Skip to main content
Vraag

Ik zie ExtraWifi5G tussen mijn wifinetwerken staan

• June 19, 2025
  • 30 reacties
  • 356 keer bekeken

Ik heb een vraag als ik bij mijn Wifi Beschikbare netwerken kijk zie ik deze staan ook Hxxxxxxxxxx_ExtraWiFi5G mijn vraag is waar kan ik het wachtwoord vinden .

Ik heb een Experia Box v10 want ik heb geprobeerd om op dat wifinetwerk in te loggen maar ik kom er niet in of is er de mogelijkheid om het wachtwoord aan te passen ik hoor het graag .

Mvgr John                                                                                                                                                                        

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij als je in de V10 inlogt en je gaat naar extra wifi-instellingen kun je het wachtwoord zien en aanpassen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij als je in de V10 inlogt en je gaat naar extra wifi-instellingen kun je het wachtwoord zien en aanpassen.

Beste ​@JanD 

Ik heb ingelogd in de V10 maar zie nergens extra wifi-instellingen staan kan je het iets beter uitleggen aub . 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij dan is die extra-wifi misschien van een buurman en heb jij nog de ‘oude’ firmware waar geen extra wifi bestaat.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij dan is die extra-wifi misschien van een buurman en heb jij nog de ‘oude’ firmware waar geen extra wifi bestaat.

Beste ​@JanD 

Nee die extra wifi is van mij want hij begint met dezelfde letters en cijfers HXXXXXXXX .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij log in op de modem.

klik links op wifinetwerk.

klik bovenin op Extra wifinetwerk

Pas daar eventueel wachtwoord aan en sla op.

Succes.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij log in op de modem.

klik links op wifinetwerk.

klik bovenin op Extra wifinetwerk

Pas daar eventueel wachgtwoord aan en sla op.

Succes.

Beste ​@JanD 

Lukt niet wat ik al zij .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij waar gaat het mis, kun je eventueel een schermafdruk plaatsen?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij waar gaat het mis, kun je eventueel een schermafdruk plaatsen?

Beste ​@JanD 

Bovenin staat er geen extra wifinetwerk staat er niet bij als ik in mijn modem inlog allleen Wifi Maar als ik kijk in mijn netwerken van Wifi om ze te verbinden zie ik deze staan H369A*********_ExtraWiFi5G dat is dezelfde waar ik op ingelogd ben dat is deze H369******** .

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij jij hebt blijkbaar nog de oude firmware en daar bestaat inderdaad geen extra wifinetwerk.

Er bestaan 2 wifinetwerken binnen jouw V10 dan, de 2,4-band en de 5.0-band.

Hebben die de gelijke naam en wachtwoord?

Wat is de wifinaam van jouw modem bij de 2.4 en de 5.0-band? Géén wachtwoorden noemen, alléén de wifinamen (SSID).

Ik zie een belangrijk verschil tussen jouw wifinetwerk en het extra wifinetwerk, de namen lijken gelijk, maar bij het extra netwerk ontbreekt de A in de wifinaam.

Terwijl als er een extra-wifi wordt geactiveerd altijd dezelfde SSID (wifinaam) gebruikt wordt met de toevoeging_ExtraWiFi5G of _ExtraWiFi2,4G.

Dan moet het dus het netwerk van een van de buren zijn.

Geef voor alle zekerheid je wfi (SSID) een andere naam, voor zowel de 2,4- als de 5,0-band en een ander wachtwoord, geeft ook de toegang tot je modem een ander wachtwoord.

Als je dan nog steeds die extra-wifi ziet staan is het echt van een van de buren.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij jij hebt blijkbaar nog de oude firmware en daar bestaat inderdaad geen extra wifinetwerk.

Er bestaan 2 wifinetwerken binnen jouw V10 dan, de 2,4-band en de 5.0-band.

Hebben die de gelijke naam en wachtwoord?

Wat is de wifinaam van jouw modem bij de 2.4 en de 5.0-band? Géén wachtwoorden noemen, alléén de wifinamen (SSID).

Ik zie een belangrijk verschil tussen jouw wifinetwerk en het extra wifinetwerk, de namen lijken gelijk, maar bij het extra netwerk ontbreekt de A in de wifinaam.

