Skip to main content

ze hebben vorige maand bij ons in de meterkast een kastje aangelegd voor glasvezel nu in mijn kpn bericht dat ik mijn abonnement heb veranderd en de bestelling naar ons toe komt en daar zat ook een kastje in maar nergens om gevraag of iets anders aangesloten wat moet ik hier mee ook een slecht zaak dat je ze via de mail niet meer kan bereiken…...

De meeste bedrijven werken niet meer met mail voor consumenten. Heb je wel een abonnement bij kpn?


Ja was telfort maar overgenomen door kpn maar niks verder aa gevraagt wat met glasvezel betreft en krijg wel een kastje toegestuurd die we vanaf de 16de moeten aansluiten


Goedemorgen @petraenco, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Om eerlijk te zijn kan ik dit ook niet direct plaatsen. Om hierover duidelijkheid te krijgen, kun je het best eens bellen met onze helpdesk op het gratis telefoonnummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken), vanuit daar zouden mijn collega's je moet kunnen voorzien van duidelijkheid!


Hoi @petraenco 

Dat lijkt op de laatste stap in het traject van koper naar glasvezel. Nu glasvezel bij jou beschikbaar is, streeft KPN ernaar om binnen ± twee jaar de oude telefoonlijn uit te schakelen.

Fase 5: Abonnement activeren
Nadat de netwerkmonteurs van KPN of Glaspoort hun werk hebben gedaan, wordt dit bij ons afgemeld. Vanaf dat moment kan KPN de provider aan de gang om het signaal te activeren.

 

Dit is een automatisch proces. De enige aanpassing van jouw abonnement is de “drager”. Die wordt omgezet van de oude telefoonlijn naar de nieuwe glasvezel. De abonnementsprijs verandert niet.

Ik ging in october 2023 over met -gratis- meer snelheid (VDSL 100/30 werd Glas 200/200 Mbit/s).

 


Ik ben onlangs ook overgezet van koper naar glas.

Bij het kastje (ONT) zit een duidelijke handleiding.

Mogelijk heb je wel een probleem als je modem niet in de buurt van de glasvezelaansluiting staat. Ik heb zelf een utp kabel getrokken vanaf de ONT naar het modem. Een oudere buurvrouw had hetzelfde probleem. Daar heeft een KPN monteur gratis een kabel geïnstalleerd.


Reageer