Skip to main content

Er wordt bij ons in de wijk glasvezel aangelegd en bij ins hebben ze een kabel van de straat naar onze voordeur geschoten, heb al vanaf dag 1 aangegeven dat ik geen glasvezel wil en zeker niet van KPN…..elke keer wordt er weer aangebeld dat ze dat kastje in onze meterkast willen aanleggen en steeds zeggen we NEE!!

Heb zelfs al iemand van klantenservice gesproken en die zouden t doorgeven…..

3 oktober stond er weer eentje voor de deur en omdat wij niet thuiswaren geeft onze buuf het afgehandeld, ook voor haarzelf…. vanochtend vroeg stond er weer zo’n vent voor de deur om de kabel aan te sluiten…..nu ben ik toch wel in staat om die vent op zijn bek te meppen als hij de volgende keer weer aanbelt of klopt……

Wie kan mij vertellen wie hier echt een eind aan maakt🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ik wil geen glasvezel en helemaal geen aansluiting van KPN

TUSSENWATER IN HOOGVLIET

Glasvezel is niets meer dan het vervangen van de oude koperaansluiting. U hoeft helemaal geen abonnement te nemen.  Het is zeer onverstandig om dit te weigeren. Eventuele bewoners na u zullen dan geconfronteerd worden met hoge kosten. Het advies is dus laat het aanleggen!! Het kost u niets!

Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk naar de beweegreden erachter, waarom wil je geen glasvezel en al helemaal niet van KPN?

Verder is wat Joep zegt gewoon volledig waar. Eerlijk gezegd heeft het alleen maar voordelen om het nu gratis aan te laten leggen, gebruik je het niet dan is het prima maar wil je bij je huidige (niet glasvezel) provider een korting bedingen heb je altijd het middel: Ik kan ook overstappen naar glasvezel.

Waarom wil je geen glasvezel? Het kost, bij kpn, hetzelfde als via koperdraad. En dat gaat maximaal 3 jaar na de aanleg van glasvezel helemaal uit. 

En als je het dan niet in huis hebt stopt je huidige abonnement via koperdraad ook als dat een andere provider is als Odido, Budget Thuis, of andere. 

Dan kun je alleen nog Ziggo nemen en dat is toch echt al gauw € 10 per maand duurder dan kpn, Odido en andere. Via glasvezel. 

Je snijdt jezelf in de vingers en toekomstige bewoners. 

Als je nu een VDSL verbinding hebt dan is het zeer verstandig om die glasvezel wel aan te laten leggen en over te gaan naar die glasvezel. Die is veel stabieler dan een VDSL aansluiting.

Daarnaast is de aanleg nu gratis maar als je dat achteraf nog een keer wilt doen dan gaat je dat een behoorlijk bedrag kosten.

En gebruik je hem niet, dan zit dat minuscule kastje vast ook niet in de weg in de meterkast. Ondertussen is er dan wel glas aangelegd en dat maakt jouw woning ook weer een stukje aantrekkelijker bij eventuele verkoop.

Mijn advies: Laat die glasvezelkabel aanleggen, het kost je niets.

P.S. Weet je overigens zeker dat die glasvezel van KPN is? Welke kleur heeft de mantelbuis?

@PeterG Vertel eens: Waarom kun je dan alleen over naar ziggo en niet naar een andere provider op glas? Dat gaat prima. Het koper netwerk gaat sowieso uit alleen als je nu niet gratis laat aanleggen ben je later het haasje en krijg je gewoon de rekening.

Door op koper te blijven hang je jezelf ook op aan één provider, immers accepteren andere providers geen nieuwe koper klanten meer wanneer er al glas in de straat ligt (ook als het niet naar je woning ligt).

Overigens Kost ziggo in de basis 1 euro meer dan kpn maar hebben ze een betere actie waarmee ze de eerste zoveel jaar goedkoper zijn dan kpn. Bovendien betaal je bij kpn 25 euro aansluitkosten waarmee het prijsverschil op het gewone abonnement al voor 25 maanden gedekt is. Met de huidige actie is Ziggo de eerste 6 maanden 13,75 per maand goedkoper dus je kunt vele jaren vooruit voordat je op hetzelfde bedrag zit.

