Skip to main content

Vandaag heeft KPN bij mij de Experia Box 10 geinstalleerd. Inloggen op de voorgeschreven manier werkt niet…. ik kom na het intypen van de gegevens links boven in (100 x geprobeerd) uberhaupt nergens in...krijg meldingen als ‘site niet bereikbaar', etc.. Vervelend, want mijn alarm werkt na de installatie nu niet goed meer. Maar geen nood, gelukkig is KPN is ‘dag en nacht bereikbaar’ lees ik? Wat een misleidende marketing farce...bij contact krijg je een robot die volstrekt zinloze antwoorden geeft...alsof wij consumenten volstrekte debielen zijn...om je de haren uit je kop te trekken van frustratie…(oh ja, het maken van de afspraak tot installatie koste een week of 5, de dames en heren waren helaas niet zo goed bereikbaar)..
Hoop dat iemand een suggestie heeft hoe ik wel kan inloggen, en anders maar asap terug naar Ziggo...
Chris

Je kan hiermee toch gewoon inloggen neem ik aan http://192.168.2.254


Helaas niet, dan krijg ik “Deze site is niet bereikbaar, -Het duurt te lang voordat 192.168.2.254 reageert..”
En ja, ook via kabel. Ben er nou op vrijdagavond 3 uur mee bezig geweest, ben eerlijk gezegd goed klaar met KPN...
 


Andere browser al geprobeerd? Box al gereset? Andere kabels? Want ik snap het niet want werkt het wel. Heb je wel werkend internet?


Heeft u überhaupt wel internet via de Experiabox? Een monteur heeft de Experiabox geïnstalleerd? Bent u nieuwe klant? Waar zat u voorheen?


Heb jij een Experia Box V10 of een V10a?

Wat is het IP adres van het apparaat waarmee je naar http://192.168.2.254 gaat?


Goedemorgen,
Ja, internet werkt verder prima. Zat daarvoor bij Ziggo. Ja nieuwe klant en monteur heeft hem gistermorgen geinstalleerd. Het is een V10.
Heb geprobeerd via verschillende browsers en via 2 vaste computers, via twee laptops, via twee telefoons, via kabel en via wifi, en zelf met rechstreeks een kabel op de V10. Het ip adres dat we te zien krijgen nu op alle divices is slechts 7 nummers en niet bruikbaar voor onder meer mijn alarm. Onder andere daarvoor heb ik een wel werkend ip adres nodig, een vaste,  mede daarom heb ik KPN EEN gekozen. 
Vraag: als ik reset, veranderen er dan ook instellingen die ik daarna weer aan moet passen? Want zoals gezegd, in de V10 kan ik niet komen. Dan ga ik van de regen in de drup..

 


Maar wat is nu toch het LAN IP adres van het apparaat waarmee je de V10 wilt benaderen?

Dit is cruciale informatie om je weer een stapje verder te kunnen helpen.

 


...mede daarom heb ik KPN EEN gekozen. 

Wat befoelt u hiermee? "KPN EEN"? Nooit van gehoord. Wat is dat voor term?


...mede daarom heb ik KPN EEN gekozen. 

Wat befoelt u hiermee? "KPN EEN"? Nooit van gehoord. Wat is dat voor term?

Dat is een zakelijke propositie van KPN specifiek voor het MKB.

Dat is mede ook waarom ik zo benieuwd ben naar dat LAN IP adres.


Dat snap ik, maar ik ga mijn IP adres toch hier niet op een  openbaar forum zetten?


Dat snap ik, maar ik ga mijn IP adres toch hier niet op een  openbaar forum zetten?

Een LAN IP adres daar kan niemand wat mee.

Je LAN IP adres begint met 10, met 192.168 of met 172.16 t/m 172.31.


Het lokale ip nummer wat een laptop, pc of mobiel heeft als die verbonden is met wifi, dat kunt u gerust online zetten. Want dat is niet zo spannend. Een hacker heeft er niets aan ofzo.

Het is enigsinds vergelijkbaar met een kamernummer van een hotel. Stel u heeft kamernummer 103, als u er vervolgens niet bij verteld van welk hotel, dan heeft niemand daar wat aan.

Aan de hand van het ip nummer valt vervolgens wel te achterhalen wat het ip nummer van de router is.

Kijk, mijn ip is 10.50.75.24. De router is dus te benaderen op 10.50.75.254. (nou ja ... in mijn geval niet, maar dat terzijde 😉)


alright, dank. Volgens mij 192.168.1.3

 


Ok. Dan is de Experiabox bij u te benaderen op http://192.168.1.254. De monteur heeft dat dan aangepast. Mocht u de Experiabox om wat voor reden dan ook ooit eens resetten, dan worden de standaard instellingen geladen. En dat houd dan in dat de Experiabox vervolgens op http://192.168.2.254 te benaderen is.


dank, maar ik krijg exact hetzelfde: “deze pagina  is niet bereikbaar..’ 

Geprobeerd met laptop, telefoon, Chrome en Explorer....


Hoi @cmdg, welkom op het forum! Vervelend dat het niet lukt om in te loggen op de Experia Box, Fijn om te zien dat wjb en Nick je goede tips hebben gegeven. Als het echter nu nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice van KPN Zakelijk, Dit forum is namelijk voor particuliere klanten, wat betekent dat wij geen inzicht hebben in jouw gegevens. Via deze pagina op de website van Zakelijk kun je algemene troubleshoot info vinden en zal er over het algemeen ook een chatvenster beschikbaar komen in de rechteronderhoek. Verder kun je ook op het Zakelijk Forum terecht. 


al gedaan, en 5 keer de service desk gebeld, maar ook daar niemand die het goede nummer kon geven om in te loggen. Uiteindelijk na 7 uur werk hebben we zelf het juiste inlog-nummer gevonden. Daarna een IT-er laten komen die het alarm weer heeft hersteld. Nu nog de TV. Ik herinner nog het mailtje van inmiddels 10 dagen geleden voor de vergeten TV aansluiting: “binnen twee dagen nemen wij kontact met u op"… Ook de ‘orderregiseur’:  niets meer van gehoord.  Komplete chaos bij KNP, als ik dit allemaal geweten had, was ik nooit bij Ziggo weggegaan.