Skip to main content

Op woensdag 11 september voerde KPN 's avonds een update uit op mijn modem (KPN Box 12), zoals aangekondigd in een ontvangen sms. Sinds deze update ondervind ik echter aanzienlijke problemen met mijn internetverbinding. Het laden van nieuwe webpagina's en andere diensten die internet vereisen, verloopt zeer traag en leidt soms zelfs tot foutmeldingen zoals ERR_Timed_out of ERR_Failed. Dit probleem lijkt vooral 's avonds vanaf 5 of 6 uur erger te worden.

Opvallend is dat reeds geladen webpagina's en actieve diensten blijven werken. Bijvoorbeeld, een eerder geladen YouTube-video blijft afspelen en bufferen, en online games die in gebruik zijn, behouden hun verbinding, ondanks het onvermogen om nieuwe webpagina's te laden of nieuwe verbindingen te maken. Dit probleem doet zich niet voor via wifi op mijn telefoon maar ttot zo ver alleen via een bekabelde verbinding (glasvezel) op mijn PC.

Ik heb al meerdere pogingen ondernomen om het probleem op te lossen, zoals het modem uit- en inschakelen (met een wachttijd van 60 seconden), de stroom onderbreken en opnieuw inschakelen, het gebruik van andere kabels en zelfs een fabrieksreset, maar helaas heeft geen van deze maatregelen het probleem verholpen. Deze onderbrekingen van de internetverbinding duren meestal 30 tot 60 seconden, en wanneer de verbinding werkt, is deze langzamer dan normaal, hoewel een speedtest een snelheid binnen de verwachte marge aangeeft.

Ik weet dus niet waar het probleem zou liggen en hoe ik dit moet oplossen.

Hi @Miguel Heijmans en welkom op het forum! 

Wat een apart probleem. 😕 Het gaat dus eigenlijk alleen mis op je PC die bekabeld aan is gesloten? 
Top dat je al andere kabels hebt getest. Heb je ook een andere internetpoort op de Box 12 getest? Kleine kans dat het hem daarin zit, maar dan hebben we dat in elk geval uitgesloten. 

Kun je ook kijken of je PC geen updates heeft toevallig? 

Mocht dit het niet oplossen, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik de verbinding doormeten. 🙂


Hallo @Sanne_M 

Ik heb nu mijn profiel volledig ingevuld. Ik heb ook een andere internetpoort getest en voor updates gekeken maar heb geen oplossing voor elkaar kunnen krijgen hiermee. Nogsteeds laad soms een simpele google search niet voor een paar seconden en begint daarna pas met laden en laad dan in minder dan een seconde.


Dank je voor de gegevens @Miguel Heijmans. Ik heb de verbinding vanaf deze kant ook nagekeken, daar zie ik zo geen gekke dingen. Heb je mogelijk ook andere apparaten, die je als test op deze zelfde poort en kabel kunt proberen om te kijken of het daarmee ook speelt? Je zou daar bijvoorbeeld een laptop voor kunnen proberen. Als het daar ook op speelt zou het iets met het modem of de kabel kunnen zijn. Als het daarbij juist niet optreed zou het juist iets op de pc zelf kunnen zijn.


Ik heb de connectie zojuist getest met een ander apparaat en het prrobleem blijft optreden, ook als ik een andere poort van de modem gebruik. wat ik ook heb gemerkt over tijd is dat sommige dagen het probleem meevalt maar op dagen zoals vandaag is mijn internet bijna niet te gebruiken in de avond.


Dan is het een ander probleem dus, duidelijk. Wat precies is moeilijk te zeggen, doordat het niet binnen het tijdvlak is waar je het ervaart. Zou je ons kunnen bellen op 0800-0402 op het moment dat je dit merkt? Dan kan de verbinding op dat moment nagekeken worden, en kan er mogelijk meer gezien worden dan we nu kunnen zien.


 

Ik heb besloten om het zelf op te lossen en ben onlangs overgestapt naar een FritzBox via KPN. Het probleem is verholpen sinds ik de KPN-modem heb vervangen door de FritzBox en deze heb aangesloten.


na 8 dagen Kan ik vertellen dat dit toch niet opgelost is, er gaat een monteur langskomen om te kijken wat het probleem is.


Zou je eens willen testen wat er gebeurt als je de dns servers vervangt? Als voorbeeld 1.1.1.1  en als 2e 8.8.8.8

Benieuwd of de situatie verbetert, hoor het graag


Dns veranderen verhielp het probleem niet. Nadat de monteur het glasvezel kastje had vervangen is het probleem verholpen en niet teruggekomen.