Skip to main content

Bij het inloggen op mijn KPN Box 12 modem middels Chrome of Edge krijg ik de volgende foutmelding: 

NET::ERR_CERT_REVOKED. Ik kom dus niet in mijn Modem. Wat nu

Ha @FT55, welkom! Voor zover ik weet, zijn er momenteel geen problemen bekend. Het zou gewoon moeten werken! Is dat inmiddels het geval of loop je nog steeds tegen deze foutmelding aan? Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je precies te zien krijgt?


Dit is een oud probleem. Dat is met een firmware update allang opgelost. 

Probeer eens in te loggen via https://192.168.2.254/. Dan krijg je ook een foutmelding, maar een andere die je weg kunt klikken. Check dan welke firmware versie er op staat.


Is het gelukt met de tip van Nick83, @FT55?


Ik heb bij instellingen in IE uitgevinkt dat er gecontroleerd  wordt op verlopen certificaten. Daarna probleemloos inloggen. Zal even kijken of dit ook werkt bij Edge/Crome


Ik heb bij instellingen in IE uitgevinkt dat er gecontroleerd  wordt op verlopen certificaten. Daarna probleemloos inloggen. Zal even kijken of dit ook werkt bij Edge/Crome

Welke firmware versie staat er op?


SGEJ10000112


Ik zie nu ook dat het maken van een back-up van de modem niet mogelijk is. 
mij heb een aantal vaste IP adressen en Port-forwardingen ingesteld. Als er een Firmware update wordt uitgevoerd, klopt het dan dat ik al deze instellingen kwijt ben (zeker als er een nieuw extern IP adres wordt toegewezen door KPN)?


Ik zie nu ook dat het maken van een back-up van de modem niet mogelijk is. 
mij heb een aantal vaste IP adressen en Port-forwardingen ingesteld. Als er een Firmware update wordt uitgevoerd, klopt het dan dat ik al deze instellingen kwijt ben

Dat kan gebeuren. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt.

(zeker als er een nieuw extern IP adres wordt toegewezen door KPN)?

Dat gebeurt bijna nooit. Eigenlijk alleen als je overgezet word van DSL naar glasvezel. Verder echt nooit.


SGEJ10000112

Ik heb:

U heeft er nog gewoon een oude versie op staan.


Ik kan ook niet in m’n modem ook niet met die link https://192.168.2.254/.  Hoe nu verder heb de box nu 2 dagen, de rest werkt alleen het inloggen niet. Krijg deze melding

 


Ik krijg dit soort meldingen ook (Firefox en Chrome) als ik in wil loggen op het V12 modem. De firmware versie is SGEJ10000310 .


Ik zou niet weten wat de firmware versie is


Ik kan ook niet in m’n modem ook niet met die link https://192.168.2.254/.  

Dit zou altijd moeten lukken. Je krijgt dan wel een foutmelding, maar dat is een andere. Je kunt klikken op "Geavanceerd" en dan op "Doorgaan" of iets in die richting. 


Het klopt dat het niet exact dezelfde foutmelding is ("Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN" voor Firefox, en "NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID" voor Chrome en Edge, en zie zo gauw niet wat @Hedel gebruikt), en dat je het inderdaad kunt negeren door ervoor te kiezen om desondanks toch door te gaan. Maar dat was eigenlijk niet het punt dat ik probeerde te maken. Voor de leek lijkt het dan toch dat er iets mis is gegaan met het genereren van het SSL/TLS certificaat op de V12 ? Of zie ik hier overduidelijk iets over het hoofd ?


Het klopt dat het niet exact dezelfde foutmelding is ("Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN" voor Firefox, en "NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID" voor Chrome en Edge, en zie zo gauw niet wat @Hedel gebruikt), en dat je het inderdaad kunt negeren door ervoor te kiezen om desondanks toch door te gaan. Maar dat was eigenlijk niet het punt dat ik probeerde te maken. Voor de leek lijkt het dan toch dat er iets mis is gegaan met het genereren van het SSL/TLS certificaat op de V12 ? Of zie ik hier overduidelijk iets over het hoofd ?

