Skip to main content

Na het gesprek met Miranda, (kpn) heb ik besloten mijn abonnement niet meer te verlengen, nu ben ik opzoek naar een betere providor voor zowel thuis als mobiel. Is nieuwe t mobile een optie? 
het abonnement loopt eind februari af, wat zijn de kosten omdat te ontbinden? 

Qua netwerk wordt het niet beter want je bent al bij één van de beste netwerken ter wereld.  Wat is er mis gegaan vraag ik me dan af. Overigens is de afkoopsom het aantal maanden die je nog te gaan heb met daarbij wat administratiekosten. Zonde van het geld lijkt me.


Ik ben gemiddeld 1x per week de stekkers van de moduem, tv kastje en af en toe glasvezel kastje eruit aan het halen. Op vrijdag en zaterdag, kan ik online gamen vergeten, net als de diverse apps, (hbo, amazon etc. Stevast als ik bel krijg te horen dat ik de boel moet resetten. En vanmiddag werd de telefoon verbinding verbroken. En nu ben ik er klaar mee, dit duurt nu al sinds augustus 2022. Tv geluid en beeld is een ramp. Download snelheid, dan weer goed en dan weer 300 kb. 


Je zult het gewoon moeten betalen tot en met februari. Dat is de afkoopsom en dan ook nog € 25 administratiekosten.

Het is maar 3, 4 maanden maar toch zonde om omgerekend dubbele kosten te hebben. 

Elke provider heeft internet, tv en vaste telefoon. Welke je kiest moet je zelf weten.

Overigens is Odido (mag je hier gewoon noemen) via Glaspoort, KPN Netwerk wel dúúrder dan kpn! Want ze rekenen 10 euro toeslag op andere netwerken dan ODF. Dus tel dat op bij de prijs die je na de kortingsperiode betaalt. En dat zeg ik niet om hen af te kraken, maar het is gewoon zo.

Er zijn natuurlijk meer providers… 


Ik ben gemiddeld 1x per week de stekkers van de moduem, tv kastje en af en toe glasvezel kastje eruit aan het halen. Op vrijdag en zaterdag, kan ik online gamen vergeten, net als de diverse apps, (hbo, amazon etc. Stevast als ik bel krijg te horen dat ik de boel moet resetten. En vanmiddag werd de telefoon verbinding verbroken. En nu ben ik er klaar mee, dit duurt nu al sinds augustus 2022. Tv geluid en beeld is een ramp. Download snelheid, dan weer goed en dan weer 300 kb. 

Het lijkt mij dan interessant om te kijken waardoor dit probleem veroorzaakt wordt want dit is uiteraard niet normaal. En weet je zeker dat het probleem bij kpn ligt en niet door iets in jouw netwerk.  Een kapotte switch of het gebruik van draadloze verbindingssets of misschien wel een kabelbreuk. 


De switch komt ook bij kpn vandaan, alles door hun laten installeren. Ook 2 extra super wifi punten. Alles is nagekeken, ook door kpn. 


<knip> 

En nu ben ik er klaar mee, dit duurt nu al sinds augustus 2022. Tv geluid en beeld is een ramp. Download snelheid, dan weer goed en dan weer 300 kb. 

@Albert123123 , voor augustus 2022 , ruim een jaar geleden dus, was alles in orde? Nu zijn alle verbindingen normaal, behalve op vrijdag en zaterdag? Snelheid is vaak goed maar zakt soms (of vaak) terug naar 300 kb =  0,3 Mb? Als dit allemaal klopt heeft het weinig zin om over te stappen. Hier moet echt KPN de provider of de netwerkeigenaar (KPNNetwerk?) onderzoek naar doen. Hier is duidelijk technisch iets niet in orde! Nogmaals als Storing melden bij KPN, dit zou mijn actie zijn.


Er is een clausule in de algemene voorwaarden die wellicht op jouw situatie van toepassing is,  over opzeggen als de kwaliteit van de dienstverlening continue afwijkt.

misschien kan je daarop een beroep doen om eerder te ontbinden.


Na het gesprek met Miranda, (kpn) heb ik besloten mijn abonnement niet meer te verlengen, nu ben ik opzoek naar een betere providor voor zowel thuis als mobiel. Is nieuwe t mobile een optie? 
het abonnement loopt eind februari af, wat zijn de kosten omdat te ontbinden? 

Ga aub niet naar Odido! Daar ga ik je heel hard voor waarschuwen. Ik heb 8 weken zonder internet gezeten door hun. Problemen werden niet opgelost en werd van het kastje naar de muur gestuurd voor een simpel reparatie. Ik ben weer terug bij KPN gegaan. Alleen maar ellende met Odido.


Ik denk dat iedere provider een klein aantal klanten heeft dat niet goed op te lossen is.

Kun je een poging wagen om hier precies te beschrijven hoe je netwerk er uitziet?

Of is dat een gepasseerd station en wil je gewoon weg?


we gaan naar ziggo, ook met de mobieltjes. nog steeds ca. 3x in de week een reset. opgeslagen programma's die niet starten. haperend geluid op kanaal 21 (discovery). slechte verbinding met gamen. tis een keer mooi geweest. en over 2 jaar zien we wel weer. ik wil alleen weten hoe het beste over te stappen aangezien ik wel meteen online moet zijn.

voor eerdere reageerder.

we hebben 2 superwifi's van kpn. 

op de wifi zit oa hue verlichting, een pellet kachel, xbox, nintendo switch, lg tv. 2 tv kastjes van kpn.


Natuurlijk hoor je gewoon een goed netwerk te hebben.  Dat heeft 99% van de klanten.  Heb je glasvezel of koper? Welk modem?


glas. kpn12b modem.

 

voor mij is nog steeds het belangrijkste. dat als ikiemand aan de telefoon heb, ze niet ophangen en een sms sturen waar een linkje inzit. dat is gewoon onbeschoft.