Skip to main content

Radio op internet wil ik graag ?)maar gaat niet wel op tvdaar heb je het wel radio maar anders moet je tv aanzetten voor de radio toeluisteren dat is zonde Q-Music krijg ik op tv maar op radio niet(hoe krijg ik dat voor mekaar 

Hi @CENTAdeHohond . Welkom op het forum van kpn. 

Sluit de ontvanger met de audio uitgang direct aan op een soundbar of versterker. Tv kan dan uit blijven. 

Op internet bieden 10.000-en stations van de hele wereld hun signaal aan. Dat kan met je laptop, diverse radio apps die je op je telefoon kunt zetten... en dan met Bluetooth bv naar een soundbar die dat ondersteunt. Of een "internet radio" aanschaffen die op je versterker kan. Of met geïntegreerde speakers. Te veel om op te noemen. 


Hooi Peter ik heb modem van k p n ?maar ik heb altijd Q mucic kunnen luisteren maar sinds maart 2022 toen ik uit ziekenhuis kwam was er niets meer met kabel er in wel op tv wel ik heb zigo gehad ben ik naar TELFORT gegaan met radio op internet nu niets meer allen fm frequentie maar geen Q-Music (


Je had je radio dus nog op de Ziggo aansluiting ondanks dat je geen abonnement had! 

En Ziggo heeft vorig jaar echter in het hele land de FM uitgezet. Dat was inderdaad ongeveer in maart 2022 dus dat klopt wel. En mensen zonder abonnement heeft Ziggo helemaal afgesloten. 

Je kan nu dus alleen de kpn ontvanger gebruiken. Ook voor radio zoals je al ontdekt hebt. 

Om weer het geluid uit je boxen te krijgen moet je de ontvanger met de audio uitgang verbinden met je versterker. Bijvoorbeeld op de Aux aansluiting. De versterker zet je dan op aux en niet op FM om radio te luisteren.

Maar welke kpn ontvanger heb je? De 5202 of de 2952 of 2260? Er zit verschil in hoe je die kunt aansluiten op je versterker. Als ik weet welke het is kan ik het meteen op de juiste manier uitleggen. 


Hallo @CENTAdeHohond ,

Koop een mooie DAB+-radio! Dan heb je Q-Music weer terug en verder (helemaal gratis) nog zo’n 70 andere zenders. 
 

Eventueel kun je ook een gecombineerde DAB+/internet-radio kopen. Dan krijg je keuze uit duizenden radiozenders.

https://www.radiowinkel.com


Hooi noortzee leuk dat je op mijn bericht antwoord geef maar aan Q-Music heb ik genoeg?)ik moet wat doen om het weer normaal tekrijgen hoe weet ik niet heb afgekeken bij albement maarvind ik niet ik tik niets aan wat ik niet als ik niet weet wat er gebeurt ik heb Telfort abonnement E mail van Telfort wil ik niet kwijt?)


Koop deze radio en je hebt weer Q-Music: 

https://www.radiowinkel.com/a-61944417/dab-radio-s-digital-radio/pure-elan-dab-en-fm-portable-radio-met-bluetooth-charcoal/


Noordzee ik heb DAB + digitale radio had dat niet gemogen (?of wel(?


Noordzee ik had mijn bericht niet afgemaakt je vroeg als ik Q-Music kan luisteren ja op de tv ?)maar niet op radio dat wil ik wel ?)(dat is goed kopper als ik denk )?



 

Noordzee ik heb DAB + digitale radio had dat niet gemogen (?of wel(?

 

Als je al een DAB+-radio hebt, dan is de oplossing eenvoudig: Zoek Q-music op jouw radio door het opnieuw zenders zoeken.


Nog een ander idee.

Met de FM radio kun je de zenders in de lucht (ether) ontvangen met een simpele draadantenne.

Is dat een mogelijkheid ?

Maar een audio kabeltje van TV kastje naar versterker is beter.


