Skip to main content

Radio op internet wil ik graag ?)maar gaat niet wel op tvdaar heb je het wel radio maar anders moet je tv aanzetten voor de radio toeluisteren dat is zonde Q-Music krijg ik op tv maar op radio niet(hoe krijg ik dat voor mekaar 

 

En met een dab+ dus helaas ook niet. 

 

Juist wel met DAB+ .

Q-Music is in Maastricht loeihard te ontvangen via DAB+. (kanaal 11C) 


Ik heb het al weer weggestreept @Noordzee 

Ik krijg trouwens een sik van al die extra thema kanalen. Zou verboden moeten worden!


Ik zat ook net te kijken naar de mogelijke varianten :

https://qmusic.nl/hier-vind-je-alle-stream-urls-van-qmusic-joe

Dat zijn er nog al wat.

Maar de vraagsteller heeft het over een station wat eerder bij Z. op de kabel zat, dus dat zal dan de “gewone” versie zijn geweest toch ?


 Even nog wat zeuren over details met uw welnemen

Online kabelshop: FM Dipool antenne. (hier is ie het goedkoopst)

Dat is een gevouwen ofwel gesloten dipool :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dipoolantenne

Maar ik heb zo’n sterk vermoeden dat men de aanpassings trafo van 300 naar 75 ohm voor het gemak even is “vergeten”.

Het zal best werken, daar niet van.

Wat ook werkt is de kern van een coax kabel verlengen met ~75cm ( is een ¼ golf ) dan krijg je deze antenne :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Groundplane-antenne

De buiten mantel over 75cm weghalen kan ook, of een draadje aan de middenpen van een plug

Tot zo ver dan maar.



 

Noordzee ik heb DAB + digitale radio had dat niet gemogen (?of wel(?

 

Als je al een DAB+-radio hebt, dan is de oplossing eenvoudig: Zoek Q-music op jouw radio door het opnieuw zenders zoeken.

@CENTAdeHohond 

Wat is nu de status? Ik heb het idee dat je ter plekke hulp nodig hebt. Heb je iemand in de buurt die je kan helpen met het instellen van Q-Music op je DAB+-radio? 


Noortzee en Peter bedankt voor jullie hulp .ik heb DAB+ maar die werk niet goed ?(ik zag die foto van Peter G ik ging aan de slag met die foto van Peter g ik ben meteen begonnen allekabels uit tetrekken (fout was dat ik maak de foto groter zag ik goed ?)toonweer alles erin gedaanniets help Maar ik dacht aan Noordzee dat ik goede digitale radio moet kopen met DAB+d.)?Ik denk ineens dat verkoper zij dat ziggo stekker uit trek je niets aan de radio heb (toen had ik niet moeten kopen ik koop nieuwe maar ik neem kabel van kpn mee die moet er in passen anders moet ik niet kopen.?ik wist dat niet meer door die foto van Peter dacht ik er aan ik laat jullie weten als met de nieuwe alles er op zit wat ik wil jullie hebben goed geholpen BEDANK jullie allemaal jullie zijn goed nogmaals bedank er voor ik let nu beter op met kopen en digitale radio bedank )))))


Ik ga hulp halen bij mediamark daar koop ik alles en natuurlijk)?neem ik kabel Kpn  dan kan ik mijn niet vergissen kabel moed passen anders niet kopen )?.en digitale radio met DAB+moet ik hebben goede en natuurlijk moet hun instellen dat ik niets hoeft toedoen ?ik ben maar vrouw )?mannen weten meer er van maar bedank er hulp?)


Je hebt vast wel iemand in je buurt of vriend(in) of familielid die je er even bij kan en wil helpen. 


Beste Noordzee ik heb de moeite genomen naar de websitie gekeken wat je gaf u die radio is teklein ik wil grote sterio  die zijn klijn ik wil groot vind ik mooier)?maar dat zijn voorbeelden toch bedank ?)😃ik moet alles 2 keer schrijven wand Siri van Apple veranderd mijn teks Siri is computer van Apple die veranderd mijn goede Tex om dat ik veel fouten maak .(?


Ok @CENTAdeHohond ,

Dit is een stereo-radio voor 70 euro: 

https://www.radiowinkel.com/a-52644233/dab-radio-s-digital-radio/soundmaster-dab600dbr-stereo-dab-en-fm-radio-met-alarm/

Deze is 90 euro inclusief internetradio:

https://www.radiowinkel.com/a-61860105/dab-radio-s-digital-radio/pure-elan-connect-stereo-dab-fm-en-wifi-internetradio-met-bluetooth-charcoal/

Er zijn ook talloze duurdere types, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. 
 