Ja, natuurlijk klopt er iets niet. Maar u kunt dus wel binnen komen begrijp ik?


Het klopt dat het niet exact dezelfde foutmelding is ("Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN" voor Firefox, en "NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID" voor Chrome en Edge, en zie zo gauw niet wat @Hedel gebruikt), en dat je het inderdaad kunt negeren door ervoor te kiezen om desondanks toch door te gaan. Maar dat was eigenlijk niet het punt dat ik probeerde te maken. Voor de leek lijkt het dan toch dat er iets mis is gegaan met het genereren van het SSL/TLS certificaat op de V12 ? Of zie ik hier overduidelijk iets over het hoofd ?

Ja, natuurlijk klopt er iets niet. Maar u kunt dus wel binnen komen begrijp ik?

Natuurlijk klopt er iets niet. En natuurlijk verwacht ik dan dat de provider met een structurele oplossing komt (zoals bv een update met een certificaat dat wel gewoon goed is), in plaats van dat ik als klant door allemaal hoepels moet springen als ‘workaround’.


En natuurlijk verwacht ik dan dat de provider met een structurele oplossing komt (zoals bv een update met een certificaat dat wel gewoon goed is), in plaats van dat ik als klant door allemaal hoepels moet springen als ‘workaround’.

Maar bij de meeste andere klanten...

Ik krijg dit soort meldingen ook (Firefox en Chrome) als ik in wil loggen op het V12 modem. De firmware versie is SGEJ10000310 .

... werkt deze versie wel gewoon goed. Is de browser up-to-date? Laatste versie? Zijn alle updates van het besturingssysteem geïnstalleerd? 


Ik krijg dit soort meldingen ook (Firefox en Chrome) als ik in wil loggen op het V12 modem. De firmware versie is SGEJ10000310 .

Krijgt u echt de NET::ERR_CERT_REVOKED error? Of een andere?


En natuurlijk verwacht ik dan dat de provider met een structurele oplossing komt (zoals bv een update met een certificaat dat wel gewoon goed is), in plaats van dat ik als klant door allemaal hoepels moet springen als ‘workaround’.

Maar bij de meeste andere klanten… ... werkt deze versie wel gewoon goed.

Maar is het niet waarschijnlijk dat 'de meeste andere klanten' helemaal niet eens proberen om op het modem in te loggen, en de situatie zoals geplaatst door de monteur gewoon met rust laten ? (fire and forget). (of de waarschuwingen van de browser gewoon negeren omdat ze niet inzien waar het om gaat ?)

 

Ik krijg dit soort meldingen ook (Firefox en Chrome) als ik in wil loggen op het V12 modem. De firmware versie is SGEJ10000310 .

Is de browser up-to-date? Laatste versie? Zijn alle updates van het besturingssysteem geïnstalleerd? 

Ja, ja, en ja.


Ik krijg dit soort meldingen ook (Firefox en Chrome) als ik in wil loggen op het V12 modem. De firmware versie is SGEJ10000310 .

Krijgt u echt de NET::ERR_CERT_REVOKED error? Of een andere?

Nee, niet dezelfde. Ik had dacht ik gepost had dat ik ‘vergelijkbare’ meldingen kreeg (of dat in ieder geval bedoeld had). De melding is "Error code: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN" voor Firefox, en "NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID" voor Chrome en Edge,


Hrm. Als ik het modem benader als "https://mijnmodem.kpn/" in plaats van als "https://192.168.2.254/", gaat het wel goed, zonder enige melding. Oh well.


Ik gebruik Safari en Chrome krijg bij beide links een melding dat het privé klik dan op doorgaan maar kan dan niet verder kan alleen terug


Dus... werkt het nu via http://mijnmodem.kpn?


Het werkt alleen via Firefox niet via die andere had ik gevonden via tweakers


Bij Safari en Chrome nog steeds melding deze verbinding is niet privé maar via Firefox kan ik er wel in