Skip to main content

Goedemorgen,

Is het mogelijk de ingangsdatum van mijn abbonement naar voren te halen? 

Op dit moment staat deze op 4 januari, maar ik heb tot dan geen tv of internet in huis.

De rede dat dit tot 4 jan duurt is omdat de backoffice heeft bepaald dat er een monteur langs moet komen, dit is alleen niet nodig omdat ik de appraten nog in huis heb na het beindigen van mijn vorige abbonement(ziggo was vergeten om mijn opzegging te annuleren). Het is ook niet mogelijk voor mij om de backoffice te bereiken om dit aan te laten passen.

Ik hoor graag van jullie terug.

Mvg Jarno

Dag @Jarnovk91 als backoffice bepaald dat er een monteur nodig is dan is dat in 99% van de gevallen ook nodig. Denk bijvoorbeeld aan pairbonding of wellicht het vervangen van het glasvezelkastje. Misschien kan een hier aanwezige monteur dit toelichten. @Ik_Combineer 


Hoi Joep, bedankt voor je antwoord.

 

Afgelopen vrijdag tot 22:30 deed alles het, daarna is de opzegging ingegaan. Er is fysiek dus niks veranderd, ik had ook nog tv(zonder de zenderinformatie eronder) dus er kwam ook nog signaal binnen.  Vandaar mijn verwachting dat er geen monteur nodig is.  Mocht het mogelijk zijn mijn abbonement eerder in te laten gaan en geeft dit nog geen oplossing zal ik uiteraard op de monteur wachten.


hmm, de opzegging van ziggo ? dus je hebt nog ziggo apperatuur in huis ? die gaat niet werken op een KPN aansluiting ? 

p.s. als je een tv hebt van na 2010 kun je via ziggo  waarschijnlijk nog de basis zenders ontvangen.

zie

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/

 

 


@Jarnovk91 Ziggo TV signaal kom via coax (mediabox next XL), alleen mediabox mini heeft IPTV, dus alleen het internet gedeelte wordt afgesloten. Ze komen misschien pas over paar maanden om in de straatkast een schakelaar om te leggen. Tot dan kan je gratis TV zonder versleuteling (NPO1-3, en private zender SD) kijken van Ziggo.


Ja ik heb de apparatuur in huis, alleen het ging over een overstap naar ziggo, dit ging helaas niet door doordat ik geen coax aansluiting heb in huis wat de apparatuur nutteloos maakt.


Zeer waarschijnlijk ben je door de overstap overgestapt van een enkel koper lijntje naar pairbonding of van GPON naar XGSPON of EOF naar GOF. Verder kan het zijn dat jouw oude internet poort in de centrale is vergeven aan een ander huis en er nu vanaf een andere locatie in de kast een draadje / fiber moet komen. Een monteur zal dit fysiek moeten aanpassen buiten. 
 

Er zijn dus echt tal van redenen waarom een monteur ingeboekt wordt. Maar eigenlijk is het nooit zonder reden. Zou een duur geintje zijn als KPN constant nutteloze monteurs opstuurt.


Toch een  beetje vreemd als ik dat zo mag zeggen. Over willen stappen naar Ziggo terwijl @Jarnovk91  geen coax aansluiting in huis heeft. Toch onvoldoende voorbereid omdat ik er van uit ga dat iedereen wel weet dat Ziggo over coax, en alle andere providers over glas dan wel xDSL, de telefoonlijn dus, leveren. 


@Ik_Combineer  thnx voor de info. Ik ga het afwachten. 


@Berrie_Kaas thnx voor je opmerking, hier schiet ik heel veel mee op.

Voor ons beide een les: assumption is the mother of all fuckups.