Deze is voor in een 43 cm HiFi-set (209 euro):  

https://www.radiowinkel.com/a-74003682/hifi-43-cm-radio-tuners/technisat-digitradio-143-v3-stereo-hifi-dab-en-wifi-internet-tuner-met-bluetooth-en-spotify/

 

Het loopt op tot wel 949 euro: 

https://www.radiowinkel.com/a-76117751/dab-radio-s-digital-radio/sonoro-prestige-x-2023-editie-so-331-stereo-internetradio-met-dab-fm-cd-spotify-en-bluetooth-walnoot-zilver/


Wat een flut stereo dingen. Die speakers zitten veel te dicht naast elkaar. Zelfs met een soundbar overigens. Mijn moeder heeft er een van ‘maar liefst’ 90 cm. Toch hoor je het stereo pas als je er tot 1,5 meter precies in het midden voor gaat zitten.

Ik heb een DAB-18 van Denver. Stereo. Maar dát hoor je nauwelijks.

Wat Centa wil (en ik ook) zijn gewoon behoorlijke losse speakers die je zeker 2,5 meter uit elkaar kunt zetten. Bij mij zit er 2,70 meter ruimte tussen. Dat geeft tenminste ruimtelijk geluid.

Die van € 949 heeft audio out. Maar zeg nou zelf: die is toch idioot duur.

Een DAB+ TUNER, voor op een stereo versterker dus, is hartstikke duur. Dan beter de kpn ontvanger (of voor jou Noordzee digitenne) met de stereo versterker verbinden.

Aan mijn versterker zijn de KPN TV ontvanger én de Digitenne ontvanger verbonden.

Ik weet dat je het hoog op hebt van DAB+, maar wat mij betreft is het een portabeletje danwel voor in de auto. Maar niks voor in de woonkamer. Tenzij zo'n ding dan nog een “audio out” heeft zodat ie wel op de fatsoenlijke stereo versterker kan. Maar dan zit nog met de in grote delen van het land brakke binnenshuis ontvangst.

Met een snoertje van een paar euro kan Centa naar zo'n 90 audio kanalen luisteren die kpn aanbiedt.


@PeterG

Ik heb er net nog eentje tussen gezet voor in een 43 cm HiFi-set. Maar verder is het maar net wat je wil. Ik heb hier diverse DAB+-radio's in huis die een uitstekend geluid geven. Ook al staan de boxen niet 2,5 meter uit elkaar. Je kunt verder ook bv in de Mediamarkt rondkijken, daar hebben ze ook voldoende keus. 


Haha. 

Zocht indertijd een DAB+ voor in / op de stereoset. Maar 43 inch modellen waren/zijn best prijzig. Nu zit, voor de ether, de zxv7200 erop. Voor overdag. Kan de Arris vip2952 op eco uit blijven.

Hier een Mediamarkt op 2,8 km. Vlakbij dus. Ga ik binnenkort weer eens naar toe. Soort van Firato waar alles meteen te koop is.🤗

Niet dat ik echt wat nodig heb, maar je weet nooit.


Peter ik heb veel nodig bij mediamark (wasmachine is stuk aan gaan nieuwe sterio met DAB+ versterker .waar de kpn kabel er in pas  ladyshave is kapot aan gaan hij loop steeds leeg als je op laad scheren doe je draadloos Noordzee ik ben nog eens gaan kijken op website wat jij gaf maar ik niets gevonden (alleen 1die was mooi maar prijzig te duur (alleen kijken kopen in de winkel?.ik weet nu wat soundbar is .ik was toch benieuwd hoe die uit dag wat Jan D heeft internet vind je echt wel veel )?😄


@CENTAdeHohond 

Mijn advies is dat je in jouw directe omgeving hulp vraagt bij iemand die jou kan helpen met de aanschaf (en de installatie) van elektronische apparatuur.  

Vanaf dit forum is het lastig om te helpen met een wasmachine, ladyshave en andere apparatuur. 


Hooi Peter G als je naar mediamark gaat houw wel indegaten dat ze pas om 10 uur smorgens open gaan ?)tenminte Maastricht wel pas om 10 open gaan )?weet je dat vast of je heb al op computer gekeken?)hoe laat ze open gaan ?)


Goed dat je het meldt, Centa😃. Aparte openingstijd. Ik zie ook dat ze niet meer maandag tot en met vrijdag tot 21:00 uur open zijn.

Maar goed, ik ben toch al nooit zo'n vroege vogel.


