Skip to main content
Vraag

Ik wil mijn abonnement opzeggen omdat KPN geen internet kan leveren

• October 6, 2025
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

hallo,

achtergrond informatie:

ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een kpn internet abonnement afgesloten voor glasvezel.

glasvezel is nog niet aangesloten (kabel ligt voor bij de straat maar moet nog naar binnen). tot dat die aansluiting klaar is zou ik 100mbps krijgen.

nu krijg ik maar maximaal 5mbps, soms zelfs maar 2 of 3 wat eigenlijk gewoon niks is. ik heb hier meerdere keren over gebeld en de uiteindelijke antwoord was dat ze daar niks aan kunnen doen.

ook heb ik meerdere keren gebeld over wanneer glasvezel wordt aangesloten maar daar krijg ik ook geen antwoord op.

nu na een half jaar met bijna geen internet maar wel iedere maand betalen, en nog geen idee wanneer glasvezel wordt aangesloten wil ik mijn abonnement opzeggen. maar dat mag niet want ik heb een contract van een jaar.

dus samengevat:

-kpn kan niet leveren waarvoor ik betaal

-geen idee wanneer ik glasvezel kan verwachten. (kpn medewerker zei: kan een maand duren maar kan ook een nog een jaar duren. wij weten dat niet.)

-ik heb een half jaar lang netjes geduld gehad en heb ze meerdere keren gebeld om een oplossing te zoeken

ik vind dus dat het in deze situatie niet zo moeilijk moet zijn om mijn abonnement op te zeggen, maar daar is kpn het niet mee eens. is dat dan zo onredelijk van mij?

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 6, 2025

Ik raad u aan een klacht in te dienen via dit formulier.  Wellicht dat daar een goede oplossing uit komt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 6, 2025

KPN kan dus leveren,  maar nog geen glasvezel,  dus je kunt alleen opzeggen als je contractvrij bent met 1 maand opzegtermijn.

Is de snelheid wel bekabeld gemeten ​@boelo ???

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 6, 2025

@boelo ik raad je nogmaals sterk aan om dit echt via een klacht zoals eerder aangegeven te spelen. Zij hebben meer mogelijkheden dan de telefonische klantenservice. Het verschil in snelheid is te groot. Met de nieuwe snelheid kan je eigenlijk niets.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2025

@JanD  Ja, de snelheid is bekabeld gemeten. De stappenplan om de internet verbinding te verbeteren heb ik meerdere malen doorlopen via de kpn app en met een medewerker van kpn aan de telefoon. De router is ook gereset door mijzelf en op afstand door een kpn medewerker. Volgens kpn ligt het probleem aan een verouderde koperen kabel in de straat.

Kpn kan inderdaad leveren. Maximaal 5 mbps van de beloofde 100. Er werd mij ook verteld dat ik een internet verbinding TOT 100 mbps mag verwachten en dat het niet zo is dat ik altijd 100 krijg. Maar 2 tot 5 mbps is toch echt te weinig.

@Joep1965  Die formulier had ik nog niet gevonden, ik heb hem ingevuld en hoop daarmee tot een oplossing te komen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@boelo, 5 Mbit's is wel heel krap inderdaad. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is want ik kan mij niet voorstellen dat er dan geen gehoor wordt gegeven aan dit verzoek. Mocht je tussentijds nog vragen hebben laat het dan weten.