Kees dat Sal niet gaanik ben bij ziggo geweest toen naar Telfort met alles in een wat ik niet wist dat ziggo radio zenders doorgaf aan ons nu doet ziggo dat niet meer ( geen FM-frequentie ik heb wel 1terug gevonden maar niet Q-Music (wel Q-Music fm dat vind ik niets dat ik heb kabel fm inzitten misschien dat Telfort E mail heb (


Veel mensen kopen een Sonos of (veel beter geluid) een Audiopro. Dit geeft je volledige beheersing over alle internetradio via een app.


Radio op internet wil ik graag ?)maar gaat niet wel op tvdaar heb je het wel radio maar anders moet je tv aanzetten voor de radio toeluisteren dat is zonde Q-Music krijg ik op tv maar op radio niet(hoe krijg ik dat voor mekaar 

Hallo @CENTAdeHohond zelf heb ik het opgelost door een soundbar aan de KPN-decoder te koppelen, dan kan ik radio luisteren zonder dat het tv-toestel hoeft aan te staan. Activeer op de AB de RADIO-knop en je luistert naar de radio vanaf kanaal 801.

 


Ik heb ooit Sonos gehad, zou het niet opnieuw kopen. Kreeg destijds 50% vriendenkorting dusja 🤣

Sinds april vorig jaar een Polk Signa S4 aangeschaft. Beetje ondergewaardeerd merk,... Gewoon om eens te proberen. Is een domme speaker met een Sub en Bluetooth. Via Bluetooth kun je bv vanuit de Q-Musicapp op je telefoon het geluid over de speaker afspelen. Maar is omslachtig, wanneer je je telefoon meeneemt 10m verder en je connectie verbreekt. Maar verder prima ding en geluid voor dat geld.

Sinds enkele dagen de S4 vervangen voor de Polk Magnifi Max AX SR voorzien van WiFi, Chromecast for audio, Spotify Connect, Apple Airplay2, Bluetooth. Easy verbinden met stikveel apps en draait probleemloos. 

Toch wel gecharmeerd van het geluid, en je betaald je niet blauw aan de apparatuur. Dolby Atmos, DTS:X klinkt gewoon prima voor thuisgebruik.

Of kijk naar een eenvoudige bluetooth speaker en zet die thuis ergens neer. 


Peter sorry voor laat reageren van mij maar ik heb box12 dat nieuwe daar ligt niet aan(ik denk Telfort toemaken heeft E_mail is ook Telfort ) die doe ik niet weg ?.ik zag net bericht van Jan D over soundbar ik weet niet wat dat is .ik vind het leuk hoe jullie regeren heel hartelijk  bedank er voor )?


Box 12 is alleen het modem, daar gaat het nu niet om.

Welke ontvanger, zwart kastje bij je tv, heb je voor tv zenders en radio zenders (momenteel gebruik je dus daarop Q-music op nummer 811.


Oeps Peter ha ja wat vergissing (van i mijn kant ik heb zwarte kastje van 2015 kastje HDMI .onder 811 daar staat HMB2260  .? ondoor  kan ik niet lezen tekleine LETERS kan niet lezen ik heb mijn iPad ook grote letters staan 

heeft het met mijn albonnement Telfort alles in 1


Maar Peter als het aan kasje lag dan kon ik geen radio luisteren en tv kijken dat kan ik wel )?met zelfde kastje . 


Dank je, Centa. Aan dat kastje, de hmb2260, ligt het niet hoor.

Maar die moet je dan wel op je versterker aansluiten. Aan de achterkant vind je die aansluitingen. Je kunt hem met onderstaand kabeltje aansluiting op de versterker. Om bijvoorbeeld de aansluiting waar aux bij staat of tape in. Als je dan de hmb2260 op 811 zet en je versterker op de juiste ingang (aux danwel tape in) dan krijg je het radio geluid weer uit je boxen.

FM op je versterker moet je vergeten.

Dit kabeltje is bijgeleverd als het goed is. Groene gaat in de hmb2260 (kleine groene gaatje) en die andere 2 achterop je versterker.

mini jack - > tulp snoer

Het gaat je vast lukken. Als mijn moeder van 80+ het kan…. Ik heb alle vertrouwen in je.


Met de FM radio kun je de zenders in de lucht (ether) ontvangen met een simpele draadantenne.

