Skip to main content
Antwoord

In mijn huis is geen glasvezel geïnstalleerd en bij de buren wel

• September 7, 2025
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Diogo Silva
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Goede middag, in mijn huis is het nummer 29 en er is ook 29a. Bij nummer 29 is de fiber geïnstalleerd, maar in mijn 29a is er geen toegang tot fiber. Als ik een fiberpakket neem, zou de provider de fiber van de straat naar binnen in mijn huis installeren?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Hij zegt: Maar als ik service wil aanvragen voor mijn 29A, staat er dat de maximale snelheid 54 Mbps is, terwijl de 29 zegt dat de maximale snelheid 4 Gb is.

@Diogo uw buren zullen dan glasvezel hebben en u niet. U zal dan nog internet krijgen via de “oude” telefoonkabel en een dsl snelheid krijgen. U kunt op de website van KPN een haalbaarheidsonderzoek doen om te kijken of u ook glasvezel kunt krijgen. De aanvraag van een haalbaarheidsonderzoek is kosteloos. De eventuele aanleg is vaak ook kosteloos maar niet altijd. Hierover wordt u geïnformeerd als u een aanvraag doet. 

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen

6 reacties

• September 7, 2025

Gewoon proberen. Dan kom je er vanzelf achter...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 7, 2025

Ja, als je fiber kan bestellen dan is het aangelegd op een manier om door te leggen indien nodig. Dus het afnemen van een glasvezel pakket betekend een signaal naar de aannemer en/of een KPN Monteur om het glasvezel naar binnen te brengen. 

Diogo Silva
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

Sim, se você pode solicitar fibra, ela é instalada de forma a ser instalada, se necessário. Portanto, comprar um pacote de fibra óptica significa um sinal para o empreiteiro e/ou um técnico da KPN para trazer a fibra para dentro.

obrigado pela explicação, porque me mudei recentemente para a Holanda, então isso é um pouco diferente do meu país

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 9, 2025

Translate laat zien dat het bericht dit is:

Bedankt voor de uitleg, want ik ben onlangs naar Nederland verhuisd, dus dit is een beetje anders dan in mijn land.

Graag gedaan Diogo, als je nog vragen hebt kan je die altijd stellen hier op de community!

Diogo Silva
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

O Translate mostra que a mensagem é esta:

Obrigado pela explicação, pois me mudei recentemente para a Holanda, então isso é um pouco diferente do que no meu país.

Seja bem-vindo, Diogo, se tiver alguma dúvida, pode sempre perguntar aqui na comunidade!

Mas quando quero solicitar o serviço para o meu 29A, diz que a velocidade máxima é de 54 Mbps e o 29 diz que a velocidade máxima é de 4 Gb.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hij zegt: Maar als ik service wil aanvragen voor mijn 29A, staat er dat de maximale snelheid 54 Mbps is, terwijl de 29 zegt dat de maximale snelheid 4 Gb is.

@Diogo uw buren zullen dan glasvezel hebben en u niet. U zal dan nog internet krijgen via de “oude” telefoonkabel en een dsl snelheid krijgen. U kunt op de website van KPN een haalbaarheidsonderzoek doen om te kijken of u ook glasvezel kunt krijgen. De aanvraag van een haalbaarheidsonderzoek is kosteloos. De eventuele aanleg is vaak ook kosteloos maar niet altijd. Hierover wordt u geïnformeerd als u een aanvraag doet. 

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen