geannuleerd worden ,want ik MOET kpn glasvezel, nogmaals ik moet niets. Probleem is hier dat er geen stopcontact zit in de meterkast, ik wil best kpn glasvezel als ze daar kosteloos een contact punt maken. Dat kon , helemaal gratis, maar soms kon het weer niet want het moest wel kunnen, want je moet toestemming hebben. Oké, ik ben eigenaar en ik geef toestemming.. stuur een mailtje naar mij dat ik inderdaad niet voor de kosten hoef op te draaien voor een stopcontact en dan wil ik wel kpn. Dat kon niet volgens de nu wel heel agressieve kpn meneer. Van dit soort ongelooflijke onbeschofte klantenservice medewerkers wil ik helemaal niets meer. De afspraak van 7 juni a.s. blijft staan ( ik ben niet thuis…, dat maakte geen indruk op deze meneer. Ja, ik kon niets anders dan dit gesprek te beëindigen. Jammer, ik had net daarvoor een mevrouw van de klantenservice gesproken om een nieuwe mobiel en die zo vriendelijk, geduldig en bovenal zeer klantvriendelijk. 

U doet eigenlijk een beetje moeilijk om niets. Kpnnetwerk gaat het kopernetwerk vervangen door glasvezel. Meer is het niet. Het kost u niets en een stopcontact plaatsen is inderdaad gratis mits er een hoofdschakelaar is die het electriciteit uit kan schakelen om zo veilig te kunnen werken. Allemaal heel logisch. En inderdaad moet u tzt over naar glasvezel omdat koper er tzt niet meer is. Uiteraard alleen van toepassing als u klant bent bij kpn. Blijft u weigeren dan kunt u dus ook niet meer overstappen naar een andere provider muv van Ziggo. Ik zou zeggen pak die kans!


Hi @Pppppp, ik denk ook graag mee. 

Ik baal er ook van dat je dit zo mee hebt gemaakt. Wat de afspraak betreft, dit kun je wel wijzigen via onze website. Je kunt er voor kiezen om dit niet te doen en verder geen glasvezel te laten aansluiten, ik adviseer je echter om de afspraak te verplaatsen en om dit door te laten gaan. Dit omdat uiteindelijk de DSL/Koper kabel niet meer zal worden gebruikt. Als je nu diensten via Coax neemt zal dit verder geen invloed hebben. 

Wat je stopcontact betreft legt Joep het goed uit, dit wordt ook geplaatst maar er moet inderdaad een hoofdschakelaar in de meterkast aanwezig zijn zodat die stopcontact ergens op aangesloten kan worden. 

Ik hoop dat alles zo duidelijk is. 


Reageer