Skip to main content
Antwoord

Inmiddels 3 maanden in afwachting van KPN om mijn abonnement te installeren

• July 15, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Aangezien er met telefonische klachten (meerdere keren gedaan) niks wordt ondernomen is dit mijn laatste optie. Op 21 april 2025 bestelling voor internet geplaatst. Hiervoor zou er glasvezel moeten worden aangesloten in woning. Het is inmiddels bijna drie maanden later en ik zit nog steeds zonder vaste wifi. Direct online pakket werd ook pas na een paar keer bellen met klantenservice opgestuurd. Dit zou naar mijn mening niet vanuit mij moeten komen. Een afspraak maken met de aannemer om aansluiting door te trekken naar woning was veel gedoe. Zonder enige aankondiging een briefje in de bus met ‘we hebben je gemist’, dat is vrij logisch als er ook nooit een afspraak is gemaakt. Dan denk je af te zijn van het gedoe wanneer de aannemer zegt klaar te zijn. Blijkt er een volgende afspraak te moeten komen om een kastje over het kastje te plaatsen en ‘nee dat kunnen wij niet, daar gaan wij niet over’. Een maand geleden is er een wit kastje in de meterkast geplaatst en na eindeloos vaak bellen met de klantenservice geen stap verder. Elke keer wordt er gezegd dat de aannemer tot die en die datum heeft om mij te contacteren over wat er moet gebeuren of om te melden dat de plaatsing gereed is. Dan pas kan kpn zelf verder. Drie keer gevraagd of ik niet zelf contact kan zoeken met de aannemer, maar daarop kreeg ik helaas een nee. De prioriteit van mijn aanvraag is zogenaamd al drie keer verhoogd, maar daar is niks van te merken. Daarnaast werd aan de telefoon gezegd dat ík degene zou zijn die rekening moet houden met de bouwvak. Lijkt mij dat ik daar geen rekening mee hoef te houden, maar kpn zelf. De mensen van de klantenservice hebben geen benul en ik zit na drie maanden en (volgens mij) drie officiële telefonische klachten/tickets nog steeds zonder vaste wifi. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Bedankt. We hebben navraag gedaan. Het blijkt dat het op dit moment helemaal niet mogelijk is om glasvezel te bestellen op jouw adres. De plandatum voor glasvezel is namelijk februari 2026. Dat is een plandatum, dus niet met zekerheid te zeggen dat dit gaat lukken. Maar jij hebt jouw bestelling voor glasvezel geplaatst toen dit nog wel mogelijk was. Dit zorgt nu voor conflict en constante uitstel van jouw bestelling.

Gelukkig is er op jouw adres met koper ook een snelheid van bijna 200 Mbit/s mogelijk. Dus hebben mijn collega's ervoor gezorgd dat jouw abonnement eerst actief wordt op de oude koperlijn. Je kunt dan op een later moment alsnog over op glasvezel wanneer dit beschikbaar is. Voor nu kan je jouw modem installeren op het kopernetwerk. En dit kan, zoals het nu lijkt, op 24 juli.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Jet., leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚 Alleen jammer dat de installatie van diensten al een tijdje op zich laat wachten.

Normaal gesproken is de KPN Community niet de beste plek om hier navraag over te doen. Dit is een klant-helpt-klant platform, waarbij de moderators begeleiden en ondersteunen. Maar omdat je aangeeft al meerdere wegen bewandeld hebt zonder oplossing, wil ik toch aanbieden om even met je mee te kijken. Ik moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niets kan beloven. Maar we kunnen het in ieder geval proberen.

Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Als het goed is is dat gelukt!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Bedankt. We hebben navraag gedaan. Het blijkt dat het op dit moment helemaal niet mogelijk is om glasvezel te bestellen op jouw adres. De plandatum voor glasvezel is namelijk februari 2026. Dat is een plandatum, dus niet met zekerheid te zeggen dat dit gaat lukken. Maar jij hebt jouw bestelling voor glasvezel geplaatst toen dit nog wel mogelijk was. Dit zorgt nu voor conflict en constante uitstel van jouw bestelling.

Gelukkig is er op jouw adres met koper ook een snelheid van bijna 200 Mbit/s mogelijk. Dus hebben mijn collega's ervoor gezorgd dat jouw abonnement eerst actief wordt op de oude koperlijn. Je kunt dan op een later moment alsnog over op glasvezel wanneer dit beschikbaar is. Voor nu kan je jouw modem installeren op het kopernetwerk. En dit kan, zoals het nu lijkt, op 24 juli.