Terwijl als er een extra-wifi wordt geactiveerd altijd dezelfde SSID (wifinaam) gebruikt wordt met de toevoeging_ExtraWiFi5G of _ExtraWiFi2,4G.

Dan moet het dus het netwerk van een van de buren zijn.

Geef voor alle zekerheid je wfi (SSID) een andere naam, voor zowel de 2,4- als de 5,0-band en een ander wachtwoord, geeft ook de toegang tot je modem een ander wachtwoord.

Als je dan nog steeds die extra-wifi ziet staan is het echt van een van de buren.

Beste ​@JanD  

Ik was vergeten de A te vermelden dit is het wifinetwerk waar ik op ingelogd ben H369AE*******  het extrawifinetwerk geeft hetzelfde aan H369AE*******_ExtraWiFi5G dit is niet van de buren maar van mij .

Hoe kom ik aan de nieuwe Firmware waar je het over hebt .

De Wifinaam van mijn modem bij de 2.4 en de 5.0 band is deze H369AE******

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij als je naar het inlogscherm van de modem gaat, zie je dan een afbeelding van je modem staan of een ouderwets inlogscherm?

Indien met afbeelding kan de firmware zoiets zijn:

V10.C.25.04.04

Bij het oude inlogscherm zie je onderaan de firmwareversie

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij als je naar het inlogscherm van de modem gaat, zie je dan een afbeelding van je modem staan of een ouderwets inlogscherm?

Indien met afbeelding kan de firmware zoiets zijn:

V10.C.25.04.04

Bij het oude inlogscherm zie je onderaan de firmwareversie

Beste ​@JanD 

Het oude inlogscherm er staat deze firwareversie bij V1.01.00T04.4 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij dan heb je nog de ‘oude’ firmware.

Gebruik je misschien ook KPN wifi versterkers?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Beste ​@Johnnyboij dan heb je nog de ‘oude’ firmware.

Gebruik je misschien ook KPN wifi versterkers?

Beste ​@JanD 

Ja ik gebruik 2 kpn wifi versterkers 

Is er de mogelijk om nieuwe  Firmware te installeren zodat ik de extrawifi 5g kan gebruiken .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Dan is het duidelijk, dan komt die extra wifi van de versterkers vandaan, dan moet je dus bij de versterker inloggen om e.e.a. aan te passen.

Je kunt de nieuwe firmware niet geforceerd downloaden, je komt vanzelf een keer aan de beurt.

Je kunt je wel gratis abonneren op ‘product updates’, dan blijf je altijd op de hoogte voor de V10 en de wiwipunten.

Zie onderstaande link:

https://community.kpn.com/product-updates

Succes

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 20, 2025

Dan is het duidelijk, dan komt die extra wifi van de versterkers vandaan, dan moet je dus bij de versterker inloggen om e.e.a. aan te passen.

Je kunt de nieuwe firmware niet geforceerd downloaden, je komt vanzelf een keer aan de beurt.

Je kunt je wel gratis abonneren op ‘product updates’, dan blijf je altijd op de hoogte voor de V10 en de wiwipunten.

Zie onderstaande link:

https://community.kpn.com/product-updates

Succes

Beste ​@JanD 

Als ik naar mijn Wifi ga op mijn mobiel en ik klik op dat net werk H369AE6760A_ExtraWiFi_5G dan moet je een wachtwoord invullen heb op de Wifiversterkers gekeken en die Wireless Key ingevoerd maar hij pakt hem niet .

Ik heb bij de versterkers ingelogd kan ik daar de wireless key (wachtwoord) vinden om op het extra wifi netwerk in te loggen .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 20, 2025

Ik heb bij de versterkers ingelogd kan ik daar de wireless key (wachtwoord) vinden om op het extra wifi netwerk in te loggen .

Beste ​@Johnnyboij dat kan en eventueel het standaard wachtwoord wijzigen in een voor jou prettiger te hanteren wachtwoord.

Succes

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2025

Beste ​@Johnnyboij dat kan en eventueel het standaard wachtwoord wijzigen in een voor jou prettiger te hanteren wachtwoord.

Succes

Beste ​@JanD 

Zou je mij er bij kunnen helpen heb geen flauw idee hoe ik het moet veranderen ik voeg een screenshot van de pagina toe .

