Skip to main content
Vraag

Ingangsdatum niet vervroegd ondanks afkoop opzegtermijn, waarom?

• April 7, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik heb een huis gekocht maar de oude bewoners waren vergeten hun KPN op tijd op te zeggen. 
De oude bewoners hebben op 16-03-2026 hun abonnement opgezegd waardoor mijn KPN abonnement pas op 16-04-2026 kon ingaan. 
Nu hebben de oude bewoners hun opzegtermijn afgekocht zodat mijn verhuizing eerder kon in gaan.
Echter is mijn ingangsdatum nog altijd 16-04-2026, na meerdere contactmomenten met de klantenservice kan dit niet eerder.

Hier heb ik 2 vragen over:
1. Waarom kan het niet eerder, het is immers afgekocht?
2. Als het niet eerder kan, wat is dan het nut van afkopen t.o.v. de laatste (opzeg)maand doorbetalen?

4 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 7, 2026

Hoi ​@viteba, even los van jouw twee vragen: Heb je al gecheckt of er toevallig nog signaal op de lijn is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2026

Hoi ​@viteba, even los van jouw twee vragen: Heb je al gecheckt of er toevallig nog signaal op de lijn is?

Yes, dat check ik dagelijks en tot op heden nog geen signaal

rvk01
Slimmerik
  • April 7, 2026

Lijkt me niet handig gedaan. De oude bewoners betalen 100% voor die afkoop. Dan hadden ze het net zo goed door kunnen laten lopen tot opzeg zodat jullie nog van het signaal gebruik konden maken 😉

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@viteba. Welkom op de KPN Community! En gefeliciteerd met je nieuwe huis. Dan wil je bij het intrekken in de woning wel zo snel mogelijk internet hebben natuurlijk. Begrijpelijk dat je dan wilt weten waarom het wat langer moet duren. 

Je geeft aan dat de oude bewoners de opzegtermijn hebben afgekocht, maar bij mijn weten is dat niet mogelijk. Je kunt wel de periode voor de opzegtermijn afkopen, maar bij een opzegging wordt altijd minimaal een termijn van een maand aangehouden. Mochten ze toch op één of andere manier eerder een opzegging hebben kunnen regelen, dan betekent het niet direct dat de aansluitdatum van het nieuwe abonnement op hetzelfde adres wordt vervroegd. Ik vraag mij af of er dan toch mogelijkheden liggen en dan wil ik wel eens voor je bekijken, ook omdat je al meerdere keren telefonisch contact hebt gehad. Zou je eens je profiel kunnen invullen met je achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer? Geef mij dan een seintje als dat gelukt is en dan kijk ik voor je wat we kunnen doen.