Skip to main content
Beantwoord

Ik wil geen glasvezel!

• October 7, 2024
  • 65 reacties
  • 2400 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

65 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ica Du schreef:

We hebben al meer dan 25 jaar ZIGGO, wat moet ik met KPN🤷‍♀️

En toch denk ik dat je er verstandig aan zou doen om die glasvezel gewoon aan te laten leggen. Het kost je niets en het biedt jou en de toekomstige bewoners van jouw woning meer keuzemogelijkheden. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Kabels waar je niet aan mag komen en je een hoge boete voor kan krijgen 

Wat niet weet wat niet deert…..ze hebben in elk geval niet meer aangebeld…..problem solved😁😁😁

Het staat alleen publiekelijk op een forum ....

• January 15, 2025

En mogelijk komt er nog een 2e (en 3e) glasvezel bij van een andere club.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Niemand kan de toekomst voorspellen, en als het gratis is, waarom zou je dan nee zeggen? 🤷🏼‍♂️

Doe gewoon waar jij goed bij voelt. Maar kom niet klagen als je uiteindelijk later nog glasvezel wilt, en dan diep in de buidel moet tasten. Nu heb je die kans!!!

Ica Du
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Kabels waar je niet aan mag komen en je een hoge boete voor kan krijgen 

Wat niet weet wat niet deert…..ze hebben in elk geval niet meer aangebeld…..problem solved😁😁😁

Het staat alleen publiekelijk op een forum ....

Hahaha…..

Ica Du
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Niemand kan de toekomst voorspellen, en als het gratis is, waarom zou je dan nee zeggen? 🤷🏼‍♂️

Doe gewoon waar jij goed bij voelt. Maar kom niet klagen als je uiteindelijk later nog glasvezel wilt, en dan diep in de buidel moet tasten. Nu heb je die kans!!!

Serieus geen interesse 

Ica Du
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2025

Ica Du schreef:

En toch denk ik dat je er verstandig aan zou doen om die glasvezel gewoon aan te laten leggen. Het kost je niets en het biedt jou en de toekomstige bewoners van jouw woning meer keuzemogelijkheden. 

Dit is een koophuis en voorlopig gaan wij hier niet weg

wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ica Du schreef:

Die glasvezel ligt er de komende 30 jaar wel en de toekomstige koper van jouw woning zal je dankbaar zijn.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Ica Du schreef:

Toekomst is niet te voorspellen, hé?

Maar als je dit cadeautje niet wil accepteren. Opmerkelijk!

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ica Du schreef:

Totdat je een keer een probleem krijgt met Ziggo en je te maken krijgt met slechte klantenservice. Ook dat gebeurt bij Ziggo. Ik spreek uit ervaring. Dan kun je nooit meer overstappen door jouw eigenwijze houding. 

Echt een opmerkelijke en vreemde houding. Zeker met een koophuis omdat het invloed heeft op de waarde van het huis. 

• January 16, 2025

De laatste reageerder dacht dat…… maar goed, ze komen onaangekondigd aan de deur en willen gelijk aanleggen…..onmogelijk want wij werken onregelmatig dus ik vertelde dat ik op t punt stond om naar t werk te gaan, had mijn uniform al aan….. “ja duurt maar 20 min” ik zei dat ik niet voor de lol in mij  werkkleding loop en weg moest…..bleven aandringen en moest gewoon lelijk doen om ze weg te laten gaan……volgende dag, zelfde verhaal …..vond die knul nogal opdringerig en zei dat ik er klaar meer was en helemaal niet meer wilde dat ze langskwamen……allemaal tegen dovemansoren want de opvolgende weken bleven ze langskomen……gebeld met KPN en ze vertelde dat zolang de kabels zichtbaar uit de grond staken ze mochten aanbellen!! 3 x raden waar die kabels nu zijn🙃🙃🙃

Ik vind het echt te gek voor woorden dat 1x nee zeggen blijkbaar niet voldoende is voor opdringerige KPN verkopers om niet meer lastig gevallen te worden en om ‘van de lijst’ geschrapt te worden.

Ook hier op het forum lijken mensen maar niet te begrijpen dat zelfs als iets gratis is, het lang niet altijd gewenst is. (Ik vind oliebollen ook niet ineens lekker als ze gratis zijn.) Nee is nee, lijkt mij meer dan duidelijk en zou voldoende moeten zijn. Ik geef ​@Ica Du groot gelijk dat hij de uitstekende kabels heeft verwijderd. 

