Skip to main content
Antwoord

Ineens geen verbinding met internet, ook bekabeld niet

• June 21, 2025
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vandaag heb ik ineens geen verbinding meer met internet. Er kan wel met de wifi verbinding gemaakt worden, maar vervolgens niet met internet. Wifi lijkt het probleem ook niet te zijn, want de PC is bedraad verbonden met de Experia box en kan geen netwerk vinden. Experia box v10 herstart en ook gereset evenals glasvezel kastje, maar beiden geven geen foutmelding.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Nnjppg 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al met jouw postcode en huisnummer op de Storingspagina gecheckt of er geen storing is in jouw straat of wijk?

Wordt daar niets vermeld qua storingen op jouw postcode, bel dan even met de storingsdienst van KPN via 0800-0402 die 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar zijn.

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De medewerker zal dan een lijnmeting gaan verrichten op jouw glasvezel- of DSL- lijn, tussen de wijkcentrale en jouw woonadres om zo te zien waar het probleem zich voort doet.
Ook kan de medewerker de Experiabox V10 uitlezen.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nnjppg 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al met jouw postcode en huisnummer op de Storingspagina gecheckt of er geen storing is in jouw straat of wijk?

Wordt daar niets vermeld qua storingen op jouw postcode, bel dan even met de storingsdienst van KPN via 0800-0402 die 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar zijn.

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De medewerker zal dan een lijnmeting gaan verrichten op jouw glasvezel- of DSL- lijn, tussen de wijkcentrale en jouw woonadres om zo te zien waar het probleem zich voort doet.
Ook kan de medewerker de Experiabox V10 uitlezen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 22, 2025

Bedankt ​@Michel.uit.Arnhem, er lijkt geen storing te zijn dus ik ga maar eens bellen.

• Nieuwkomer
  • June 22, 2025

Ik heb hetzelfde. Op het glasvezelkastje brandt het lampje “glas” niet, experia box geeft aan dat de internverbinding inactief is. Opnieuw opstarten van het glasvezelkastje of experia box helpt niet en de kpn-app adviseert een monteur te laten komen. Ik woon in Utrecht, jij toevallig ook?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 22, 2025

Nee ik woon in regio Rotterdam. Probleem is nu overigens verholpen.

Ik weet helaas niet wat het nu uiteindelijk was, want terwijl ik in de wacht stond nadat de servicedeskmedewerker aangaf wat testjes te gaan doen werd de verbinding ineens verbroken.