Ik zie een 2.4ghz staan en een 5ghz staan met verschillende veiligheidssleutels

als ik die invoer op mijn laptob om hem met dat wifinetwerk te verbinden gaat niet lukken .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 21, 2025

Beste ​@Johnnyboij ik zie dat alleen de 5.0-band aan staat bij extra wifi.

Bij veiligheidssleutel 5GHZ klik je op Toon, verander eventueel het wachtwoord en sla het op.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2025

Beste ​@Johnnyboij ik zie dat alleen de 5.0-band aan staat bij extra wifi.

Bij veiligheidssleutel 5GHZ klik je op Toon, verander eventueel het wachtwoord en sla het op.

Beste ​@JanD 

Het is gelukt het werkt ook de extra wifi moet ik de 2,4 Ghz ook inschakelen of niet bij  extra wifi .

Wilde ik ook vragen wat het verschil is tussen beide de geone en de ectra wifi 5G .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 21, 2025

Beste ​@Johnnyboij de extra wifi kum je naar believen in- of uitschakelen, staat standaard uit.

Extra wifi inschakelen betekent een grotere belasting van je netwerk, dus als je het niet nodig hebt, extra wifi gewoon uitlaten of uitzetten.

Het verschil met de standaard wifi is dat de 2,4- en de 5.0-band gelijktijdig aan staan onder dezelfde naam en wachtwoord.

Wil je nu een draadloos apparaat aansluiten en deze is van gerenommeerde kwaliteit, kan dat apparaat zelf de wifiband vinden die dat apparaat gebruikt, 2.4 of 5.0.

Apparaten van twijfelachtige herkomst kunnen dat onderscheid vaak zelf niet maken en daar is de extra wif voor gemaakt, zodat je een apparaat specifiek kunt toewijzen aan de 2.4- of de 5.0-band met zijn eigen wifinaam (SSID) en wachtwoord.

Beetje duidelijk zo?

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 22, 2025

Beste ​@Johnnyboij de extra wifi kum je naar believen in- of uitschakelen, staat standaard uit.

Extra wifi inschakelen betekent een grotere belasting van je netwerk, dus als je het niet nodig hebt, extra wifi gewoon uitlaten of uitzetten.

Het verschil met de standaard wifi is dat de 2,4- en de 5.0-band gelijktijdig aan staan onder dezelfde naam en wachtwoord.

Wil je nu een draadloos apparaat aansluiten en deze is van gerenommeerde kwaliteit, kan dat apparaat zelf de wifiband vinden die dat apparaat gebruikt, 2.4 of 5.0.

Apparaten van twijfelachtige herkomst kunnen dat onderscheid vaak zelf niet maken en daar is de extra wif voor gemaakt, zodat je een apparaat specifiek kunt toewijzen aan de 2.4- of de 5.0-band met zijn eigen wifinaam (SSID) en wachtwoord.

Beetje duidelijk zo?

Beste ​@JanD 

Ik begrijp het een beetje niet hellemaal maar jij zegt dat ik de extrawifi van de wifiversterkers (H369AE6760A_ExtraWiFi_5G ) niet mag gebruiken ivm grotere belasting van mijn netwerk in plek van het gewone wifinetwerk ( H369AE6760A ) toch maar ik begrijp dat niet maar ké maakt niet uit .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@Johnnyboij ik heb nooit gezegd dat je extra wifi niet mag gebruiken, dat mag wel, daar is het voor ontworpen.

Maar als je het niet per se nodig hebt, niet gebruiken, daar het anders een grotere belasting voor je netwerk is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 22, 2025

Beste ​@Johnnyboij ik heb nooit gezegd dat je extra wifi niet mag gebruiken, dat mag wel, daar is het voor ontworpen.

Maar als je het niet per se nodig hebt, niet gebruiken, daar het anders een grotere belasting voor je netwerk is.

Beste ​@JanD  

oké sorry bedankt in ieder geval .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Johnnyboij, ontzettend sorry dat ik dit topic helemaal over het hoofd gezien. Je hebt nu wel mijn volledige aandacht! 

Het is gelukt het werkt ook de extra wifi moet ik de 2,4 Ghz ook inschakelen of niet bij  extra wifi .

Is het nu allemaal gelukt? Werkt het zoals je het van ons mag verwachten?Â