Skip to main content
Beantwoord

In de meterkast ligt een glasaansluiting, toch zegt elke partij dat er geen aansluiting aanwezig is

• June 26, 2025
  • 31 reacties
  • 450 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oei, wat naar dat de telefoonverbinding dan ook geen optie meer is. 

Via mijn linkje (als je op haalbaarheidsonderzoek klikt) kun je hem aanvragen! Voor het gemak de volledige link ook hier: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen 
Heb je dit eerder ook gedaan? Je krijgt de uitslag hiervan per e-mail dus die zou dan nog ergens in je inbox moeten staan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Oei, wat naar dat de telefoonverbinding dan ook geen optie meer is. 

Via mijn linkje (als je op haalbaarheidsonderzoek klikt) kun je hem aanvragen! Voor het gemak de volledige link ook hier: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen 
Heb je dit eerder ook gedaan? Je krijgt de uitslag hiervan per e-mail dus die zou dan nog ergens in je inbox moeten staan. 

Ik krijg dan de melding dat het niet binnen jullie gebied ligt. Dat digitale stad de eigenaar is. Dus er wordt geen onderzoek uitgevoerd.

Ik heb ook een foto gemaakt van de kabel in de meterkast. Daar staat  bij kabeltex. Helaas lukt het niet om dit toe te voegen.

We blijven het liefst bij KPN, willen niet over op kabeltex, helemaal omdat als het goed is dit straks 1 netwerk is. We hadden eigenlijk ook wel verwacht dat na 2 jaar die overname is afgerond en we gebruik kunnen maken van de kabeltex verbinding voor KPN.

• July 9, 2025

Maar als de vorige bewoners die glasvezel al hebben gebruikt, zullen zíj die €1.000 toch al betaald hebben? Je hoeft toch niet telkens opnieuw aanlegkosten te betalen? Hooguit aansluitkosten van rond de € 25?!

Tenzij natuurlijk het hier een buitengebied aansluiting betreft en de vorige bewoners de aanlegkosten hebben betaald door een opslag op hun abonnementskosten en de aanleg daarmee op het moment van verhuizing nog lang niet afbetaald hadden. Dat zou TS kunnen navragen bij de vorige bewoners. 

Vorige bewoners hebben de aansluiting enkele jaren gehad, beide overleden dus daar zit wel wat onduidelijkheid wb navragen

Heb je dit al nagevraagd? 

Want ook al heeft KPN het netwerk overgenomen, dan nog zal die vergoeding betaald moeten worden. Het is niet zo dat da dan opeens weg is. Dat zou oneerlijk zijn tegenover de andere klanten op datzelfde netwerk die al betaald hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Maar als de vorige bewoners die glasvezel al hebben gebruikt, zullen zíj die €1.000 toch al betaald hebben? Je hoeft toch niet telkens opnieuw aanlegkosten te betalen? Hooguit aansluitkosten van rond de € 25?!

Tenzij natuurlijk het hier een buitengebied aansluiting betreft en de vorige bewoners de aanlegkosten hebben betaald door een opslag op hun abonnementskosten en de aanleg daarmee op het moment van verhuizing nog lang niet afbetaald hadden. Dat zou TS kunnen navragen bij de vorige bewoners. 

Vorige bewoners hebben de aansluiting enkele jaren gehad, beide overleden dus daar zit wel wat onduidelijkheid wb navragen

Want ook al heeft KPN het netwerk overgenomen, dan nog zal die vergoeding betaald moeten worden. Het is niet zo dat da dan opeens weg is. Dat zou oneerlijk zijn tegenover de andere klanten op datzelfde netwerk die al betaald hebben.

De vorige bewoners zijn overleden, dus dat kan niet nagevraagd worden. Wel is die verbinding er minimaal 2 jaar geweest, dus een (groot) deel zou dan al betaald moeten zijn. Dat zie ik echter niet terug als ik een verzoek doe. 

• July 9, 2025

De vorige bewoners zijn overleden, dus dat kan niet nagevraagd worden. Wel is die verbinding er minimaal 2 jaar geweest, dus een (groot) deel zou dan al betaald moeten zijn. Dat zie ik echter niet terug als ik een verzoek doe. 

Je zou Kabeltex kunnen bellen? Of heb je dat al gedaan? 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Hebben ze bij kabeltex niet gewoon gedacht. Dit adres heeft toch geen dienst we lassen de vezel door naar een andere woning 😅