 

Kees dat Sal niet gaanik ben bij ziggo geweest toen naar Telfort met alles in een wat ik niet wist dat ziggo radio zenders doorgaf aan ons nu doet ziggo dat niet meer ( geen FM-frequentie ik heb wel 1terug gevonden maar niet Q-Music (wel Q-Music fm dat vind ik niets dat ik heb kabel fm

Het programma /station / zender wat je wil horen zit niet in de lucht begrijp ik ?

Dan houdt dat op, alhoewel een antenne van een stukje draad, 75cm heel eenvoudig en toch handig is.

Voorlopig blijvende de FM zenders nog aan, wie er op mag gaan of blijven uitzenden is een andere vraag, maar dat geheel ter zijde.


Ik denk dat Q-music toch wel in de lucht is via FM, @KeesYagi ? Dan kan @CENTAdeHohond  eventueel een T-draadantenne aansluiten in plaats van de Ziggo kabel achterop.

Ziggo levert geen FM meer, maar via de lucht is het nog tenminste tot 2030 in de lucht heb ik begrepen.

Q-music zendt uit op FM 100.4 en 100.7 staat op de site. Vast ook in Maastricht te ontvangen met de T-draadantenne dus, Centa. Niet meer via de kabel.

Online kabelshop: FM Dipool antenne. (hier is ie het goedkoopst)

Maar het mooiste geluid, storingsvrij en makkelijk (vind ik) aan te sluiten is toch met boven getoond kabeltje.

Zelf luister ik al dik 15 jaar niet meer via FM. Ook niet toen ik nog Ziggo had. Daar had ik sinds 2004 al digitale ontvangst voor tv en voor radio gebruikte ik dat ook.


 

Ziggo levert geen FM meer, maar via de lucht is het nog tenminste tot 2030 in de lucht heb ik begrepen.

Q-music zendt uit op FM 100.4 en 100.7 staat op de site. Vast ook in Maastricht te ontvangen met de T-draadantenne dus, Centa. Niet meer via de kabel.

 

@PeterG 

1 september 2034 tenmiste als Q-Music één van de negen kavels gaat winnen. 

https://www.internetconsultatie.nl/uitgifteprocedure/b1#intro-kop

 

@CENTAdeHohond 

Q-Music is in Maastricht niet te ontvangen via de FM. Wel Q-Music Limburg op de 97,6 FM, maar dat is niet de landelijke versie.

De Vlaamse Q-Music is daar in Maastricht nog iets sterker en die zit op 102,5 FM. 

 

Daarom nogmaals mijn advies om een DAB+ radio aan te schaffen. Want Q-Music zit in Maastricht wel op DAB+ op kanaal 11C.  Q- Music Limburg en Q-Music Brabant zitten op 7C.

Q-Music Top 40 op 9C, Q-Music Vlaanderen op 11A, Q-Maximumhits op 11A, Q-Downtown op 5D en tenslotte Q-Foute-Radio op 5D       

https://www.radiowinkel.com/a-63808218/dab-en-wifi-radio-s-onder-de-50-euro/pure-elan-dab-en-fm-portable-radio-met-bluetooth-charcoal/

 


Maak het niet zo ingewikkeld met kanaal 11c voor Centa @Noordzee .

Je hebt gewoon alle beschikbare zenders op alfabetische volgorde. 

Als gewone gebruiker heb je met die kavels en frequenties niks te maken. 

Door de alfabetische lijst vind ik dab+ ook ver boven FM te verkiezen. 

DAB+ moet wel volwassen worden. Mijn moeder heeft er in het Oosten geen interesse in omdat haar favoriet Classic nl daar niet is. En voor Centa geldt dat bij haar weer voor Q music. 


Maar het gaat erom dat Q-Music nu niet op de FM zit in Maastricht. En verder zitten op DAB+ ongeveer zeven keer zoveel zenders als op de FM. Het heeft in ieder geval geen zin om daar met een FM-radio naar die zender te gaan zoeken. 


Het heeft in ieder geval geen zin om daar met een FM-radio naar die zender te gaan zoeken. 

En met een dab+ dus helaas ook niet. 

Dan toch maar dat getoonde kabeltje aansluiten, Centa. Dan kun je Q music weer via je stereo set horen.Â