Hallo,
Al enige tijd is mijn internet instabiel en fluctueert de snelheid hiervan. Het viel mij daarna op dat dat ongeveer het geval is sinds op mijn Experia V10 het service lampje oranje brandt. We zijn enige maanden geleden overgegaan op glasvezel, en de vaste telefoon is stopgezet.
Kabels zijn eruit gehaald en opnieuw erin, modem gereset, glasvezel kastje spanningsloos gehad, dns flush uitgevoerd. Niks heeft dusver geholpen.
De snelheid fluctueert tussen de 5 en 100 mbps (100 hoor ik te krijgen), met name 's avonds ervaar ik meer snelheidsverlies. Dit is het geval zowel met wifi naar laptop als bekabeld via stroomnet adapter naar PC. Hierbij vermoed ik wel dat de wifi stabieler is. De ping/latency fluctueert van zo'n 14 ms naar 60-70 met grote regelmaat, en uitschieters naar 200-1000+ Bijlagen toegevoegd.
Mijn vermoeden is dat het in het modem zit. Ik heb enige tijd geleden ook contact gehad met de klantenservice echter kreeg ik daar alleen wat suggesties zoals resetten te horen wat al gedaan was, en dat de verbinding hierheen in orde was.
Ik wordt graag geholpen!
Mvg, Danny