Skip to main content
Vraag

Instabiel wifi netwerk sinds software update Experia Box v10

• December 29, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb sinds mijn V10 eind november een software update heeft gehad last van hele instabiele wifi. Het signaal valt meerdere malen per uur weg, waarna het na een minuut weer terug is. Dit is zeer vervelend tijdens het streamen van video’s of muziek. De stream valt uit en die moet je dan weer opnieuw starten. Ik heb al 2 keer een fabrieks-reset gedaan op mijn modem en super wifi-punten. De super wifi punten ook bedraad weer aangesloten, zoals vaker in deze community is voorgesteld en dit ook ook nog eens uitgevoerd tijdens een telefonisch gesprek met de helpdesk. Zelfs een extra super-punt aangeschaft, maar niets helpt. De problemen lijken dan opgelost, maar na 1 of 2 weken weer dezelfde problemen.

Wifi-punten begin spontaan groen te knipperen en doen het na een tijdje weer. Op er verschijnt een rode led, maar ook deze springt later dan weer op groen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 2, 2026

Hoi ​@boulanger1977, welkom terug! Heel vervelend inderdaad als het signaal zo vaak wegvalt. Je hebt een V10 schrijf je. Welke SuperWifi punten heb je, de witte of de zwarte?

Als check: de softwareversie op jouw V10 is de 25.08.15? Je kunt dit zien op de inlogpagina van de webinterface.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2026

Goedemorgen Eric,

De softwareversie is inderdaad 25.08.15. Ik heb 3 witte wifiversterkers aangesloten.

Groeten Arjan 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Hallo Erik,

Ik heb ook even gekeken wat de softwareversie van de wifi-punten zijn. Alle wifi-punten hebben versie 25.14.02.

Wifi-punt 39CDBC heb ik zojuist opnieuw opgestart. Deze stond wel aan, maar de led stond uit en het punt was ook niet zichtbaar in het netwerk. Dit gebeurt vaker. Na opstarten is dit wifi-punt gekoppeld aan een ander wifi-punt en niet rechtstreeks aan de V10. Ik weet niet of dit nog invloed heeft op de prestaties?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 14, 2026

Nee, de wifipunten zijn er juist op gemaakt dat alles met elkaar kan verbinden. Dus in dat opzicht is het juist zoals bedoeld dat een wifipunt verbindt met een ander wifipunt. 

Maar, los daarvan zouden de lampjes van de wifipunten wel gewoon moeten blijven branden. En qua branden willen we ze dan natuurlijk stabiel op groen hebben. Bij groen lampje hebben de wifipunten een goede verbinding met het modem of een ander wifipunt. Bij een rood lampje hebben ze dat niet. Meestal is dat dan een kwestie van afstand of storingsfactoren en zien we dat dit beter wordt als je experimenteert met de plaatsing van de wifipunten.

Voor bedraad aangesloten wifipunten is dat natuurlijk geen factor, en zou je dus in de praktijk geen rode lampjes verwachten. Is dat bij jou ook zo? Dat het rode lampje alleen voorkomt op draadloos aangesloten wifipunten?

Op het moment dat de wifi uitvalt, zie je dan op de V10 zelf ook veranderingen in de lampjes?