Skip to main content
Vorige week is de monteur van KPN bij ons geweest en heeft alles ingesteld. Dit in principe tot volle tevredenheid. Maar gisteravond wilde ik inloggen op de modem om het beestje een andere naam te geven, maar dat lukte niet. Hij gaf aan dat het wachtwoord niet klopte.



Maar de monteur van kpn heeft het standaard wachtwoord voor ons gewijzigd in een volgens hem standaard wachtwoord van kpn die hij altijd gebruikt en heeft dat wachtwoord ook netjes opgeschreven.

Doe ik iets verkeerd?

hoe krijg ik dit hersteld?



alvast bedankt!



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Goedemorgen @tendolle, Wat onhandig dat je de melding krijgt dat het wachtwoord niet klopte. Het lijkt erop dat er iets niet goed is gegaan tijdens het wijzigen van het wachtwoord. Heb je het wachtwoord al gebruikt die achterop de Experiabox staat? Als ook dit niet helpt, zit er niets anders op dan het modem te resetten. Hoe je jouw modem kunt resetten, leggen we uit op deze pagina. Als je dit hebt gedaan, kun je deze stappen verder volgen:


  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OP: V10A modem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Hopelijkt lukt het dan wel. Anders hoor ik het graag.
@tendolle, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
@tendolle, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

beste Marina,

het is idd gelukt! Nog bedankt!
Fijn @tendolle. Graag gedaan 🙂 Mocht je in de toekomst weer eens een vraag hebben, zien we je graag terug op het forum. Fijne dag!

Reageer