Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een Experia V9 en die heeft geen 5GHz WiFi. Nu heeft mijn Samsung S9 regelmatig problemen met Internet (WiFi teken met uitroepteken), terwijl ik de NAS en lokale apparaten (o.a. Domotica) dan wel kan bereiken. Alle fora afgezocht, alle login's gewist en opnieuw ingesteld, geen resultaat. Meestal aan de avond gaat de WiFi er wat Internet betreft uit of bij een facetime sessie (nu belangrijk uiteraard). Een Reset (spanningsloos maken) van de Experia box helpt dan maar even. Mijn WiFi kanaal heb ik handmatig ingesteld en is mooi “alleen” in het spectrum.
Een vast ingesteld IP adres op de Samsung, buiten de DNS Scope van de router helpt enigszins, maar niet om te juichen. 

Nu hebben de buren, waarvan ik de ICT ook beheer, een Ziggo router met 5GHz en die doet het perfect, zelfs door een betonnen muur heen en blijft gewoon werken. Alleen, ik ben mijn NAS dan kwijt en ik wil niet constant op een “vreemd” netwerk hangen.

Een maand geleden had KPN een 5GHz Wifi router op hun site staan voor ik meen € 49,95. Deze neemt dan de instellingen van de Experiabox over en is bedraad. Deze kan ik dan in de keuken plaatsen en hiermee gaat dan ook mijn laptop sneller communiceren met de NAS i.v.m. de Back-up etc.
Helaas zie ik die router niet meer als enkel apparaat staan op de site en staat er alleen de set van twee routers voor € 98,00

Ik begrijp dat je niet zomaar een Experia V10 krijgt van KPN.

Mijn vraag is: Is de 5GHz Wifi router niet meer als “enkel” apparaat te bestellen?

Alvast dank.

Fijn dat de Experia WiFi zo snel bij je is bezorgd, @J.Daalmans. Zeker gezien PostNL het momenteel ontzettend druk heeft. Fijn dat de installatie zo eenvoudig is verlopen. En goed om te lezen dat het er tot dusver positief uitziet. Ik lees graag je ervaringen. :slight_smile:


Na bijna een week gebruik van de Experia WiFi kan ik melden dat ik ik nu een snel een stabiel WiFi netwerk heb. Beeldbellen gaat nu uitstekend zonder haperingen en daar waar nodig schakelt het netwerk naadloos over op de 2.4GHz band en loopt daar ook stabiel, dit in tegenstelling tot de verbinding met de Experia V9.

Ik heb de Repeater gewoon in de meterkast, boven de Experia V9 gemonteerd en heb goed signaal en zelfs tot op het terras ook gewoon via de 5GHz band.

Voor mijn (wat oudere maar snelle) Laptop had ik nog een Asus 5GHz USB (mini) ontvangertje besteld, maar dat was geen succes. Deze haperde teveel en de beloofde snelheid was verre van bereikbaar, zelfs op 3 meter van de Repeater. Hiervoor maar eens een TP-Link USB adaptertje besteld en die maar eens proberen.


Bedankt voor je terugkoppeling, @J.Daalmans. Goed om te lezen dat je netwerk nu snel en stabiel is. Dat lijkt me toch een andere ervaring. :slight_smile:  Ik ben benieuwd of de TP-Link USB adapter ook voor je laptop verbetering geeft. 


Reageer