Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sends kort een KPN Box 12b en heb het aangesloten via de Rj11 kabel aan mij aansluitpunt. Maar dat ligt bij de deur, dus ik wil een wat langer kabel. Maar op KPN vind ik alleen platte telefoonkabels te bestellen, en wat ik nu heb (grijze kabel) is rond. Past ook de platte ? Of moet ik iets anders bestellen? 

 

Groet

Zo te lezen ben jij op een DSL-verbinding, koper, aangesloten @Vixx , dan is alleen de standaard meegeleverde kabel geschikt. Langer wordt door KPN niet aanbevolen omdat er anders signaalverlies op kan treden voor internet en bellen.

Beter is dan om een langere netwerkkabel vanaf een LAN-poort  te gebruiken.


Hey @N.N. dank voor je spoedig antwoord. Begrijp ik het  goed dat ik ook een gewone netwerkkabel (ethernet) van mijn aansluitpunt kan gebruiken ? Er zijn 2 aansluitingen daar, ene grotere dan die andere. Kan ik wat vermindering in kwaliteit dan verwachten?

Anders denk ik dat 1 meter extra van de DSL kabel niet veel meer Noise of packetloss kan veroorzaken,  toch? 

 

Groet,

Victor 

 


Ah, ja hier is zeker een langere dsl kabel nodig. Als dit een nieuwe verbinding is zou ik bellen met KPN. Binnen 14 dagen kan KPN kosteloos een monteur aansturen voor het maken en wegwerken van een nieuwe kabel. Anders kan je het vast en zeker ook wel online kopen alleen dan mag de kabel nadrukkelijk niet plat zijn. 


Thanks @Ik_Combineer !


Ik snap dat de koper aansluting van KPN bij de scharnier van jou voordeur zit. 

want als je binnenkomt via jouw voordeur, dan stoot je ieder keer de modem van KPN aan. 

Gevolg modem stuk. En je kunt beter de grijze aansluting van KPN koperaansluting. 

Vraag advies aan de KPN monteur en laat de KPN monteur de KPN koperaansluiting verplaatsen naar jouw meterkast of de woonkamer. Want de KPN koperaansluiting bij jouw voordeur vind ik een rare plek. 


Ik snap dat de koper aansluting van KPN bij de scharnier van jou voordeur zit. 

want als je binnenkomt via jouw voordeur, dan stoot je ieder keer de modem van KPN aan. 

Gevolg modem stuk. En je kunt beter de grijze aansluting van KPN koperaansluting. 

Vraag advies aan de KPN monteur en laat de KPN monteur de KPN koperaansluiting verplaatsen naar jouw meterkast of de woonkamer. Want de KPN koperaansluiting bij jouw voordeur vind ik een rare plek. 

Zo ging dat nu eenmaal vaak vroeger @Frans123 , ik ken er zat voorbeelden van uit het verleden.


Ik snap dat de koper aansluting van KPN bij de scharnier van jou voordeur zit. 

want als je binnenkomt via jouw voordeur, dan stoot je ieder keer de modem van KPN aan. 

Gevolg modem stuk. En je kunt beter de grijze aansluting van KPN koperaansluting. 

Vraag advies aan de KPN monteur en laat de KPN monteur de KPN koperaansluiting verplaatsen naar jouw meterkast of de woonkamer. Want de KPN koperaansluiting bij jouw voordeur vind ik een rare plek. 

KPN gaat het aansluitpunt zekerweten niet verplaatsen, wel kunnen we vanaf het ISRA (voordeur in dit geval) een kabel trekken naar de plaats waar het modem moet komen.
Vroeger waren we redelijk streng en mocht je echt niet afwijken van de standaard kabel. En hoewel we het liefst de standaard kabel gebruiken is dat wel een beetje achterhaald, onder de grond kan die kabel makkelijk een kilometer zijn dus waarom boven de grond niet een paar meter extra.


De afstand tussen de oude, ronde PTT aansluiting en het modem wordt hier overbrugd met een dikke, ronde kabel van bijna 7,5 meter (!) en van signaalverlies voor internet  bellen en tv heb ik nog nooit iets gemerkt. Het ronde aansluitpunt bevind zich op de eerste etage, op de overloop.

En, ik denk zo maar dat er ook nog een paar meter kabel van het PTT doosje naar de ‘officiële’ ISRA aansluiting loopt. In de meeste huizen in deze straat, zit de ISRA in de hal, (naast de voordeur) hier is deze waarschijnlijk (door de vorige bewoners?) in de scheidingswand tussen de hal en keuken verstopt. 

De kabel tussen de PTT aansluiting en het modem is destijds (2008) overigens door kpn aangelegd.

 


Reageer