Hij of zij wil de glasvezel niet naar binnen laten leggen @Jaapje78 . Daarom kan TS te zijner tijd alleen naar Ziggo. 

Prijsverschil is waar ik op uitkom met internet én tv. Met mijn gewenste zenders. Internet en televisie is wat de meesten afnemen. 

Hoi @Ica Du, welkom op onze community, ik zie al dat er mooi meegedacht word.
k wil je wel vragen op je woorden te letten. Dreigende opmerkingen worden hier niet getolereerd. Dit is dan ook je eerste waarschuwing waarna een ban zal volgen.

Hij of zij wil de glasvezel niet naar binnen laten leggen @Jaapje78 . Daarom kan TS te zijner tijd alleen naar Ziggo. 

Prijsverschil is waar ik op uitkom met internet én tv. Met mijn gewenste zenders. Internet en televisie is wat de meesten afnemen. 

Dan betaal je na zes maanden 2,50 per maand extra, nog niet ruim een tientje extra. Het blijft altijd een keuze, Ziggo is ook lekker stabiel dus ook geen straf.

Ik denk dat ik je antwoord verkeerd geïnterpreteerd heb, namelijk als reden waarom je geen glasvezel zou willen maar zo te horen bedoelde je dat je daarom juist wel glasvezel zou willen. Excuus daarvoor

Dan betaal je na zes maanden 2,50 per maand extra, nog niet ruim een tientje extra. Het blijft altijd een keuze, Ziggo is ook lekker stabiel dus ook geen straf.

Ik denk dat ik je antwoord verkeerd geïnterpreteerd heb, namelijk als reden waarom je geen glasvezel zou willen maar zo te horen bedoelde je dat je daarom juist wel glasvezel zou willen. Excuus daarvoor

Heeft niks met geld te maken, ik heb minimaal 10 x een gozer van KPN voor de deur gehad met dezelfde vraag of ik het wil laten aansluiten, de kabel hebben ze een half jaar geleden onder de straat “doorgeschoten” naar de voordeur, toen had ik al nee gezegd maar ze blijven maar langskomen met dezelfde vraag, wordt je toch gestoord van.  Nee is Nee ,gratis of niet

Glasvezel is niets meer dan het vervangen van de oude koperaansluiting. U hoeft helemaal geen abonnement te nemen.  Het is zeer onverstandig om dit te weigeren. Eventuele bewoners na u zullen dan geconfronteerd worden met hoge kosten. Het advies is dus laat het aanleggen!! Het kost u niets!

Ik wil t gewoon niet, en het is ons koophuis en we gaan hier voorlopig niet weg….. ben tevreden met ZIGGO

Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk naar de beweegreden erachter, waarom wil je geen glasvezel en al helemaal niet van KPN?

Verder is wat Joep zegt gewoon volledig waar. Eerlijk gezegd heeft het alleen maar voordelen om het nu gratis aan te laten leggen, gebruik je het niet dan is het prima maar wil je bij je huidige (niet glasvezel) provider een korting bedingen heb je altijd het middel: Ik kan ook overstappen naar glasvezel.

Maar ik wil het gewoon niet, vanaf de eerste keer dat ik zo’n gozer aan de deur kreeg heb ik geweigerd……daarna zijn ze nog zeker 10x langs geweest met precies hetzelfde verhaal en mijn antwoord blijft NEE, wat snappen ze er niet aan

Ica Du schreef:

Nee is Nee ,gratis of niet

Heb je een koopwoning?

Zo ja, laat die glasvezel aanleggen, daar verdien je zo €1500,- mee.

Er zijn organisaties die zelfs spreken over een waardestijging van een kleine 5% en dat is serieus geld. Ik geloof dat percentage niet echt maar dat de waarde van jouw huis stijgt staat volgens mij buiten kijf.

Waarom wil je geen glasvezel? Het kost, bij kpn, hetzelfde als via koperdraad. En dat gaat maximaal 3 jaar na de aanleg van glasvezel helemaal uit. 

En als je het dan niet in huis hebt stopt je huidige abonnement via koperdraad ook als dat een andere provider is als Odido, Budget Thuis, of andere. 

