Skip to main content

Ik probeer als admin in te loggen op de box 12, na een reset (reset button meer dan 7 sec ingedrukt gehouden totdat de lampjes aan de voorzijde uitgingen). Ik gebruik het admin wachtwoord op de achterzijde van de router, waarbij ik zeker weet dat ik de juiste tekens gebruik. De vreemde tekens die in het wachtwoord staan zijn ‘ en | 

 

het lukt echter niet, kan iemand mij helpen?

Hoofdletter i of kleine letter L al geprobeerd? Deze kijken erg op elkaar.

 

Hoofdletter i = I

Kleiner letter L = l


Welke experiabox heeft u? Bij sommige is na een fabrieksreset het leeglaten van het wachtwoord de bedoeling de eerste keer.


Kleine letter l werkt helaas niet. Het gaat om de box 12


Nee Jeroen, als er een Admin password op een etiket aan de achterzijde staat dan moet je dat gebruiken na een reset. Dat is bij de Experia v10A  en de KPN Box 12.

@Racedoc  iemand op het forum met hetzelfde probleem had een slimme oplossing.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 


Nee Jeroen, als er een Admin password op een etiket aan de achterzijde staat dan moet je dat gebruiken na een reset. Dat is bij de Experia v10A  en de KPN Box 12.

@Racedoc  iemand op het forum met hetzelfde probleem had een slimme oplossing.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Dank u zeer, dat werkt!!! Ik kan weer inloggen


Ik weet dat het bij de box 12 moet maar als de topic starter zeker weet de juiste gegevens te gebruiken, kon ik alleen maar denken aan een andere oplossing.


Dank u zeer, dat werkt!!! Ik kan weer inloggen

Mooi! Graag gedaan.