Skip to main content
Antwoord

ING app opent niet via de wifi verbinding, wel via de mobiele 5G verbinding

• October 17, 2025
  • 11 reacties
  • 151 keer bekeken

Sinds vandaag wanneer wij via wifi de ING app willen openen lukt dat niet. De app is via het mobiele netwerk (5G) wel te benaderen. Dit probleem speelt bij alle huisgenoten, of ze nu een Android toestel hebben of een een iPhone. 

Wij gebruiken geen KPN veilig of wifi extenders.

Bij het benaderen van de ING inlog via een browser op m’n laptop (Chrome/Edge/Firefox) geeft de hele site van ING de melding “not found”. Als ik de laptop via een mobiele hotspot verbind met de ING site, is de site (en inloggen mobiel bankieren) wel toegankelijk.

Uitzetten van IPv6, het herstarten van de router, of verbinden via het Extra wifi netwerk heeft het probleem niet opgelost.

Wat te doen?

Beste antwoord door Elvee33

De ING app werkt weer op wifi. Ik heb het volgende gedaan:

Via de ING site: mijn iPhone geblokkeerd voor toegang tot de ING app en volledig verwijderd uit mijn toegestane apparaten.

Router teruggezet naar fabrieksinstellingen; later op de dag de standaard naam van de wifi netwerken (SSID’s) gewijzigd, evenals de standaard wachtwoorden.

Alle apparaten een voor een weer verbonden met het netwerk (behalve de iPhone). Pas de volgende dag de iPhone weer toegang gegeven tot wifi, en daarna de ING app opnieuw geactiveerd.

nb. Via Google vind je dat de ING app wel vaker niet via wifi te openen is, bijv. bij Ziggo.

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

Kun je andere apps wel openen?

• October 18, 2025

Heb je de firewall in de Experiabox/KPN Box al op "Standaard" staan?

• Auteur
  • October 18, 2025

Kun je andere apps wel openen?

Jazeker, alle andere apps (ook van banken) werken gewoon. De app verwijderen en opnieuw installaren en activeren heeft ook niet gewerkt.

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Krijg je een melding of gebeurt er helemaal niets?

• Auteur
  • October 18, 2025

Heb je de firewall in de Experiabox/KPN Box al op "Standaard" staan?

Ik diverse instellingen van standaard/middel/hoog geprobeerd.

• Auteur
  • October 18, 2025

Krijg je een melding of gebeurt er helemaal niets?

De app geeft alleen de kinderachtige foutmelding “oeps er lijkt iets mis te gaan”. Via een browser de ING site (diverse links op de site geprobeerd) benaderen geeft dit soort meldingen:

Access Denied

You don't have permission to access "http://mijn.ing.nl/login" on this server.

Reference #18.58e1002.1760741295.7f42d2е6

https://errors.edgesuite.net/18.58e1002.1760741295.7f42d2e6

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

@Elvee33 Edgesuite is firewall van Akamai. Ga naar https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ en checken of je ip adres geblacklisted is.

• Auteur
  • October 18, 2025

@Elvee33 Edgesuite is firewall van Akamai. Ga naar https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/ en checken of je ip adres geblacklisted is.

Is het zo te zien niet :"did not receive a bad risk score."

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 21, 2025

Hi ​@Elvee33, mijn advies is om contact met ING op te nemen, aangezien ING de partij is die (via Akamai) blokkeert. Ik vermoed dat zij dus ook zouden moeten kunnen zien wat hiervan de reden is. Vanaf onze kant staat er géén blokkade actief. 

• Auteur
  • Antwoord
  • October 21, 2025

De ING app werkt weer op wifi. Ik heb het volgende gedaan:

Via de ING site: mijn iPhone geblokkeerd voor toegang tot de ING app en volledig verwijderd uit mijn toegestane apparaten.

Router teruggezet naar fabrieksinstellingen; later op de dag de standaard naam van de wifi netwerken (SSID’s) gewijzigd, evenals de standaard wachtwoorden.

Alle apparaten een voor een weer verbonden met het netwerk (behalve de iPhone). Pas de volgende dag de iPhone weer toegang gegeven tot wifi, en daarna de ING app opnieuw geactiveerd.

nb. Via Google vind je dat de ING app wel vaker niet via wifi te openen is, bijv. bij Ziggo.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 22, 2025

Oh kijk aan, goed gedaan ​@Elvee33 😊💪🏼 Ook erg bedankt dat je het hier nog even deel, daar hebben toekomstige meelezers echt wat aan!