Dan kun je alleen nog Ziggo nemen en dat is toch echt al gauw € 10 per maand duurder dan kpn, Odido en andere. Via glasvezel. 

Je snijdt jezelf in de vingers en toekomstige bewoners. 

Wat kan mij de toekomstige bewoners schelen? We hebben een koophuis waar we al meer dan 20 jaar in wonen en gaan voorlopig niet weg hier…..

Maar het gaat erom dat Nee gewoon Nee is….waarom 10 x opnieuw vragen 

Tsja het is erg kortzichtig maar u zal uw rede hebben. Nogmaals u hoeft geen abonnement te nemen het is gewoon iets wat thuis hoort in een woning. Meegaan met de moderne tijd heet dat. Maar het is uw goed recht om het te weigeren. 

Ica Du schreef:

Nee is Nee ,gratis of niet

Heb je een koopwoning?

Zo ja, laat die glasvezel aanleggen, daar verdien je zo €1500,- mee.

Er zijn organisaties die zelfs spreken over een waardestijging van een kleine 5% en dat is serieus geld. Ik geloof dat percentage niet echt maar dat de waarde van jouw huis stijgt staat volgens mij buiten kijf.

Het gaat er mij om dat er niet 10 x iemand aan de deur staat met dezelfde vraag…..1 x Nee lijkt me voldoende….. heb vorige week een half uur met iemand van klantenservice aan de telefoon gezeten en die zou t doorgeven…..is dus niet gebeurd! Het gaat nu een principe kwestie worden….. 

Tsja het is erg kortzichtig maar u zal uw rede hebben. Nogmaals u hoeft geen abonnement te nemen het is gewoon iets wat thuis hoort in een woning. Meegaan met de moderne tijd heet dat. Maar het is uw goed recht om het te weigeren. 

Ben modern genoeg……Wat is er zo moeilijk om Nee te accepteren 🤷‍♀️🤷‍♀️daar gaat t mij om

Ik wil t gewoon niet, en het is ons koophuis en we gaan hier voorlopig niet weg….. ben tevreden met ZIGGO

Hallo @Ica Du , als je nu klant bent bij Ziggo, staat niets je in de weg om de glasvezel niet aan te laten sluiten in je huis, dan blijft de glasvezelkabel gewoon tegen de geval van je huis liggen,

Niets moet, alles mag.

De kans bestaat, dat als je toch een keer over wil gaan naar een andere provider, die alleen via glasvezel levert, je daar behalve maandelijkse abonnementskosten ook eenmalig aansluitkosten voor moet betalen, terwijl de aanleg in huis nu (nog) gratis is zonder verdere abonnementsverplichting.

De keus is aan jou.

Succes met je beslissing.

Als je nu een VDSL verbinding hebt dan is het zeer verstandig om die glasvezel wel aan te laten leggen en over te gaan naar die glasvezel. Die is veel stabieler dan een VDSL aansluiting.

Daarnaast is de aanleg nu gratis maar als je dat achteraf nog een keer wilt doen dan gaat je dat een behoorlijk bedrag kosten.

En gebruik je hem niet, dan zit dat minuscule kastje vast ook niet in de weg in de meterkast. Ondertussen is er dan wel glas aangelegd en dat maakt jouw woning ook weer een stukje aantrekkelijker bij eventuele verkoop.

Mijn advies: Laat die glasvezelkabel aanleggen, het kost je niets.

P.S. Weet je overigens zeker dat die glasvezel van KPN is? Welke kleur heeft de mantelbuis?

Oranje en blauw…… KPN staat op t gele hesje, de mannen spreken slecht tot geen Nederlands…..dat zal ook een reden zijn dat ze geen Nee accepteren 🤭

Hallo @Ica Du , als je nu klant bent bij Ziggo, staat niets je in de weg om de glasvezel niet aan te laten sluiten in je huis, dan blijft de glasvezelkabel gewoon tegen de geval van je huis liggen,

Niets moet, alles mag.

De kans bestaat, dat als je toch een keer over wil gaan naar een andere provider, die alleen via glasvezel levert, je daar behalve maandelijkse abonnementskosten ook eenmalig aansluitkosten voor moet betalen, terwijl de aanleg in huis nu (nog) gratis is zonder verdere abonnementsverplichting.

