Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag van 50Mbit naar 100Mbit voor dezelfde prijs

• August 20, 2025
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

ik heb nog steeds internet “snel” van 50MB. Tegenwoordig is “snel” 100 MB. Wil ik naar 100 MB moet ik € 4,99 per maand extra betalen, terwijl dat tegenwoordig standaard is. Kan ik beter overstappen naar Ziggo, waar 200MB nog minder kost dan de  huidige 50 bij KPN.

Vraag is of ik ook 100MB bij KPN kan krijgen binnen hetzelfde abonnement en prijs

Beste antwoord door PeterG

Of binnen kpn naar de huidige propositie. Mits contractvrij natuurlijk. 

Dat doe je via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Kies voor zelf samenstellen. 

Dit is de opbouw 

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Beste ​@pangenent als je contractvrij bent kun je dat inderdaad doen, anders eerst even je huidige contract ‘uitzitten’.

In MijnKPN kun je zien tot wanneer je vaste contract loopt.

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2025

Dank @JanD, mijn vaste contract is al meer dan 5 jaar geleden afgelopen. Krijg een “verlengingsvoorstel” met dezelfde 50Mb en kan 100MB krijgen tegen € 4,99 per maand. Dat is toch geen voorstel voor een “trouwe” klant?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Of binnen kpn naar de huidige propositie. Mits contractvrij natuurlijk. 

Dat doe je via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Kies voor zelf samenstellen. 

Dit is de opbouw 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Beste ​@pangenent dan ga je niet verlengen, maar je contract aanpassen zoals ​@PeterG ook voorstelt.

• August 20, 2025

Zoals anderen al schrijven: je abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijg je 100 mbit voor €42,50. En 200 mbit voor € 43,50.

• August 20, 2025

Maar dan toch nog even de vraag, wat gebruik je allemaal op die verbinding.
De maximale snelheid zal je alleen gebruiken bij een flink bestand binnen halen.
Verder zal je er waarschijnlijk niets van merken.

[..] terwijl dat tegenwoordig standaard is.

Vaste klant zijn wordt niet altijd beloond, dat zou anders moeten zijn inderdaad.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Bedankt allen, heb mijn abo gewijzigd in 100MB internet (was 50MB) met een nieuwe TV Box; verder alles hetzelfde en ben dan € 10 goedkoper uit dan het huidige abo

Was hiernaar op zoek. Thanks. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

Graag gedaan ​@pangenent