Ik zout laten wetten als ik mijn Sterio versterker had gekocht?👍😀ja die klinkt goed DAB+wouw wat geluid  ?)Noordzee je heb gelijk gehad die klink veel mooier ?)dan de fm (digitale radio )haden ze niet je heb helemaalgelijk ?)de forum is goed geweest voor mij bedank .En Peters G je moet openingstijden niet om 9 uur maar 10 uur aanhouden)?dat heb ik zelf ervaren ik was om 5 voor half 10 dinsdag voor gesloten deur het was kouwe ik moest wachten tot 10 uur (.bij mijn stereo versterker ook snoertje er bij gekregen 


Ik ben vegeten 1week terug was dat ik ben aantippen terwijl radio luister echt mooi maar geen nieuwe boxen ?(die hadden ze niet (merk van radio is Yamaha ?)en boxen Phillips maar in de zomer ga ik kijken als ze die toch hebben )?😀👍nu haden ze geen boksen (.ik moet toch nog terug kijken naar droger wand was is niet goed droog 2 dagen hangen is niets en handoeken zijn kijhart terwijl er wasverzachter er in zit en ik moet deletters steeds groter maken tipgedeellte is klein ?( moet ik weer mediamark 1 uur lopen is dat van mij uit (.omkijken als daar iets voor hebben dat heb ik toen gezien dat was duur (


Ik heb net Enquête in gevuld dat Noordzee en PeterG en Jan D mij goed geholpen hebben ik moest zijver geven ja (je kon maar tot 10 geven (?.veel te Wijnig zeker 50 punten .echt goed maar ik heb fout gemaakt met wasmachine die van bosch tekopen (hij droog niet goed spijt heb ik er van AMG geloof dat die merk was (.ik zacht dat Tomas mijn bericht ook gelezen had.Wand hij vond het leuk ja Tomas als ik hulp nodig heb kom ik weer hier ).de forum is goed ding klanten)zijn ook vriendelijk)en als ze kunnen je helpen of raad geven bedank dat kpn 1forum heeft )?👍😀


Ik denk net dat ik 30 dagen bedenktijd heb van mijn product .)?kan misschien ruilen voor EAG mijn vriendin kwam ik liet haar voelen hoe hard mijn handdoek was ze zecht het is net schuurpapier zecht ze (.ik vroeg wat ze voor merk heeft zeg ze Eag of Zoë iets .ik heb natuurlijk 1app van Mediamarkt ?)daar stonden anderen wasmachine)maar die waren niet verkrijgbaar (dit was inegen van Boch (ook de sterioversterkker .(maar die is goed vooral merk ?)👍😃had ik maar aan mijn vriendin gevraagd (ik probeer teruilen meschien moet ik bij betalen .?dat moet maar)ik had het ook bij jullie op forum kunnen vragen (?dom van mij wand bij wasmachine stond 1vrouw daar had ik ook kunnen vragen maar lang moest je wachten .(niet normaal 


Hé ik zit te kijken en zie dat ik nieuwe merk wil kopen dat is niet AMG (maar AEG die is wel duurder deze ziet er goed uit ?).Maar ik ga die vrouw vragen of die wasmachine Wel sentevergeert kijk ze me aan dan kan ik mijn verhaal vertellen )?dat die van bosch dat niet doen ik heb gevraagd aan die vrouw van Mediamarkt als die dat deed de was spoelen klijn beetje drogen maar tewijnig .(?dat had zei moeten zeggen tegen mij dinsdag ga ik terug?)om Teruilen )?nooit meer Boch Peter Gen Noordzee en de andere die me advies gaven .)mensen als jullie hulp nodig hebben dan kan je gratis hier komen jullie zijn altijd welkom .?)dat hebben ze ook tegen mij gezecht .)👍😄👌dan woord het gezellig hier de forum is voor iedereen .?)komgezelig  er bij ik ben tevreden met hun ?)

 


KPN wiet niet dat ik dit geschreven heb zij hebben Telfort bij genomen (maar ik heb nogaltijd Telfort abonnement)?foto gemaakt van de afstandsbediening dat ik altijd herinnering?)ik heb altijd telefoon bij k p n ondergebracht 1985 .)?dat is lang maar het bevalt mij nog altijd )?👍😀1985 toen hete het PTT ?.bij tevee had ik ziggo aneletoon we moeste digitale kopen bij ziggo digitale kastje .(ik wist niet wat dat was toen was stap naar Telfort gauw gezet 2015 dit zijn mijn mooiste jaren geweest en nog ook heten we nu kpn )?kpn is best GOED hoor ?)kpn weet niet dat ik dit schrijf .)?dit doe ik om dat ontzettend goed geholpen ben op de forum en vriendelijk zijn ze ook nog kom op de forum  )?👍👌😃je woord goed geholpen met wasmachine had ik vragen moeten stellen dan was dat goed gekomen .?) ik denk ik denk dat doe ik zo even wat mis koop is dit (


Hé Peter G ik heb mijn wasmachine bosch in kunnen ruilen ?)nu heb ik wat ik wouw AEG hij centrifugeren maar 76 dat is niet droog maar beter dan bosch die was maar 72 nu moot ik nog droger kopen dat de was droger woord .)en mijn geld ook terug gehad 


Hoi, Centa. Een droger kost een hoop stroom. En met de huidige prijzen kan je de was beter ophangen. Dan droogt het ook. Kostenloos.