De keus is aan jou.

Succes met je beslissing.

Zit al tientallen jaren bij Ziggo(voorheen UPC) en gewoon tevreden….. het ging mij erom dat die gasten geen NEE accepteren ook niet nadat ze het voor de 10e keer vanochtend vroegen

Hoi @Ica Du, welkom op onze community, ik zie al dat er mooi meegedacht word.
k wil je wel vragen op je woorden te letten. Dreigende opmerkingen worden hier niet getolereerd. Dit is dan ook je eerste waarschuwing waarna een ban zal volgen.

Je snapt dat dat n metafoor was? Ik snap niet dat ik na gebeld te hebben naar jullie klantenservice met mijn klacht er nog steeds aangebeld wordt met de vraag/eis dat ze nu willen aansluiten…..Nee is toch bij jou ook Nee lijkt mij

10x al…. je wordt er gek van, ze staan van vrieg tot laat voor de deur….wij werken onregelmatige diensten en ze irriteren ons gewoon

@Ica Du, Alle respect voor jouw opstelling maar toch zou ik je het welgemeende en oprechte advies willen geven om die glasvezel tot in de meterkast aan te laten leggen. Je weet nooit wat de toekomst brengt.

Het kost je helemaal niets, het kastje is heel klein en de waarde van jouw woning stijgt echt.

Mijns inziens ben je dief van jouw eigen portemonnee als je het niet laat doen en het geeft je ook meer vrijheid mocht je toch eens minder tevreden raken over Ziggo.

Die volgende bewoner komt er toch. Nu gaat het gratis naar binnen. Later kost het zo'n € 900. En misschien tegen die tijd nog meer. Leuke verrassing voor de volgende bewoner. 

Maar ja. Als je het niet wilt dan niet. Ze blijven vrees ik wel aanhouden totdat ze de wijk weer gehad hebben. Was hier ook bij buurvrouw. Die wilde het wel. Maar ze wilden weer niet komen als ze weer thuis was van werk. 

Hang een briefje aan de deur. 

Budget gaf aan de buurvrouw aan snel te stoppen via koper. Voor haar bleef dus ook Ziggo over. 

Het is inderdaad je goed recht om te weigeren, ik was alleen oprecht geïnteresseerd wat een reden kon zijn om die aansluiting niet te willen. Blijkbaar niet echt een reden maar gewoon een gevoel (en dat mag ook).

Hoe je die lui bij je voordeur weg kunt krijgen weet ik zo ook niet. Een sticker op je deur met: Geen glasvezel hier! ?

Het is inderdaad je goed recht om te weigeren, ik was alleen oprecht geïnteresseerd wat een reden kon zijn om die aansluiting niet te willen. Blijkbaar niet echt een reden maar gewoon een gevoel (en dat mag ook).

Hoe je die lui bij je voordeur weg kunt krijgen weet ik zo ook niet. Een sticker op je deur met: Geen glasvezel hier! ?

Haha goed idee, het is nu echt een principekwestie voor mij, norm t eigenwijs…..maar je wordt er echt gek van continu die lui aan de bel

Haha goed idee, het is nu echt een principekwestie voor mij, norm t eigenwijs…..maar je wordt er echt gek van continu die lui aan de bel

Ja als je het niet heel erg vindt noemen we het wel eigenwijs ja 😉 Iedere keer mensen aan de deur is ook om horendol van te worden en nee is nee dat ben ik helemaal met je eens.

Maar als je mijn eerlijke mening wilt horen? Sluit het gewoon aan. Nu is het gratis en je hebt er, behalve de 20 minuten voor het aansluiten, ook geen last van.
Het levert je zelfs voordeel bij Ziggo op als je ze belt. Omdat je over kunt stappen naar glasvezel (immers ligt het er) heb ik het wel een paar keer voor elkaar gekregen om weer de nieuwe klanten korting te krijgen. Ziggo is verder niets mis mee, lekker stabiel. Het werd mij alleen te duur in de setup die ik had en ben nu dus glasvezel aan het hoppen (al had ik ook al vijf jaar glasvezel liggen voordat ik er eens gebruik van ging maken).

Reageer