Skip to main content

Hallo,

 

Al enige tijd is mijn internet instabiel en fluctueert de snelheid hiervan. Het viel mij daarna op dat dat ongeveer het geval is sinds op mijn Experia V10 het service lampje oranje brandt. We zijn enige maanden geleden overgegaan op glasvezel, en de vaste telefoon is stopgezet.

Kabels zijn eruit gehaald en opnieuw erin, modem gereset, glasvezel kastje spanningsloos gehad, dns flush uitgevoerd. Niks heeft dusver geholpen.

De snelheid fluctueert tussen de 5 en 100 mbps (100 hoor ik te krijgen), met name 's avonds ervaar ik meer snelheidsverlies. Dit is het geval zowel met wifi naar laptop als bekabeld via stroomnet adapter naar PC. Hierbij vermoed ik wel dat de wifi stabieler is. De ping/latency fluctueert van zo'n 14 ms naar 60-70 met grote regelmaat, en uitschieters naar 200-1000+ Bijlagen toegevoegd.

Mijn vermoeden is dat het in het modem zit. Ik heb enige tijd geleden ook contact gehad met de klantenservice echter kreeg ik daar alleen wat suggesties zoals resetten te horen wat al gedaan was, en dat de verbinding hierheen in orde was.

Ik wordt graag geholpen!

 

Mvg, Danny

 

Begrijp ik het goed dat je zoiets gebruikt?

 


Begrijp ik het goed dat je zoiets gebruikt?

 

Ja klopt. ik gebruik de DVS 650 variant, met kabel naar m'n PC


Om te beginnen zou ik die verwijderen en testen wat er dan gebeurd. 


Om te beginnen zou ik die verwijderen en testen wat er dan gebeurd. 

Dan heb ik geen internet naar mijn PC. Deze problemen doen zich ook voor met de wifi op de laptop, dus het lijkt mij niet dat het aan de adapters ligt.

Daarnaast gebruik ik deze soort adapters al jaren zonder problemen. Ik weet dat stroomgebruik invloed kan hebben en dat de adapters niet de meest stabiele verbinding geven, maar dit is nooit een probleem geweest. De latency en snelheid schommelingen van de afgelopen tijd heb ik niet eerder meegemaakt. Op moment van typen is de snelheid ook tijdelijk naar 1 mbps gegaan (en terug naar 40) met een latency die elke paar seconden 200+ wordt. zonder dat er hier iets is gedaan.


Er is al veel geschreven over draadloze verbindingsets.  Ze kunnen de gekste storingen geven op het hele netwerk.  Vaak zijn de problemen opgelost bij het verwijderen ervan.  Probeer het wellicht is dat ook bij jou de oplossing.  Zeker als je al vanalles hebt geprobeerd.  Het oranje lampje geeft bijna altijd aan dat het probleem na het modem is. 


Hoi @imDanny, welkom hier. 

Een oranje services lampje geeft aan dat er iets niet goed gaat met 1 of meerdere diensten. Helaas merk je dat nu ook heel duidelijk. Je hebt hiervoor al gebeld. 

Modem al gereset begrijp ik. Glasvezelkastje stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Helpt allemaal niet helaas. 

Joep1965 vraagt om de DVS eens uit het netwerk te halen. Zou je dat toch eens willen testen? Benieuwd hoe het dan gaat. 

Ze kunnen inderdaad wel eens storing geven. Maakt het niets uit, dan kun je ze weer terug plaatsen.