Skip to main content

Beste.

 

De laatste paar dagen hebben we problemen met het internet (geen verbinding kunnen maken met het bedrijfsnetwerk)wat het thuiswerken lastiger maakt. Dit zijn problemen die zowel bekabeld als draadloos zijn. In het modem zie ik de volgende gegevens:

Link status Up Showtime 15 h 52 min 45 s Modulation type VDSL Actual rate (Up/Down) 31425/110201 kbps Attainable rate (Up/Down) 31425/111903 kbps Noise margin (Up/Down) 5/5.4 dB Line attenuation (Up/Down) 2.6/9.4 dB Output power (Up/Down) 4.1/12.9 dBm Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleave depth (Up/Down) 4/8 Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms INP (Up/Down) 76/82 Symbolen Profile 17a CRC errors (Up/Down) 0/71 FEC errors (Up/Down) 5/41349431   Wie heeft voor mij de oplossing?   Mvg Rens

Kon je daarvoor wel een verbinding maken met het bedrijfsnetwerk?

Ik neem aan dat je een VPN verbinding bedoelt, weet je dan welke methodiek gebruikt wordt? (L2TP/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders ...)

Kan je wat meer details geven over het probleem dat je ervaart?

Krijg je een foutmelding?

Wordt de verbinding telkens verbroken?


Hiervoor kon ik wel verbinding maken.

Het gaat via Citrix en met een paslezer.

Het probleem is dat de verbinding wegvalt of dat er niet ingelogd kan worden. Enkel een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Dit gebeurt meerdere keren per dag.


Bent u de enige die inlogt via Citrix of zijn er nog meer? Hebben anderen er geen last van?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Werkt u op een bekabeld aangesloten pc / laptop of werkt u via WiFi? Als het niet lukt om verbinding te maken via Citrix, werkt internet bij u dan gewoon goed?


1 pc via Citrix en de ander met Pulse Secure, zover ik weet hebben anderen geen problemen. Ook op mijn eigen laptop ervaar ik een wegvallende verbinding.

DSL verbinding. PC op citrix via kabel de andere via WiFi. Bij het wegvallen van Citrix/Pulse is bij mijn eigen laptop een hapering te merken.


Een hapering te merken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Werkt gewoon internet dan ook even niet goed? Het laden van bijvoorbeeld pagina's op nu.nl gaat dan traag ofzo? YouTube? Wat doet die?

Wat zegt Fourstack over uw adres?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

 


Ik krijg dan een melding dat er geen verbinding is. Firefox werkt dan even niet dat hij niet wilt laden.

 

Actuele Beschikbaarheid

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

SDF

Max. Pakket

Premium

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

109 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

200 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps, Geen buitengebied


Veel VPN verbindingen stoppen zodra er netwerk verbinding zelf even onderbroken is.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de VPN verbinding onder Citrix daar ook een handje van heeft.

De vraag is waarom de netwerkverbinding regelmatig wegvalt.

Welk type Experia Box heb je?


V10


V10

Hmmm, dat is mijns inziens nog altijd de beste modemrouter die KPN tot voor 25 maart 2020 geleverd heeft.

Ik zie dat die V10 een kleine 16 uur operationeel was. Had je hem toen zelf opnieuw opgestart?


Ja soort van, hij staat in de meterkast op dezelfde groep als de garage waar wat stopcontacten bijgeplaatst moesten worden dus de stroom was eraf.


Maakt u gebruik van een draadloze verbindingsset? 

Ik vraag het maar ff ... voor de zekerheid...


Nee, op de benedenverdieping hebben wij met verbouwen een aantal UTP contactdozen aangelegd richting de meterkast waar het modem staat. Ook gaat er naar de bovenverdieping een UTP kabel.


Ok. Een KPN medewerker zou uw verbinding eens door kunnen meten.


Hoi @rpopken, je ervaart een wegvallende verbinding dus. Niet zo fijn als je thuis moet werken. Ik ben dan ook jouw verbinding door gaan meten. Ik zie af een toe een verbreking, maar die komt vermoedelijk door een herstart van jezelf, kan dat kloppen? De lijn meet verder helemaal goed. 

Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En heb je het modem ook al een reset gegeven? Voordat ik dat ga doen door verder te analyseren.


Hoi Bart, vrijdag is de stroom er 1x af geweest en zaterdag 2x.

 

Het modem is aangesloten met een ronde kabel met grijs uiteinde(door KPN geleverd) zonder splitter.

Ik heb het modem wel eens gereset, dit zal ik morgen nog een keer doen.

 

Wat mij wel opvalt is dat vrijdag/zaterdag het aantal CRC errors tegen de 200 aanzat en dit na gister er nog maar 1 is. Wel zit het aantal FEC errors in 27 uur tijd op 26/52360601 .


Zondag heb ik het modem nog eens reset gegeven. Het leek gister goed te gaan tot vanochtend.


Tot vanochtend? Ik zie namelijk geen verbreking vandaag in het netwerk. Want wat ervaarde je precies vanochtend?


De afgelopen dagen geen verbrekingen meer?