Skip to main content

Helaas kan ik niet meer inloggen op de modem, Dit lukte op een gegeven moment toen het certificaat-probleem was opgelost wel, maar nu dus niet meer en dat is vrij vervelend.

 

 

@Mira de Wit Welkom op het forum. Zoals je ziet heb ik even een eigen topic aangemaakt voor je vraag. 

Het lukt dus niet om in te loggen op je Experiabox, heb je inderdaad een Experiabox V10a? En probeer je in te loggen door het ip adres: 192.168.2.254 van de Experiabox in toetsen in de adresbalk van je browser? 

Mag ik ook vragen waarom je wil inloggen? Welke instellingen zou je graag aan willen passen? 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 


Ik heb mijn profiel ingevuld met postcode en huisnummer zodat je kunt eea kunt nakijken.

Op een ander draadje heb ik ook gemeld dat ik problemen heb met wegvallend internet. Elke keer dat het gebeurd zie ik in de modem/router dat mijn pc het ip-adres opnieuw claimt terwijl deze op de maximale tijd van 2 weken staat. Dit is erg vervelend en het gebeurd meerdere keren per dag. Hierdoor wordt oa mijn werk onderbroken en heb ik er ook last van tijdens het gamen. 
 

In de modem wil ik kijken of dat nog steeds gebeurd en wil ik kijken of ik kan achterhalen hoe dit nu ontstaat. 


@Mira de Wit Bedankt voor de verder uitleg! 

Normaal gesproken heb ik de mogelijkheid om globaal de aansluitsituatie uit te meten. In dit geval heb ik deze mogelijkheid niet. Mag ik vragen hoe je netwerk is opgebouwd? Welke Experiabox heb je, welke apparaten zijn er nog meer aangesloten? 

De situatie die je omschrijft klinkt namelijk als een DHCP conflict, waardoor apparaten hetzelfde ip adres toegewezen krijgen. Is dat ook wat je bedoelt? Dit zou kunnen betekenen dat er een ander apparaat in het netwerk zit dat ip adressen uitdeelt. 

Is het apparaat waarmee je probeert in te loggen op de Experiabox direct met een kabel aangesloten op de Experiabox? 


@Mira de Wit Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!