Skip to main content

Ben nu 2 jaar bezig en nog geen glasvezel. 3 x afpraak met een monteur, 3 x niks. Adsl lijn is slecht en we krijgen geen glasvezel. Vele afdelingen gesproken en geen resultaat. Van de  back office afdeling te horen dat de koperlijn niet gerepareerd  wordt en dat de glasvel eerst een onderzoek gestart moet worden. Deze komt pas op 27 dec. Als ik eerder glasvezel wil   moeten we maar naar Delta gaan. Als dan het abonnement  bij Delta afgelopen is, mag ik dan weer bij de kpn terug komen, misschien ligt er  dan glasvezel. Kpn dit verdient weer geen schoonheids prijs  groeten Ron

Tja. Internet = Internet. Dat maakt in mijn optiek eigenlijk geen verschil welke (glasvezel) provider je ook hebt.

Het enige echte verschil is zenderaanbod. Mits je ook tv afneemt. 

Jammer dat je op dit moment last hebt van de trage DSL lijn en nog (!) ontbreken kpn / Glaspoort glasvezel.

Wat is trouwens nu je huidige bandbreedte?

Aan delta zit ik eerst wel voor een jaar vast, delta is ook niet stabiel. Ik zit bij kpn met alles, ook mobiel met al z'n voordelen .we wachten het haalbaarheids onderzoek al. 

Is er een mogelijkheid om het signaal van dsl krachtiger te krijgen.

Helaas is dat laatste niet mogelijk. Welke snelheid heb je en waaruit blijkt dat het niet stabiel is?

Na nog 2 x doorlezen begreep ik pas dat je nu nog op de dsl van kpn zit. Antwoord is al aangepast.

Is er een mogelijkheid om het signaal van dsl krachtiger te krijgen.

Nooit. Als kpn binnen 6 maanden glasvezel komt aanleggen doen ze er ook niets meer aan.

Welke bandbreedte heb je nu? Zo'n 30 Mbps is al ruim voldoende voor internetten en tv kijken.

Ze hebben de lijn al bekeken. En de lijn valt soms wel 15 x per dsg 5 sec uit en zeker 6x per dag start de v12 ( net nieuw) zich zelf opnieuw op. Monteur is vorige week geweest. Ze konden zien dat de lijn instabiel is. 

Ik zit 140 m van de glasvezel kabel ( lees sprietjes die uit de grond) af. Na haalbaarheids onderzoek  komen ze met de kosten van aanleg. 

Dan zijn ze wel nog bezig met de aanleg. 

Wat ontzettend jammer dat de aanleg bij jou zo lang duurt @Schapenkop 😕 Als de ADSL verbinding verder goed was, zou dat niet zo'n probleem zijn, maar er is blijkbaar iets gaande waardoor we die instabiliteit niet op kunnen lossen. 

Ik hoop dat er na het haalbaarheidsonderzoek snel schot in de zaak komt, zodat je woning aangesloten kan worden!

Als we bij moeten gaan dragen in de kosten, is het niet leuk meer. Ik hoop dat kpn, na die tijd storingen, ons ook tegemoet komen.

Hoi, net de buurman gesproken, zelfde probleem. Kunnen we samen werken met aanleg glasvezel  

Hij werd ook van het kastje ( geen glaszevel kastje ) naar de muur gestuurd. Ook vele afdelingen gesproken. Ook geen steek verder gekomen. Glaspoort had daar ook een "afspraak" voor aanleg glasvezel, ook niet opkomen dagen. Nu afwachten op 27 dec , haalbaarheids onderzoek.

Alles is haalbaar, als je maar wil. Al 30 jaar klant bij kpn. Liefde komt van 2 kanten.

@Schapenkop Je staat aan het verkeerde loket te klagen. Je moet bij KPNnetwerk zijn. Zij zorgen voor het netwerk, aanleg en uitbreiding

@Schapenkop Je staat aan het verkeerde loket te klagen. Je moet bij KPNnetwerk zijn. Zij zorgen voor het netwerk, aanleg en uitbreiding

Link:

https://netwerk.kpn.com/

@Schapenkop 

Zoals ik al schreef, ik heb alle afdelingen gehad. Netwerk, back office, glaspoort, klachten afdeling. Hoezo verkeerde loket. 

Zou heel fijn zijn dat ik bij 1 kpn terecht kan en niet alle afdelingen wordt door verwezen.

Ik zit 140 m van de glasvezel kabel ( lees sprietjes die uit de grond) af. 

En jij hebt nog geen sprietje bij de deur?

Toen ik een sprietje bij de deur kreeg, toen heeft het nog wel bijna een jaar geduurd voordat het sprietje verder naar binnen getrokken werd. Nu zit het in de meterkast, maar het werkt nog niet. Zit nog steeds op koper.

Wat zegt http://netwerk.kpn.com over je adres? Is het wel de bedoeling dat er binnenkort glasvezel aangelegd gaat worden?

Sprietje zit voor aan de weg. 140m van mijn huis

Als ik dat check, eerder gaf deze aan dat ik glasvezel in huis heb, nu bij de check, start haalbaarheidsonderzoek. En dat loop nu, komt pas op 27 dec.

Als op andere adressen het sprietje ook nog bij de weg zit, dan is het gewoon afwachten denk ik. Dat haalbaarheidsonderzoek zal niet veel uitkomen denk ik.

Zoals ik al schreef, ik heb alle afdelingen gehad. Netwerk, back office, glaspoort, klachten afdeling. Hoezo verkeerde loket. 

Zou heel fijn zijn dat ik bij 1 kpn terecht kan en niet alle afdelingen wordt door verwezen.

Wat hiermee bedoeld wordt, is dat wij via de community niet betrokken zijn bij de aanleg van glasvezel, ook ik als moderator kan hier geen invloed op uitoefenen of navraag over doen. Als je via al deze afdelingen nu op het punt bent aanbelandt dat er en op 27 december een haalbaarheidsonderzoek is ingepland, dan is dat hoe de zaken er voor staan en er zal niet sneller iets gedaan kunnen worden. Hoe graag ik ook anders nieuws voor je had gehad, meer dan dit kan er nu niet voor je ondernomen worden 😕
Tot de glasvezel volledig aangelegd is, is de speciale netwerkafdeling jouw aanspreekpunt binnen KPN. (0880 06 37 44, bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Hoi, je mag topic deze sluiten.

Bedankt voor alle reacties

Reageer