Skip to main content

Al ruim 10 jaar ben ik voor onze telefoons, TV en internet klant bij KPN.

In de regel naar volle tevredenheid.

Sinds begin augustus ben ik verhuisd.

Toen begon de ellende.

Ik kreeg een kastje toegezonden dat ik in de meterkast te Bolsward moet klikken in de glasvezelaansluiting.

Dat lukte niet direct waarop ik de klantenservice belde. Ik werd geholpen door een alleraardigste medewerker die mij hielp tot dit wel lukte. Hij bleef aan de lijn en loodste mij door het verdere traject. Het bovenste lampje ging branden, toen het onderste, maar het middelste lampje helaas niet.

Er was een monteur nodig. Die kwam de volgende dag.

Vanuit mijn woning zag ik hem van zijn auto eerst naar een metalen kast recht tegenover mijn woning lopen. Dat herhaalde zich meermalen. Telkens met een andere bos sleutels. Even later belde hij aan. Ook dit bleek een allervriendelijkste medewerker. Hij had echter geen passende sleutel van de kast bij zich. Inmiddels had hij echter geregeld dat er nog diezelfde dag een tweede monteur met de juiste sleutel ter plaatse zou komen.

Diens komst bleek echter een dag later plaats te vinden. Tevergeefs vertrok ook hij weer.

Niet veel later werd ik door een medewerker van KPN gebeld. Ook dit weer een allervriendelijkst persoon.

Er was een probleem dat opgelost moest worden. Dat zou niet direct plaats kunnen vinden. Mij zou een pakket toegezonden worden waarmee ik toch TV zou kunnen kijken en kunnen internetten. De volgende dag werd dit pakket bezorgd. Het TV onderdeel bestond uit een set voor Digitenne en een modem met een SIM-kaart.

Op de benedenverdieping bleek met Digitenne in het geheel geen ontvangst mogelijk. Op de 1e etage lukte dit wat beter. Hoe ik de antenne echter ook voor het raam plaatste, ontvangst zonder storing bleek niet mogelijk. Veelvuldig viel het gehele beeld weg. Een enkele keer gelukte het met veel draaien wat langer een programma te volgen. Nooit echter geheel zonder storing. Soms lukte het na weer een andere positie van de antenne te kiezen, beter beeld te krijgen. Maar nooit voor lang.

Waarschijnlijk heeft u geen idee, welke ellende wij door dit falen van KPN te doorstaan hebben.

Een gewone journaaluitzending op TV1 moeten wij op de slaapkamer op de eerste etage met het raam open bekijken. Via dit open raam moeten wij de antenne keer op keer opnieuw richten om beeld te krijgen. Deze antenne staat namelijk buiten het raam op de vensterbank. Het raam kan hierdoor niet gesloten worden.

Deze opstelling is een Walhalla voor de aanwezige muggenpopulatie. Met tientallen tegelijk dringen ze de slaapkamer binnen. Er zijn dagen dat ik meer dan 30 muggenbulten op mijn benen tel. Bij mijn echtgenote idem dito.

Met het modem en de toegeleverde SIM-kaart gelukte het gelukkig beter.Tot twee maal toe werd ik in de volgende dagen gebeld door alweer een vriendelijke medewerker, die mij uitlegde dat ik waarschijnlijk woonde in een gebied tussen twee zenders en dat ik daarom zulke slechte ontvangst van de TV had.

Hij legde uit hoe ik alsnog TV via de telefoon kon kijken of, bij een moderne TV rechtstreeks via het modem.

Ik heb een halve dag gespendeerd aan het voor elkaar krijgen van deze opties. Helaas, allemaal tevergeefs.

Inmiddels zit ik al ruim een maand zonder TV en met een beperkte mogelijkheid van gebruik van internet.

En nog steeds is er geen enkel vooruitzicht op een eind aan deze ellende.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn?

Op 21 juli 1969 vond de eerste maanlanding plaats.

Het is nu 17 september 2024, 55 jaar later!

En KPN kan nog niet eens een glasvezellijntje voor mij aanleggen!

Ik ben het inmiddels dan ook helemaal zat. Alle vriendelijke KPN-medewerkers ten spijt.

Nog slechts enkele dagen stel ik KPN in de gelegenheid om te leveren waaraan zij zich contractueel verplicht hebben.

Indien dit niet plaats vindt, gaat er een streep door het abonnement en neem ik een andere provider in de arm.

Die andere provider zal dan Ziggo moeten zijn? Is die bij u beschikbaar? 


Hallo Nick83,

Inderdaad, mijn buren hebben een Ziggo abonnement (naar volle tevredenheid)


Bent u contractvrij? Dan zou ik zeggen: neem ook een jaartje Ziggo. Dan heeft KPN een jaar de tijd om de goede sleutel van die kast te vinden.


Helaas, het abonnement is net voor een jaar verlengd, maar ik denk dat KPN in dit geval toch wel in zal zien dat het ontbinden van het contract de enige fatsoenlijke weg is.


Hi @AWS49, vervelende situatie. Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom de afspraak met de tweede monteur niet meer is doorgegaan. Is dit door de medewerker uitgelegd? 


Reageer