Skip to main content
Antwoord

Ineens kosten voor internet in het buitenland, turkije

• April 21, 2025
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Hallo,

ik héb een vraag we zitten in Turkije en toen we geland waren zetten ik mijn telefoon nietsvermoedend aan. En opende wat appjes.

en nu moet ik voor 24mb 60,50 betalen.

terwijl 10gb 24,99 kost.

ik wist niet dat Turkije niet van de bundel ging. 
weet iemand of kpn hier nog iets aan kan doen. Kan ze niet bereiken kost veel geld om vanuit Turkije te bellen. 

graag zou ik met een medewerker in gesprek komen. 

wie kan mij helpen? 

Beste antwoord door AriënC

Je zou kunnen bellen met KPN +316 12001200 (binnen Nederland 0800-0402) of een belafspraak maken met een KPN-medewerker. 

Je had van te voren ook TURKIJE 10 AAN kunnen SMS'en naar 1266.  Of  BESCHERMING AAN" naar 1266 om een tijdelijke blokkade in te stellen op internet buiten de EU.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 21, 2025

Hallo ​@Bianca41 

Jij bent één van velen die daar de komende vakantieperiode weer mee geconfronteerd worden.

Bij KPN is Turkije niet één van de landen die binnen jouw abonnement vallen. Voor Turkije heb je een aparte bundel nodig. Zie: Roaming en mobiele data buiten de EU | KPN.com

Stuur nu direct een sms bescherming aan naar 1266. Dan zet je de limiet op € 0,- in plaats van de standaard € 60,50 per factuurperiode. Dit doe je het beste voor vertrek uit Nederland. Daarmee zet je internet uit buiten de EU en kan je alleen data gebruiken met een extra bundel.

Helaas kom je niet onder de kosten uit die al gemaakt zijn. Die 24 MB zijn verbruikt.

Meer info vind je in de Kennisbank

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Je zou kunnen bellen met KPN +316 12001200 (binnen Nederland 0800-0402) of een belafspraak maken met een KPN-medewerker. 

Je had van te voren ook TURKIJE 10 AAN kunnen SMS'en naar 1266.  Of  BESCHERMING AAN" naar 1266 om een tijdelijke blokkade in te stellen op internet buiten de EU.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 21, 2025

Hi ​@AriënC 

Ik zie geen reden om een ”tijdelijke” blokkade in te stellen. Ik heb die permanent aan staan en dat beschermt me ook tegen kosten op een veerboot met maritiem (satelliet) netwerk aan boord of tijdens een strandwandeling op de Waddeneilanden (Tampnet op de Noordzee).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Hoe zet je dat aan een permanente blokkade?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Dat zei ik net: BESCHERMING AAN via SMS naar 1266.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 21, 2025

Door de sms bescherming aan naar 1266 te sturen blokkeer je dit permanent.

Je zou het weer uit kunnen zetten met bescherming uit naar 1266, maar ik zie daarvoor geen reden.
Wie wil nou € 60,50 betalen voor 24 MB ?