Nu begrijp ik door dit topic wel wat de reden was van een straat vol uitstekende kabels in mijn wijk. Betreffende wethouder gemaild of het de bedoeling dat bewoners zelf met de kniptang aan het werk gingen. Hij ontving daar heel veel klachten over, beloofde het op te pakken en de bedrading was inderdaad binnen de kortste keren weg.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

De laatste reageerder dacht dat…… maar goed, ze komen onaangekondigd aan de deur en willen gelijk aanleggen…..onmogelijk want wij werken onregelmatig dus ik vertelde dat ik op t punt stond om naar t werk te gaan, had mijn uniform al aan….. “ja duurt maar 20 min” ik zei dat ik niet voor de lol in mij  werkkleding loop en weg moest…..bleven aandringen en moest gewoon lelijk doen om ze weg te laten gaan……volgende dag, zelfde verhaal …..vond die knul nogal opdringerig en zei dat ik er klaar meer was en helemaal niet meer wilde dat ze langskwamen……allemaal tegen dovemansoren want de opvolgende weken bleven ze langskomen……gebeld met KPN en ze vertelde dat zolang de kabels zichtbaar uit de grond staken ze mochten aanbellen!! 3 x raden waar die kabels nu zijn🙃🙃🙃

Ik vind het echt te gek voor woorden dat 1x nee zeggen blijkbaar niet voldoende is voWor opdringerige KPN verkopers om niet meer lastig gevallen te worden en om ‘van de lijst’ geschrapt te worden.

Ook hier op het forum lijken mensen maar niet te begrijpen dat zelfs als iets gratis is, het lang niet altijd gewenst is. (Ik vind oliebollen ook niet ineens lekker als ze gratis zijn.) Nee is nee, lijkt mij meer dan duidelijk en zou voldoende moeten zijn. Ik geef ​@Ica Du groot gelijk dat hij de uitstekende kabels heeft verwijderd. 

Nu begrijp ik door dit topic wel wat de reden was van een straat vol uitstekende kabels in mijn wijk. Betreffende wethouder gemaild of het de bedoeling dat bewoners zelf met de kniptang aan het werk gingen. Hij ontving daar heel veel klachten over, beloofde het op te pakken en de bedrading was inderdaad binnen de kortste keren weg.

Zoals gezegd is een glasvezel aansluiting niets meer dan een rioolaansluiting, wateraansluiting, gasaansluiting of stroomaansluiting. Als je hem eenmaal nodig hebt mag je blij zijn dat je deze hebt.

Een glasvezel aansluiting is ook een vorm van vooruitgang. Waarschijnlijk zou ​@Ica Du een rioolaansluiting ook geweigerd hebben toen ze deze kwamen aanleggen. Maar zoals gezegd niets is verplicht en ook in het verleden blijven leven is niet verboden. 

• January 16, 2025

Ik snap ​@Ica Du en ​@Carola22 niet.

Ik heb ook een koophuis en glasvezelinternet.

Die kabel is het portaal naar supersonische internetsnelheid tot wel 8Gbps (concurrent)

Als je een glasvezelabonnement aangaat wordt de unit in huis gratis aangelegd, iets waar anders voor betaald moet worden.

Ook laat je de toekomstige inwoners met hoofdpijn achter als je de kabel kortwiekt.

Die willen misschien wel de mogelijkheid hebben om een glasabo aan te gaan.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Ik vind het echt te gek voor woorden dat 1x nee zeggen blijkbaar niet voldoende is voWor opdringerige KPN verkopers om niet meer lastig gevallen te worden en om ‘van de lijst’ geschrapt te worden.

Zoals gezegd is een glasvezel aansluiting niets meer dan een rioolaansluiting, wateraansluiting, gasaansluiting of stroomaansluiting. Als je hem eenmaal nodig hebt mag je blij zijn dat je deze hebt.

Een glasvezel aansluiting is ook een vorm van vooruitgang. Waarschijnlijk zou ​@Ica Du een rioolaansluiting ook geweigerd hebben toen ze deze kwamen aanleggen. Maar zoals gezegd niets is verplicht en ook in het verleden blijven leven is niet verboden. 

iemand kan anders prima door een rechter gedwongen worden glasvezel aan te leggen als dat nodig is voor andere huizen zoals bijv een flat en je boven en onder buren hebt

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Ik zet dit topic op slot, ik denk dat Ica Du's punt wel duidelijk is. Dit blijft een beetje een welles-nietes discussie. De feedback ligt bij de betreffende afdeling. 

Mocht je er interesse in hebben hebben we twee relevante artikelen geschreven: