Skip to main content

Beste,W

 

hebben glasvezel internet van KPN. Nu ervaren wij zeer wisselende snelheden en soms valt het geheel weg. 

De (KPN) router V10A ook al vele malen gereset. Nieuwe firmware kunnen (of mogen) we niet installeren.

Recent ook maar nieuwe access points laten komen voor het wifi (info) en blijft hetzelfde en wat we doen nog geen verbetering. Nu zie ik dat de ntu/ FTU bij ons in de meterkast constant knippert (alle drie de LEDs). Ik heb het vermoeden dat hier het probleem zit. Kunnen jullie (remote) kijken of dit wel goed gaat. Wordt inmiddels een beetje hopeloos. 

 

dank,

Wilco van der Wel

Hoi Wilco, welkom op het forum! Vervelend dat de kwaliteit wisselend is. Je geeft aan dat het niet alleen de snelheid is, maar ook dat het in z'n geheel wegvalt. Gaat het dan om de hele verbinding die wegvalt, of alleen de wifi? Op het moment van wegvallen, zie je ook veranderingen qua lampjes op de Experia Box en/of glasvezelpunt? Vul verder alsjeblieft je forumprofiel in, dan kan ik inderdaad hier even kijken.


Je hebt niet meer gereageerd, @WvdWel. Is het probleem verholpen? Zo niet, reageer alsnog en beantwoord de eerder gestelde vragen :) 


Beste @Erik_ Ik heb mijn gegevens profiel gelijk ge-update zodat jullie meer kunnen zien. Helaas zie ik nog geen verbeteringen of verandering.

Hoewel ook getest rechtstreeks op de router, koppelen we vnl via wifi en hiervoor hebben we dus de WiFi op de router uitgezet en in huis 3 access points (elke etage 1) geplaatst (Ubiquiti Unifi AP). 

Overigens hoor ik bij mij in de buurt van meer mensen dat er problemen zijn met KPN internet via glasvezel in bijzonder met de eXperia V10A. Bij sommigen is apparatuur vervangen maar als dat niet hoeft liever niet.


Dank voor je reactie, Wilco. Wij krijgen geen notificatie als je profiel wordt ingevuld. Dus we zijn afhankelijk van een reactie in het topic om dan verder te kunnen gaan. Ik heb nu je verbinding bekeken, en daar zie ik geen problemen in. Dat wil zeggen dat tot aan het glasvezelpunt aan onze kant alles in orde lijkt. Dan is kijken naar het glasvezelpunt zelf, en je thuisnetwerk de volgende stap.

Om te beginnen, wil je eens het glasvezelpunt twee minuten stroomloos maken. Kijk daarna even aan of dit ook verbetering geeft. Zo niet, en gebruik je de rode kabel uit het installatiepakket tussen glaspunt en Experia Box, vervang deze dan eens door een andere. 

 


Beste Erik. eerst de NTU/ FTU resetten (2 minuten stroomloos maken) daarna UTP kabel vervangen?


Ja, omdat de kabel over het algemeen prima is, en dan is het stroomloos maken vaak voldoende. Als dat stroomloos maken niet helpt, dan kan het zijn dat de kabel toch niet helemaal in orde is en dan is het goed om die te vervangen. 

Mocht dat ook niet helpen, dan hoor ik het graag want dan gaan we verder kijken.